• Siggan

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Knase: Oj, det var mycket på en gång. Hur gammal är pojken? Bra ändå att ni hinner flytta. Var det inte så att du inte ville att han skulle behöva flytta? Nu kommer han ju direkt in i röran på nya stället. {#lang_emotions_kiss}

Nu är vi hemkomna efter en vecka i Storlien. Jätteskönt med lite "semester", men såklart blev K sömnstörd på nytt. Han var ju i en så bra fas med att bara vakna en gång per natt veckan innan vi åkte. Men det tog inte många nätter inne i vårt rum i Storlien förrän han var igång med sitt varannantimmessnuttande hela natten. Får se om det går att få tillbaka hans sömn igen. Första natten hemma vaknade han "bara" 4 ggr och behövde bara ammas 2 ggr. {#lang_emotions_baby}

en svensk tiger
  • Siggan

malinkatarina: Mina barn sover inte i samma rum, men när Nannyjouren lägger flera barn i samma rum så brukar hon inte lägga dem samtidigt utan lägga den lilla först och när h*n sover så smyger man in nästa. Kanske ett tips?

Emsters mamma: Inget kul med fukt och flytt till sovalkov.

Ego: Ks nätter blev mycket bättre sen vi kom hem igen. Nu är han tillbaka till en nattamning och ev. en omstoppning.

en svensk tiger
  • Siggan

Pyttis: Förstår att det är blandade känslor inför jobbstarten. Jag börjar jobba igen om knappt 2 månader och det är verkligen både och.

FB: Ja, det var hårda regler. {#lang_emotions_wink} JAG vill kunna vara borta 2 kvällar i veckan. Inte hela kvällen, men få komma iväg en stund när lilleman har lagt sig för att träna eller handla. När vi sen jobbar båda två blir det cirka en jobbkväll i veckan för oss var. Och då är man borta hela kvällen. Så vår regel får väl bli att det ska vara en hemmakväll i veckan. {#lang_emotions_laughing}

Ego: Ingen amning i natt. {#lang_emotions_surprised} Första gången K (6,5 månad) har klarat att leva på hullet. Somnade kl.19. Vaknade kl.02, men var inte spec. arg. Stoppade om honom och sen sov han till 06.30 och vaknade som ett litet solsken. Efter lunch är det 6 mån kontroll på bvc. Spännande att se om han vuxit något.

en svensk tiger
  • Siggan

Pyttis: Jobbigt när det blir så. A och också snäll för det mesta, men ibland är hon det inte. Svårt att veta vad man ska göra. Avleda fungerar bäst. När jag blir arg och skäller brukar hon börja slå mig istället... Sen är cirkusen igång och den brukar sluta med någonslags time-out... Det inträffar för övrigt bara när jag är ensam med barnen...

Sara: Jag tänker nog köpa en babyjogger city mini till K när våren/sommaren kommer. Provkörde den förra sommaren och gillade den skarpt.

en svensk tiger
  • Siggan

Havre innehåller inte gluten. Däremot kan det förorenas av gluten om det behandlas i samma kvarn. Därför finns det speciella "glutenfria" havregryn, där det garanteras att de inte är förorenade. Havre är naturligt järnrikt.

Vilka mjölkfria grötar som finns i Sverige är jag inte expert på, men här finns i allafall sinlac och de grötar som ska blandas med mme eller bröstmjölk (risgröt från 4 mån).

Ang. glutenintroduktion går det ju bra med smörgås. Med leverpastej på blir den ju järnrik också.

en svensk tiger
  • Siggan

Grattis Emmli!

Ela: Jag har också haft förhoppningar ang. sommartiden tidigare år, men det har tyvärr aldrig hjälpt. {#lang_emotions_undecided}

en svensk tiger
  • Siggan

La Gal: Skönt med större lägenhet. Inte så kul att vara ensam i 4 veckor dock. Jag har aldrig varit ensam med barnen mer än 1-2 dygn...

en svensk tiger
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8