Inlägg från: junibarn76 |Visa alla inlägg
  • junibarn76

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Hej hopp!

Som de flesta av er redan vet så kom vår dotter ut i måndags. Hon är en mörkhårig skönhet som snittades ut av en skicklig kirurg kl 12:49. Hon vägde 3500 gram och var 48 cm lång.

Hon heter JUNI.

Mjölken tog lite tid på sig men i natt rann den till och nu spenderar jag merparten av tiden ammandes. Snittet var extremt okomplicerat och jag mådde jättebra efteråt. Vi åkte hem efter två dagar. Allt går bra hemma. Dert enda smolket i bägaren är brösten. Jäklar vad ont jag har i dem! Det är rediga sår på bröstvårtorna redan tyvärr. Samma sak när jag började amma Elvira men hade hoppats att slippa det den här gången.

Elvira 071012 - Juni 100322
  • junibarn76
    asap skrev 2010-03-26 16:30:36 följande:
    emmli - Stort grattis till lilla Juni!! Så skönt att snittet gick så bra, hoppas nu att brösten läker fort också.
    Tack! De läkte fort förra gången (när de väl hade börjat läka) så jag hoppas på en återupprepning där också
    Elvira 071012 - Bebisen i magen kommer ut på måndag!
  • junibarn76

Tessanu - (Påsk) Risigt hår? Näää men det räcker väl med nån gul t-shirt?

• junibarn76

Heeej Björnes! Kul att du har hittat hit igen {#lang_emotions_kiss}

Jobbigt med spiralen... Jag kände aldrig av mina trådar faktiskt, men ändå satt den där den skulle. Om det skulle vara så att du var gravid så finns ju faktiskt alternativet abort också. Ett inte så kul alternativ men känner man att man faktiskt inte orkar med fler barn så är det bara så.

Jag hoppas givetvis att du inte behöver göra något alls och att spiralen sitter där den ska. {#lang_emotions_flower}

• junibarn76
    Milla C skrev 2010-04-01 07:50:44 följande:
    Är det någon härinne som bor i Sthlmstrakten eller i trakten av Hälleforsnäs som använder Sempers 6-månadersvälling? Vi har nämligen åtta obrutna förpackningar som vi aldrig kommer använda, och det vore ju lite synd att kasta dem. Vi kommer åka till Tyresö på lördag och till Hälleforsnäs på söndag för att fira påsk med familjerna, och jag tänkte att jag kunde ta med vällingen om någon vill ha den.
    Men vi skulle ju kunna ha användning för vällingen faktiskt! Så länge den inte går ut inom 6 månader dvs Dessutom bor vi bara 10 min från Tyresö.

Om det inte är för sent nu så får du gärna ta med dig paketen så ber jag maken åka och hämta dem imorgon! Det är himla dumt att behöva slänga så mycket. Jag inboxar dig mitt mobilnummer.
  • junibarn76

Grattis här också Tessanu

TVÅ OCH EN HALV LITER BLOD!? Helsike... Jag förlorade 2,5 DECILITER blod den här gången och 2 dl förra gången. Lite skillnad...

Mår du okej efter så stor blodförlust?

• junibarn76

Nu ska jag inte säga att jag tycker att det är lättare med två barn men jag tycker att det är lättare med barn nummer två än vad det var med barn nummer ett. Blev det snurrigt?

Jag tycker alltså att det är mycket lättare att hantera barn den här gången jämfört med första gången.

• junibarn76

Hej förresten

Jag läser allt som oftast men hinner sällan kommentera. Juni är fasen tre månader snart och jag är faktiskt inte less på att vara föräldraledig ännu.

• junibarn76
    Serendipity skrev 2010-06-14 10:30:21 följande:
    visst har du rätt i fdet, men barn nr 1 blir ju inte lättare för det, och i kombination ökar svårigheterna exponentiellt!
    Nja jag tycker kanske inte att det är så vansinnigt mycket mer jobb (men det är absolut mer än med bara ett barn!) det kan ju också bero på att Juni bara är tre månader än så länge. Eller så handlar det om att vi ju redan hade ett barn på halvtid (makens dotter sedan tidigare) innan Elivra kom. Vi kanske aldrig drabbades av den där omställningen det innebär att få ett första barn då det redan fanns ett barn hemma hos oss. Nu är det tre barn här hemma halva tiden. Vi är verkligen barnfamilj i kvadrat.

Jag kan iofs erkänna att jag längtar lite tills vi kan ha barnvakt en hel kväll och gå ut och käka eller gå på bio
  • junibarn76

Mini - Ett jättegrattis! Även jag sitter med tårar i ögonen när jag läser om Charlie Underbart att ni har lillebror hos er nu!

• junibarn76

Äh jag kastar mig in igen här också efter att ha smygläst och inte haft tid/ork att kommentera i en evighet

HEJ TRÅDEN!

Mitt syskon som platsar i den här tråden är hela sex månader så jag måste nog ta mig ur bebisdimman nu
    Det är oerhört intressant hur olika två syskon kan vara. Elvira och Juni är vansinnigt olika men underbart nog så avgudar de varandra. Elvira är en helt fantastisk storasyster som är galet stolt över "sin bebis". jag hade aldrig kunnat förestäla mig att det kunde gå så smidigt och utan syskonrivalitet (än så länge). Själv minns jag mest att jag slog min lillasyster och tyckte att hon var ett pain in the ass

Juni älskar Elvira och vill vara så nära henne som det bara går. Hon vill hemskt gärna slicka och smaka lite på henne hela tiden

Det här med två barn är apjobbigt när det är jobbigt men faktiskt helt underbart när man ser dem tillsammans. Man vet att man har skapat något av det viktigaste i deras liv. En relation som de kommer att ha kvar efter att vi gått bort.

Jag har "bara" två månader kvar av min föräldraledighet innan maken tar över och jag kan säga att jag längtar efter att få sova med öronproppar och få sitta på toa ifred.

Och så en kommentar.
    ELA - TA DET LUGNT NU FÖR FAAAAEN! Inga födslar i vecka 29. Absolut inte. VILA.

• junibarn76

Usch, foglossning är inte kul alls. Jag fick lite under graviditeten med Juni och trots att det inte alls var så där jättemycket (som jag föreställer mig iaf, jag vet ju inget annat) så kände jag av det väldigt mycket efter hon var född. nästan mer än när jag var gravid. Fortfarande så kan jag få vansinnigt ont om jag har promenerat långt.

Vi är ju en familj med tre tjejer, även om jag är mamma till två av dem. Det är ju mannens spermier  som avgör könet så jag antar att min make tillhör de där dryga tio procenten som lyckar pricka in tre flickor

Vi trodde nästa på en kille nu senast och hade då Dante högst upp på namnlistan. högt i kurs stod också Albin. Juni var ju det tjejnamn som vann men Meja var ganska poppis också.

Idag har jag verkligen känt mig otroligt less på att vara föräldraledig. Det börjar komma rätt frekvent nu så det är skönt att det inte är så lång tid kvar. Med Elvira var det samma sak efer 6 månader. Hoppas att jag slipper ruttna så vansinnigt på det som jag gjorde med henne. När jag började jobba efter 8 månader var jag nästan deprimerad. så vill jag inte ha det igen.

• junibarn76

*tjuvläser*

HEJA JUNI!!!
    Snart är h*n här!

Sitter just och matar min Juni. Hon försöker tvinga i sig en 8-månadersburk. Med bitar i. Stackaren ser ut som att hon äter bajs....

• junibarn76

Nu tjuväser jag här Men jag ville tipsa om http://www.4mom.se/
    idag.

Det är deras sista dag som webbshop och ALLT är det 50% på!

Jag behöver ju verkligen inte mammakläder och det kändes så himla synd att inte tipsa om detta

• junibarn76

Anna - Jag kikade in här bara för att se hur det gått för dig. SKIT också Gråter Skit och helvete. Stor kram och hoppas att du snabbt kommer i ordning i nya boendet och att du därefter kan ta tag i det här i lugn och ro. Hjärta

Till er andra: HEJ! Jag kikade in här för första gången på många månader för någon vecka sedan (märklig meningsbyggnad där...) och såg till min stora gläde att Annaloo var gravid. Vi har mest kontakt via FB numera så jag messade henne där och frågade om det hela. Därför var jag givetvis tvungen att kika in igen och följa det hela. Så SKIT och BAJS (som min fyraåring skulle ha sagt) för MA.

Man kanske skulle kika in lite oftare så att man har koll på er

• junibarn76
    chiqita skrev 2011-11-17 11:26:23 följande:
    Hej Emmli! Tror inte jag sett dig förr...
    Jo det känns grymt surt att det skulle gå så för Anna. Önskar henne allt gott nu och att hon har nära vänner hon kan söka tröst och kärlek hos. Stor kram igen till Anna! 

Hej
    Nej jag har varit särdeles inaktiv på FL sedan Juni kom för 1,5 år sedan. Numera kan jag ju dessutom följa många härifrån via FB, och i kombination med tidsbrist så håller jag mig mest där.

Men ibland kikar jag in för att se vad som händer och då känns det ofta lite märkligt att skriva något mitt i allt. Därför smyger jag omkring och syns kanske inte så mycket

Jag var väldigt mycket i 30+ trådarna när jag väntade Elvira och när hon var liten och jag måste säga att jag har en hel drös med trevliga FB-kompisar sedan den tiden
  • junibarn76

Får man hoppa in igen trots att jag varit frånvarande så länge?

Det är ju 2,5 år mellan Elvira och Juni och vi köpte inte någon syskonvagn utan körde ståbräda ett par gånger, sen skrotade vi den också. Då ska jag kanske tillägga att vi hade 5 min till dagis. Jag tycker att det beror på om man har ett barn som gillar att gå eller inte. Båda våra barn har velat gå själva tidigt. Juni är 1,5 idag och vill absolut inte sitta i vagnen, hon vill gå själv Det är inte otimalt i alla situationer (hon sringer åt alla möjliga håll, gärna ut i gatan) så vi har kvar en sittvagn åt henne. I övrigt är vagnarna sålda.

Jag ahr en fråga också. Är det någon annan som har ett storasyskon som är för snällt mot sitt lillasyskon? Elvira är en väldigt tuff unge i övrigt, men när det gäller hennes lillasyster så är hon så omhändertagande så att det går till överdrift. Hon låter Juni slå henne och dra i håret och vara helt odräglig. Hon vill absolut inte säga nej när Juni slåss trots att vi säger att hon får markera och säga ifrån.

det hela är mycket märkligt. Själv minns jag hur jag tyckte att min lillasyster var en liten skit som jag absolut kunde tänka mig att ge ett tjuvnyp. Hon skulle aldrig i helsike ha vågat ge tillbaka...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8