Inlägg från: Tessan S |Visa alla inlägg
  • Tessan S

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Billabong skrev 2012-02-22 21:51:15 följande:
    Hej Tessan! Roligt att se dig här igen.
    Tråkigt att läsa att din son har ITP, googlade lite på det nu. Medicineras han?
    Länk till medlemsgruppen som du får begära medlemskap i för att kunna läsa o skriva i:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/30plustradar...

Kasper: Ja, nu hoppas jag att allt går precis som det ska och du blir kvar här lääääänge! 
    Jag har visst redan ansökt men inte fått svar. Tror att det var rätt länge sen. Vem är det som godkänner så kanske jag kan fjäska lite Kyss?

Kasperina: Hoppas du får vul snart. Även om den kan hända något ändå så blir man väääldigt mycket lugnare om man får se ett litet hjärta slå. Håller tummarna!!
    ♥ Bästa tjejen 2008 ♥ Bästa killen 2010 ♥
  • Tessan S

chiqita:Jag tror också det är så att man innerst inne känner att det här kan jag och därför har man inte samma behov av att förbereda sig.
    Kan också säga att min lilla E är tagen med sugklocka och hon vägde "nätta" 3700, medans min son bara ploppade ut och han var en riktig klump på över fyra kila.

• Tessan S

Chiqita: bli inte för cool bara. Jag trodde jag hade sån koll på läget så jag nästan glömde att åka till förlossningen .

Det kaaaan gå lite snabbare andra gången .

• Tessan S

Estelle var jättefint.. Undrar hur många som kommer döpa sina döttrar till det i år?

• Tessan S
    Gullet73: Vi skaffade syskonvagn och ståbräda när vi fick lillebror, men vi sålde vagnen när E fyllde tre och ståbrädan har vi inte heller använt sen dess. Jag antar att det beror lite på hur långa sträckor ni tar er regelbundet. Vi har ju väldigt nära både till förskolan och till närbutiker och buss/spårvagnshållplatser så vi har inte känt något behov av det. Om vi har varit i väg sent hos vänner eller dylikt så har vi tagit med en liten paraplysulky till E och Ms vanliga vagn. Tar mindre plats och är smidigare om man inte är i väg så ofta.
  • Tessan S

Grrr!! Skulle på mitt SISTA besök hos tandläkaren för rotfyllning men när allt är klart så säger han att han inte lyckades. Jag har varit där SEX gånger sen i oktober och känner mig rätt färdig med det nu och då visar det sig att det blir ännu fler besök. Suck!!! Tur att jag tecknade frisktandvård innan detta hände iallafall

Sitter och väntar på att doktorn ska ringa och meddela vad sonen hade för värden vid provtagningen i går. Tidigare har han ringt samma dag som vi tagit prover och vi vill veta om vi vågar släppa honom till dagis i morgon eller inte.

• Tessan S

Tråkigt att läsa om problem i förhållanden, särskillt med små barn. Måste vara jättejobbigt att känna att man inte får det stöd man behöver och kanske inte ens får ge stöd. Tackar min lyckliga stjärna varje dag att jag har en sån underbar man som jag har. Vi har båda två våra brister men ändå så har vi aldrig haft ett riktigt bråk under våra nio år tillsamman. Jag har lite kort stubin så jag har nog fräst till någon gång men han har ett sätt att säga även obekväma sanningar på ett sett så man inte kan bli ritkigt sur.
    Vår grund tror jag är att vi litar på varandra så totalt, att vi vet att man kan tappa greppet ett tag och den andre fixar det och att det jämnar ut sig i slutändan.

Barba: Hoppas verkligen ni kan få hjälp från rådgivning för det känns som att ni båda har det kämpigt.

Kasperina: Va?? Förändras livet när man får barn?? *chockad*

IdaVi: Hoppas din mamma kryar på sig, det är otäckt med såna där saker. Man ska inte bli sjuk av att ligga på sjukhus men det händer ju tyvärr. Klart att det går bättre när Ida ska opereras.

Angående fotoböcker så har jag fått in foton fram tills E är femånader ca så jag ligger lite efter (fyller 4 i maj) men viljan finns .

Lille M har tyvärr inte blivit bättre. Förra veckan hade hans värden gått upp lite men nu i måndags hade de gått ner i gen och nu tror vi han är nere ritkigt lågt igen. Nu lämnar vi honom dessutom på dagis igen, halva dagar till att börja med. Har min telefon klistrad vid mig hela tiden i fall de ska ringa och säga att han slagit sig.

Är det någon som vet vem som godkänner en till samlingsgruppen, det var någon som tipsade om att det kanske var någon mer där som hade ett barn med blödarsjuka. Jag ansökte för jättelänge sedan (då som Tessanu) så jag kan inte ansöka igen eftersom jag väntar på godkännade.

• Tessan S

Tack snälla blomteröga {#emotions_dlg.flower}. Jag är ju lite av en periodare när det gäller FL men har varit med sen 2007 och träffat en hel del även om jag inte vet hur många som fortfarande håller till här

• Tessan S

chiqita: Jag hade Tens vid min första förlossning meen använde den bara innan vi åkte in till förlossningen. Däremot var den skön för fogarna under senare delen av graviditeten.

• Tessan S

Solen skiner och både jag och maken är dunderförkylda. Så barnen tillat på Bilar 2 (för 74:e gången) och jag sitter och snyter mig för fullt.
    Tur att vi passade på att vara ute massor i veckan. Kanske därför jag är förkyld?

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8