• M73

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

salva är näst efter plåster det effektivaste sättet att bota de flesta åkommor här hemma ;)

Sofia; jag hoppas på att du har ett envist litet pyre den här gången som visar att ibland är det omöjliga möjligt.

• M73

Sara; har gjort ett vul o ett ul vid kub så jag tror nog inte det gömmer sig två där inne... men vi får se på torsdag ;)

Sarahkka; har inte känt mkt av mina tidigt heller o sen har det inte varit så mkt sparkande utan mer en förkärlek för att ligga med min lever som fot eller huvudkudde (mysigt värre) tror helt enkelt att jag bär mina så att jag inte känner av rörelserna så mkt. Nu tror jag att jag kännt lite rörelser men samtidigt känns det som det lika gärna kan vara inbillning

Grattis till Persefone!

• M73

Barbrbra; fy vilken jobbig situation ni verkar ha just nu, håller tummarna för en lösning. Kan du skriva ner vad du känner o låta honom läsa i lugn o ro? 

• M73

RU här med idag, allt såg bra ut o jag blev tillbakaflyttad två dagar. Mkt samarbetsvilligare bebis den här gången än den var på KUB. Satt ändå på helspänn eftersom det var förseningar o jag hörde att det berodde på att en före behövde längre undersökning (o en läkare dök upp för att kolla) Inte riktigt det man vill höra när man sitter o väntar. Även om man vet att saker kan gå fel vill man (jag) hellre sticka huvudet i sanden ;)

• M73

Juni; det är altså inte det om bedömmningsmissar du är ute efter.. vad händer om du fösvenskar det o söker på det?

• M73

jag funderar en del över hur sjutton vi ska få in alla barn i bilen, jag TROR vi får in bältesstol+bakåtvänd stol+babyskydd i baksätet utan trassel men frågan är hur mkt tjaffs det kommer att bli där bak om man försöker köra omkring så?

• M73

Billabong; min bil är ganska skruttig om än stabil o krocksäker så jag vet inte riktigt hur mkt pengar jag är villig att lägga på att få bort airbagens laddning.  Annars har jag funderat på den varianten...  Vo är inne på att byta sambona bil mot nått rymligare men vill inte göra något i bobyggarpanik..

Mrs Fisk; känner igen mig så väl, sitter vindögd på jobbet av trötthet o får inte mkt gjort hemma eftersom jag är trött o om jag inte lyssnar på kroppen så får jag ont i ryggen. Det går ju inte att ta det i sin takt på samma sätt som med första barnet heller med syskon som ska underhållas.

Intressant vagnsdiskussion! Har funderat på syskoonvagn den här gången. Förra gången var ju H tre o ett halvt så det räckte bra med ståbräda till o från dagis...

• M73

eftersom jag varit med om att få en utlöst krockkude i ansiktet skulle jag aldrig riskera att sätta stolen där utan att själva sprängladdningen är borttagen. Vågar inte chansa... Jag är tacksam över att kudden tog smällen men det är ingen mysig upplevelse kan jag garantera. (en krock i knappt 50 km i timmen den gången 
    Nu är det ju ingen option i det här fallet eftersom min bil är för gammal för nyckelavstägning o enavstägning duger inte utan det måste isf vara en bortkopplning av sprängladdningen. Vet inte om min hör till de modeller där man måste byta bältet om man kopplar bort kudden men jag tänker höra om pris iaf. 

• M73

börjar också känna av foglossning o fick lite goda råd... bland annat undvika trappor så nu försöker jag lära mig att ta hissen mellan våningarna på jobbet. Tar en dj-la tid men jag märker ju att kroppen mår bättre... får dumpa mkt av jobbet med djuren på sambon nu för klättra på stege efter hö är ingen hitt.... Hoppas att jag ska ha samma tur som med T att det går tillbaka av sig själv.

• M73

Jag fick lov att ha tjejerna fem timmar fördelat på tre dagar som arbetslös men på Hs första dagis i samma kommun var det HEEEELT omöjligt.. 
    Ska försöka komma ihåg att rinnga sjukgymnast för rådgivning på måndag för jag vet inte om jag har värre foglossning den här gången eller om jag bara stör mig mer på den...

Nån som har koll på hur frisk man måste vara för sövning? T har fått tid för gastroskopi men är fortfarande lite snorig.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8