• M73

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Juni; ja det är en sån ergosele. jag älskar verkligen min o anser att det är mitt besta barnprylsköp. Nu när T är hemma med feber o hosta kan jag slänga upp henne i den o bära runt på ryggen medan jag fixar undan lite. 

• M73

Hanya: så gjorde H också i omgångar. De har så mkt roligare att tänka på att de inte hinner till toa.

• M73

Kikar in lite snabbt, man kan verkligen bli vansinnig på sjukvården emellanåt. Som detta med GBS och ovilligheten  till att göra något, en siffra i statistiken för dom men det är ju  mer än så 
    Ska med T till läkaren idag, ska kräva en refluxutredning nu. borde jag ha krävt redan när förre läkaren viftade bort det... är arg o trött idag för T har skikit halva natten för att jag vill sluta med nattammning.  

• M73

Mrs Fisk; värm osten så är den ok. en extra lyxig pizza eller varma mackor. När jag inte kunde stå emot mitt brie o salamisug när jag väntade tvåan fick det bli i pizzaform (tills hon var ute då...)

• M73

hände oss med, femåringens kommentar kom direkt fr hjärtat "kan man bamma människor?" hon har varit med när vi nackat höns o kallar det för att bamma hönor... fick förklara att man ibland gjorde så förr. Inte halt sanningsensligt kanske men kände att dödstraffsdiskusionon inte var ngt man ville ta i nu

• M73

Assar varmt bad eller att dusha med varmvatten tycker jag har hjälpt mig - fast jag har inte haft så mkt till stocknig så jag är långt ifrån expert... hjälper förmodligen till att lösa upp gammal mjölk om det är det som spökar annars tror jag värme o försiktig massage gör det lite lättare

kan inte hålla mig utan tänker vara med i tråden på allvar, har en vecka kvar till Rul o tänkte fortsätta smyga till dess men eftersom magen exploderat o inte är ett dugg diskret  (folk på jobbet tittar lite konstigt men kan inte med att fråga om jag är gravid eller fet) ¨vill jag faktiskt få erkänna på nått ställe att jag inte bara är fet... ;)  

• M73

Tack för alla grattis och välkomnande! Jag har smugit lite med det dels för att jag har svårt att fatta der själv ;) o dels för att jag inte tyckte att "fel" personer behövde veta såpass tidigt (jobb etc). Är i v 16+ 6 nu så ms Fisk ligger lite före men vi får väl se vem som får först ;) Mår rätt bra även om jag blir vansinnigt trött o fick outa rätt tidigt för kollegan för att han skulle förstå varför jag plötsligt blivit arbetsskygg. Har ett vikariat som slutar sista mars o bf 15 juni så enda nackdelen är väl att det är lagom kul att hålla på att söka jobb höggravid.
     Vi har berättat för barnen men det är ju bara H som förstår vad det inebär och hon tycker att det är spännande - enda kruxet är att ho beställt e syster OCH en bror *s*

Hormonstinn; jag har sett ditt nick emellanåt också men har främst hänt i väntar och barntrådarna med barn födda 06 (lillasyrran kom 09 och jag hade INTE tänkt mig att föda barn vart tredje år även i fortsättningen:))   
    .

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8