• M73

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Milla C skrev 2010-05-28 10:23:52 följande:
    .Men du - inte har väl H hunnit bli sex år ?
    eh.. nej... klart hon inte har - det är jag som snurrar till det som vanligt. skulle skriva föddez 06 från början o det satt visst kvar i fingrarna. Fast ibland känns hon väääääääääldigt stor skruttisen
  • M73
    Ela skrev 2010-05-28 20:46:48 följande:
    Skojar du eller?! Jag har redan bestämt mig för att svara alla som kommer att fråga (för den frågan räknar jag kallt med)  - Hoppas ni på en kille nu då?- Nä, vi hoppas på en som sover ibland.
    bra svar!
  • M73

Grattis Ela!

magmuskler? vad är det för något? Jag har förlikat mig med att det blir blåval på beach 2010 med...

• M73

Milla: härligt att det löser sig med inskolningen!
    Juni; pelikaner har jag missat, jag kallar dem badjä-ar som vanligt *s* De korkar igen allt när de skall ut ur Göteborg på fredagseftermiddagen ... kan säga att sambon är glad att han slipper knö med dem sen vi flyttade *s* Grattis till H!

• M73

Ela; skönt att det såg bra ut på KUB

T har listat ut hur man ålar frammåt - men det krävs att hon har nått riktigt förbjudet att sikta på

• M73

lättere med två barn? Hm... det är nog som med förlossningar att man glömmer hur jobbigt det egentligen var?  *s* Men det är dubbelt så kul när det är roligt

• M73

tvåbarnschocken blir kanske mindre om man får bebisen som skriker, kräks och är våldsamt energisk först o den lugna, stillsamma som tvåa? *s* Fast dom ÄR underbara nästan jämt.

• M73

Lena; RYM! iaf på en promenad runt kvarteret!

Jag var uselt förberedd för min andra förlossning o tyckte först att det hade gått så dåligt för jag hade svårt att slappna av i värkarna o var rätt slut men sedan kom jag på att jag hade haft värkar i ett dygn utan annan smärtlindring än några alvedon, en TENS som inte funkade nått vidare för förlossningsvärkar (men var fantastisk på eftervärkarna) o profylaxandning. Man har rätt att vara lite trött efter att ha andas igenom värkarna mer än 24 timmar insåg jag... o när det blev bråttom att få ut T så kände jag mig ändå trygg eftersom jag gjort det en gång innan o visste att jag "kunde" Jag återupplivade mitt gamla mantra från H "ut kommer dom alltid"

Jag är för övrigt rätt glad att H är på dagis några dagar. Har varit skönt att få lite egentid när T sov. Bestämde mig för att inte vara redig o hänga tvätt utan sitta vid datorn, ta en kaffe o läsa lite i min bok.  

• M73

Assar; grattis till kusinen men jag blir lite matt vid tanken på fyra barn så tätt *s*

• M73

Juni; spännande med frukost i affären, jag skall iväg o handla lite sedan men jag måste ladda bilbatteriet först...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8