Inlägg från: Tessan S |Visa alla inlägg
  • Tessan S

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Asap: undrar hur många som ställer upp i den tävlingen? Måste vara rätt bra odds på att vinna om man ställer upp iallafall.

Firren: jag funderar också på sterilisering. Så småning om! Det känns så väldigt difinitivt på något sätt. Samtidigt så finns det ju inga roliga preventivmedel. Hade kopparspiral nu sist och den fungerade hyfsat tycker jag.

♥ Bästa tjejen 2008 ♥ Bästa killen 2010 ♥
  • Tessan S
    Älgen skrev 2012-03-06 11:23:45 följande:
    Så kan jag bara summera mina första sju veckor som tvåbarnsmamma som helt underbara! Nu har lillebror börjat prata och skratta och man blir så otroligt lycklig av det! 
    Vad underbart!!
  • Tessan S
    Eshack skrev 2012-03-07 20:12:00 följande:
    Maya osså. Vill inte. Mayas. Maya ha den. Inte ha den. Maya kan själv. Mamma hjälpa. Nej mamma inte hjälpa. Inte dricka. Dricka. Inte dricka. Glas in i diskmaskinen. Raserianfall. Dricka dricka dricka!! Bryter sig in i diskmaskinen hämtar glas. Dricka! Drickaaaaa!! Raserianfall. Inte bada. Badaaaaaaaaa!!!! Får dricka. Inte dricka. Normalfaas för en tvååring?

Mysigt att det snart kommer små trådbebisar, är blandat avundsjuk och känner mig samtidigt "färdig" med barnafödandet..

Ha,ha! Redan innan jag läst färdigt tänkte jag att det lika gärna kunde varit Matteo. Han blir två om tre veckor
  • Tessan S

Kasperina: Kul med positiv reaktion från chefen.
    ..och jag måste erkänna att jag tyckte pannkakorna lät jättegoda

Älgen: Det är aldrig fel med kaksmulor

• Tessan S

Firren: Har ju "bara" två men mina förlossningar började nog hyfsat lika. Två dagar efter utsatt datum med massa förvärkar natten innan och sedan riktiga verkar från mitt på dagen ungefär. Sen tog de ju väldigt olika lång tid men starten var lika iallafall.
    Felet var bara att det tog så lång tid med E så jag vägrade nästan åka till förlossningen med M för jag ville vila upp mig lite först *s*. Tack och lov var min make lite smartare än så

• Tessan S
    Glassgrisen skrev 2012-03-15 12:10:11 följande:
    Jag har några kompisar som precis har kommit in till förlossningen när de skulle föda syskonet. Så det verkar ju inte helt ovanligt att det går snabbare än vad man tror andra gången. En kompis tom födde deras dotter en regnig oktobernatt vid sidan av motorvägen med bara mannen som hjälp Förvånad. Hon var så irriterad efteråt för alla sa "Well done, Steve!" precis som om han hade gjort jobbet .
    Ev av mina kollegors fru kände på morgonen att det nog skulle hända något under dagen. Ingen panik alls. Skickade i väg min kollega till dagis med storebror och när han kom hem låg hon med en bebis på magen.
    Så det kan gå liiite fortare andra gången .
  • Tessan S

Kasperina: vad jobbigt! men vi vet ju att allt är bra, eller hur? Kram

• Tessan S

Galia: usch! Både blod och otäcka drömmar borde vara förbjudet när man är gravid.

Kasperina: härligt med goda nyheter

Hämtade en ynklig liten tjej på förskolan i dag som klagade på ont i örat och däckade på soffan så fort vi kom hem

• Tessan S

Spännande Chiqita! Hoppas, hoppas att det är bebis på g

Och stort Grattis Mosing till "lilla" Liv {#emotions_dlg.flower}

Själv mår jag piss mest hela tiden just nu. Läser men orkar inte skriva så mycket. Mådde inte illa med vare sig E eller M men det tar jag tydligen igen nu.
    Mina föräldrar och svärmor blev glada över beskedet om ett barnbarn till. Svärfar har inte kommenterat ännu :-/

♥ E - 2008 ♥ M - 2010 ♥ ? - 2012 ♥
  • Tessan S

Kasperina: 29 oktober så vi får väl tävla till mållinjen Håller tummarna att du slipper mer blod nu. Har haft lite rosa på pappret till och från men så länge jag mår så här illa så är jag inte särskillt orolig. Inskrivning nästa vecka och då inger det ett UL så det ska bli skönt att se svart på vitt att allt är bra.

Mosing: Låter som en bra förlossning, tar en sån jag med tack!

♥ E - 2008 ♥ M - 2010 ♥ ? - 2012 ♥
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8