• M73

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ela; vi var rätt tveksamma till om förlossningen skulle släppa in sambon när T var på gång för han var hostig o genomförkyld... men T väntade iaf tills febern var över.

Milla; fyraåring med temperament här med. OMG! riktig chock eftersom hon var så väldigt lugn som bebis *s* 

• M73

Juni; enda nackdelen med canon/nikon är ju att en systemkamera tyvärr är otympligare. Svägerskan har canon 505D den verkar lätthanterlig, själv har jag siktat in mig på en lite dyrare Nikon men det är mest för att jag skulle vilja ha bländare o tid på vred utan att gå in i menyn

Luciafirande på dagis idag, avskyr att kravla mig upp så tidigt en dag som vi egentligen är lediga men H var en glad o söt Lucia 

• M73

Juni; nu vet jag inte hur det är numer men 06 när jag väntade H fick jag bra hjälp av personalen på Kamerahuset när jag skulle skaffa systemkamera.

T har tagit sig en rejäl tupplur, undra hur sjutton jag ska få henne att sova ikväll?

• M73

Grattis Ela!

ang illamående så var jag ju nästan övertygad om att T var en han eftersom jag mådde så annorlunda under andra graviditeten men det är nog bara slump. Tror att Juni är inne på nått med funderingen om att man inte får samma chans till vila.

Har njutit av hela familjen är hemma i lugn o ro, pga förkylningar så bestämde vi oss för att hålla oss hemma hela julen o det känns som en välbehövlig batterliladdning. T har fått lite duplo o egna dockor efter att snott syrrans länge och H fick stor-lego så hon är lite mallig *s* 

• M73

Fiolina; jag hade inte berättat förrän senare, På mitt vbikariat som jag hade när jag blev gravid andra gången berättade jag tidigt för chefen eftersom jag visste att de stod i begrepp att göra stora schemaändringar som inbegrep mig delvis för min skull (jag skulle få mer timmar) men det var ändå efter att jag gjort KUB

• M73

Grattis Knase!

Mini: förstår att det blir tjatigt men det är mer taktlöshet än nått annat. Jag kallar T för tjockis men det är för att hon väger minst tre kilo mer än vad H gjorde i samma ålder även om det börjar gå över nu när hon rör sig mer.

På måndag börjar inskolningen för T o jag vet fortfarande nte hur jag ska lösa det med H under den timmen. Hade liksom glömt bort den detaljen helt o tänkte sen på standardbarnvakten men hon har fått nytt jobb... ja, ja... det ordnar sig nog. 

• M73
    Milla C skrev 2011-01-06 12:18:21 följande:
    M73: Får inte H vara på sin förskoleavdelning när ni har inskolning av T?
    Hon är ju "ledig" på måndager egentligen o jag har glömt fråga om det var OK, har inte fått tag i någon på förskolan 
  • M73

Grattis till pickande hjärta Fiji!

Grattis Lycklig!

Knase; ingefära sägs ju kunna hjälpa mot illamående, det finns ju polkagrisar med ingefärssmak.

Jag har börjat surfa runt o kolla alla myter om hur man "gör en pojke", sambon är väl lite sugen på en grabb...  skulle tro att det slutar med att det (som vanligt) blir som det blir om man nu drar igång verkstaden igen *s* och OM vi nu kan få fler, T var ju inte helt lätt att beställa..

• M73

får sy en kylväska till paketet då? eller gömma långkalongerna? ;) har för mig att de fick en pojke...

• M73

många goda råd här. Har mkt bråte under sängen men ingen kniv... räcker det med en bordskniv tro för det kan jag avvara ;)

Juni; jag fick ont i ryggen av Babvybjörnen men min Ergosele fungerade mkt bättre, med T köpte jag ett sånt inlägg så att man kan bära småbebisar i den med. Hade jag varit i dina trakter oftare skulle du gärna fått pröva den. Kan bära T på ryggen med nu när hon är större men det tycker jag inte fungerar lika klockrent. 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8