• M73

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Tack för ny tråd Ela!
    Kusin knase; det var ett intensivt schema... jag blir lite matt bara av att läsa om det. Tänk så mycket spännande ni har på gång!

T är fortfarande förkyld... lite piggare visserligen men nätterna är skräp. Många uppvak med småsnuttande o jag vill inte riktigt lägga henne i sin säng när hon fortfarande är så snorig o hostig (hönsmamma...) o H kom inknallande imorse och lekte propeller i våran säng. T blev klarvaken när H kom och det var bara att kliva upp

• M73

Vad finns det för gröt som är mjölkfri? Tycker att T får ont i magen av grötsmakisarna o skulle vilja testa med nån utan mjölk eftersom jag tycker att hon reagerat på det när jag druckit mjölk... Hur är det med havregryn? Innehåller det gluten? Tänkte på att göra egen gröt för att testa om hon reagerar på det men då får man kanske inte det här med glutenintroduktion? BVC lyssnar inte riktigt kan jag tycka men jag skall ta upp det när jag skall dit i nästa vecka.

• M73

nån som vet hur länge reaktionen på femmånaderssprutan kan sitta i? T är varm för andra dagen i rad men äter o är rätt pigg om än lite gnällig. Vet inte om det är sprutorna eller ännu en förkylning som spökar...
    skall förresten få remiss till barnmedecin o kolla T även om hon följer sin kurva just för att hon är förkyld så mycket o för att jag tycker att hon reagerat på mjölk - särskillt på grötsmakisen...

• M73

Grattis till lillebror  Tessanu! o grattis till lilla Juni för det tror jag att jag helt glömde bort att skriva tidigare...
    T verkar ha repat sig från vaccinet nu iaf o är (naturligtvis) snörvlig men glad. Igår fick hon en av Nestles 5-6 månadersburkar o jag är helt förvånad över att ha en unge som gapar stort även om hon inte riktigt fattat detta med att maten skall sväljas... H bjöd henne på majskorn här om dagen i ett obevaket ögonblick men det hade hon också petat ur munnen med tungan.

• M73

Emster; stör det inte er så låt henne sova där hon vill.. Ni skulle väl flytta tillbaka när lägenheten var fixad om jag inte har blandat ihop det helt? Iaf kan man ju ändra tillbaka då? H har sovit hos oss länge, på slutet i egen säng i samma rum men så i höstas bestämde hon själv att hon ville flytta in i sitt rum (som hon bara lekt i innan). Det går väl inte strålande hela tiden men jag tror att det är en del avundsjuka inblandat eftersom T sover i vår säng för det mesta. Plus att H verkar drömma vansinnigt mycket vissa nätter. Har också märkt att hon sover sämmre när hon växer, det är säkert mycket som värker o kliar när man drar iväg flera cm i taget..

• M73

det är svårt det där med namn. Med T hade vi spikat Edward - fast sen var det ju en tjej som kom ut o vi var totalt oöverens om alla namnförslag...men det löste sig ju.
    Bägge tjejerna har tre namn var - med tilltalsnamnet först eftersom jag är less på att bli uppropad med fel (fula *s*) namn...

• M73

horror vacui; välkommen!

det blev ju tre och ett halvt år mellan systrarna så vi kör med ståbräda.
    Avundsjukan börjar komma ibland i takt med att T faktiskt vill ha saker men samtidigt kan H låna ut sin nalle åt T att tugga på så syskonkärleken är lite ojämnt fördelad. T avgudar H o glömmer ofta helt bort att hon var missnöjd över nått om H behagar prata med henne o busa...
    Jag måste ta loss o tvätta klädswln på sittdelen för T börjar bli lite grinig för att hon inte ser nått i liggdelen. hoppas att jag hkan ha henne liggande månaden ut så att hon är lite mer skyddad... Fast hon fyller upp liggdelen på ett sätt som H inte var i närheten av. Hon protesterade villt mot att ligga ner långt innan den storleken men åldern är nog rätt lika när de tröttnar på att ligga

• M73

Sara; det måste vara svårt att inte jämföra oavsett om man borde... jag kan ju inte låta bli att jämföra mina tjejer fast det är tre o ett halvt år emellan. T hasar baklänges tidigare än vad H gjorde men är inte lika stadig som H var i samma ålder

• M73

jaha, är det DÄRFÖR jag har haft så nedra ont i ryggen? Skall försöka tänka på att gå nära vagnen i mördarbacken o se om det hjälper.

T vill frammåt och kommer bakåt... hon hasar flera meter och tjuter mer o mer frustrerat. Idag skulle hon promt sitta upp på väg hem från dagislämningen (sova dög inte, då MISSAR man saker ju) och var riktigt stadig. Ska göra iordning sittdelen bara jag lyckas räkna ut hur jag skall få loss selen så jag kan tvätta klädseln. Antar att det handlar om att koppla loss allt o lirka men jag är inte på humör för att göra det nu.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8