Inlägg från: Fialialej |Visa alla inlägg
  • Fialialej

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Stort grattis till lillebror Tessanu!!

Lika stort grattis till lillasyster emmli!!

Har inte orkat va här på ett par veckor p.g.a. illamående och massor på jobbet men hoppas nu kunna hålla lite bättre koll. Tycker jag mår lite bättre (peppar, peppar). Har dessutom ledigt denna vecka så lite FL-tid borde ju kunna ordnas...

Hoppas att alla har haft en härlig påskhelg hittills!

• Fialialej

Milla: Tack för omtanken! Superskönt med påsklov verkligen!

Juni: Jag är i vecka 10+3 idag. Förra gången mådde jag illa från vecka 7 till vecka 18-20 nånstans och kräktes en hel del. Fast det var ju inte lika ihållande på slutet. Den här gången tycker jag att det har lättat lite redan men det beror mycket på hur trött jag är också. Får jag vila ordentligt och äta direkt när jag är hungrig går det okej. Trist att du mår dåligt hela tiden! Man blir ju nästan tokig till slut.   Vilken vecka är du i? Hoppas det snart blir bättre!

• Fialialej

Lena: Vi är vältajmade! Plussade samma dag också.
    Ja minsann, visst har jag mage. Börjar bli svårt att dölja faktiskt. En kollega frågade mig ju rakt ut redan i vecka 7 men då nekade jag... Jag behöver köpa nya toppar och funderar på om det är mamma-avdelningen som gäller redan.
    Syns det väl på dig?

• Fialialej
    Milla C skrev 2010-04-08 16:25:32 följande:
    Vi har en Skoda Octavia och en Toyota Corolla Touring, och vagnen går in i båda. Jag bor i Arboga, så det är nästan inte nästgårds till någonting .
    Utom till mig då.
  • Fialialej

Go kväll! Mår tjyvens idag efter att ha jobbat massor de senaste dagarna. Orkar inte riktigt läsa tillbaka utan rapporterar siffrorna från KUB som jag fick häromdagen.
    DS 1:485 och de andra trisomierna 1:4500 nånting...
    Helt okej siffror med tanke på min ringa ålder (fyller 37 i år) men inte så superbra som Lena fick häromdagen. Tänker inte gå vidare med fostervattensprov.

Juni: Jag tycker att den gräsliga tröttheten kom och gick under hela tiden förra gången men misstänker att det var värst i trimester 1 och sen i slutet av trimester 3...

Lena: Jobbigt med känslorna för jobbet!

• Fialialej

Läser om era KUB-sifror och inser att 1:485 som vi fick på trisomi 21 jämförelsevis inte är så bra... Min bakgrundsrisk är ju 1:200 så jag tyckte det var kanon att risken var hälften så stor men...
    Där jag gjorde testet sa de att allt som låg under 200 var en hög risk och allt över 200 var en låg risk. Nånstans ska de dra gränsen trots att det inte är så stor skillnad på 199 och 201. Svårt att veta om dessa tester lugnar en eller gör en mer orolig.

Hoppas att ni alla har det bra!
    Själv är jag aptrött och mår lite illa igen. Nu i vecka 17. Varför? Funderar på om illamåendet har med järntabletterna att göra. Nån annan som mått illa av dem?
    Min BVC-sköterska tyckte jag skulle börja med järn direkt efter inskrivningen som var i vecka 13, eftersom jag hade ett lågt värde på järndepåerna. Hade bara 6 i värde och för att va "godkänd" ska man tydligen ha över 60.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8