Inlägg från: Tessan S |Visa alla inlägg
  • Tessan S

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Sara: Här stressas aldrig! ..eller inte nu sen jag fick gå hem från jobbet och vila iallafall . Någon bebisleverans verkar inte vara på gång. Förvärkarna var nog bara till för att få mig att inse att det faktiskt KAN komma ett barn snart.

Tråkigt med magsjuka, hoppas alla kryar på sig snart. Vi lyckades hinna med två vändor när den gick på dagis här. Jag var bara sjuk första rundan men det var rätt tufft med magsjuk man och dotter och heltidsjobb och höggravid också. Inga ljuva minnen alls. Men trösten är ju att det går över rätt fort. Det känns inte så just då men helt plötsligt så är alla pigga och krya igen.

Har inte varit inne på ett par dgar så jag har ju missat att önska Emmli lycka till. Tänk att hon har sin lilla bebis nu, så mysigt.

♥ Elwira 30/5 2008 ♥ Knyttet BF 29/3 2010 ♥
  • Tessan S

Emmli: Stort grattis till lilla Juni! {#lang_emotions_flower} Jag hade väldigt såriga bröstvårtor i början med Elwira. Körde också med någon salva men det som hjälpte bäst var att i bland avlasta bröstvårtorna med en amningsnapp. Det hade tagit mycket längre tid att få ordning på det utan den.

Här är det ju dagen D men bebis verkar sköta sig och inse att pappa vill ha sin födelsedag för sig själv . Jag tror fortfarande att det blir till helgen, går lite på första datumet vi fick som var 2 april.

• Tessan S

Milla: Ja får jag bestämma själv (för det får man väl?) så kör jag på skärtorsdagen. Då får jag och maken några extra dagar tillsammans innan han måste börja jobba igen . 1 april är lätt att komma i håg dessutom.

Lena: Det är längre mellan besöken andra gången men å andra sidan så går tiden fortare så det jämnar ut sig . Den här gången så visste man att det inte händer mycket innan v 20 så man kan tänka på något annt någon gång i bland iallafall.

Ego: I natt hade jag MASSOR med förvärkar men nu är det lugnt igen. Bebisen gillar tydligen att bråka med mig på nätterna för det är i princip bara då jag har förvärkar. Det känns verkligen att det är på gång nu, men ett par dagar till räknar jag med att få vänta. Är iallafall glad över att det inte tittade ut någon bebis på makens födelsedag i går.

• Tessan S

Min mamma fyllde år samma dag som sin pappa och hon tyckte alltid att det var tråkigt. Det var alltid deras dag, aldrig hennes. Problemet var inte att fira i hop utan att hon hade velat ha en egen dag. Så bebisen och pappa kommer nog få dela tårta ett antal gångenr men hon/han får iallafall sin egen dag. Det känns bra .

Milla: Det är väl klart att det första man tänker på när man örjar planera barn är att det inte ska komma i nääärheten av ens egen födeösedag . Måste erkänna att vi aldrig ens kollat almenackan förrän plusset visat sig (uppenbarligen).

Ska kila i väg och hämta E på dagis nu. Såg i morse att de skrivit på infotavlan att barnen gärna får vara utklädda i morgon. Några tips hur man får en 1,5-åring att se lite påskig ut utan att överdriva?

• Tessan S

Hej hopp alla!! Kikar in och meddelar att Elwiras lillebror har kommit nu . Med dunder och brak dessutom. Elwira tog ju en sisodär 18 timmar på sig att titta ut (från det vi ringde förlossningen), den här lille knatten öste på lite mer än så. I torsdags var jag och Elwira och åt lunch med maken när jag fick första värken, ca kl 13. Vi stressade inte direkt hem för det skulle ju vara gott om tid. Elwira och jag skulle ju hinna sova middag utan problem. En timme låg jag i sängen och klockade värkar och de gick från 15 minuter i mellan till 5 min. Dags att packa och åka in. Framme på förlossningen 16:40 och vid 18:57 föddes vår lille prins. Jag fasar nästan inför att skriva förlossningsberättelse den här gången för jag vet knappt vad som hände när. Barnmorskan var iallafall toppen och det var en jättepositiv känsla efteråt. Sååå häftigt att få krysta ut bebisen själv också (Elwira drogs ju ut med sugklocka).
    Lustgas rules!!
    Tyvärr lämnade lillen kvar moderkakan så det blev operation för mig en timme efter förlossningen. Riktigt tråkigt att åka i från maken och lillen i flera timmar men det är ju sånt som händer.
    Hade bara tänkt stanna på BB en natt men efter det så blev jag tvungen att ligga en natt extra, förlorade nästa  två och en halv liter blod så man kan väl förstå att de ville se att jag kunde stå på benen innan jag åkte hem iallafall .

Mår iallafall toppen nu och njuter av att vara hemma med min familj.

Elwira är överlycklig över den nya "dockan" .

Jag får uppdatera mig i tråden senare för nu ska jag snusa bebis

• Tessan S

Tusen tack för alla grattis!! {#lang_emotions_flower}

Björnes: Nej, inget namn ännu. Jag har dock en klar favorit, så jag hoppas att maken ska köpa det till slut .

Lena och Emmli: Jag fick ju lite nytt blod efter operationen men jag tror jag låg på 94 när jag åkte hem. Fick order om att äta järnrik kost och jag skulle vara förberedd på att jag kunde bli lite yr . Men jag tycker att jag mår riktigt bra faktiskt.

♥ Elwira 30/5 2008 ♥ Lillebror 1/4 2010 ♥
  • Tessan S

Hej hopp! Fd Tessanu här. Hängde rätt mycket med er innan och efter min Elwira föddes 2008. Var även med på några göteborgsfikor . Tog nya tag när jag väntade Matteo som kom i april 2010. Tror inte det blev många rader skrivna efter det tyvärr. Kolikbarn + 2-åring fyllde tiden rätt bra och sen kom jag i från det helt enkelt. Har varit inne och tjuvläst lite då och då men inte kommit mig för att skriva något.

För en månad sen blev sonen sjuk och då började jag kika runt här igen. Och efter det så sög det till lite i FL-tarmen så jag hoppas att jag är välkommen tillbaka .

Alla har väl bytt namn men vissa känner man igen iallafall.

♥ Bästa tjejen 2008 ♥ Bästa killen 2010 ♥ Bästa bebisen 201? ♥
  • Tessan S
    Gladhannapanna skrev 2012-02-22 14:09:59 följande:
    Välkommen!!! Jag hette Pyttis förut och känner igen dig!

Känner igen dig med

Kasperina, det stämmer bra det .
  • Tessan S

Hej på er alla, kul att så många kommer i håg mig

Piggley: han har fått en blödarsjuka som heter itp så vi har varit hemma med honom hela februari. Nu det här veckan har han blivit bättre så på tisdag ska han förhoppningsvis få gå till förskolan igen.

• Tessan S

Piggley: Inte ärftlig och i 80% av fallen går det över inom ett halvår så vi håller tummarna här. Han har i flera veckor haft jättelåga trombocytvärden vilket betyder att blodet inte koagulerar men de medicinerar bara om man börjar blöda eller slår sig så hårt att det finns risk för inre blödningar, och det har han klarat sig i från.

Inte illa med tanke på att han är 1 år och 10 månader och sjövild *s*.

Nu i måndags hade hans värden iallafall gått upp så pass att vi kan slappna av lite här hemma och låta honom röja runt lite igen.

Kasperina: är du gravid? Grattis, vad roligt . Jag var inne och läste lite för ett par månader sedan och såg att det inte gick riktigt som det skulle. Men den här gången går det vägen ska du se. När har du BF?

Billabong: Tack för länken jag smiter in där i morgon när jag sitter vid datorn igen och hoppas att jag blir godkänd

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8