• låjsan1

Hjärtebarnen

Hjärtebarn =)

Hjärtebarn
    Här fortsätter vi hjärtebarnsföräldrar

Gammla som nya -ligt välkomna

Här inne kan vi stötta varandra genom de tuffa operationerna och oron vi alla genomgår när det gäller våra älskade hjärtebarn.
    Och är ni oroliga för ert barn så bolla gärna tankar med oss MEN det bästa är att ringa ert barns hjärtläkre eller hjärtmottagning.
    Alla barns hjärtfel är väldigt unika så bara för att just ditt barn har samma typ av hjärtfel som någon annans barn så bi inte orolig för det behöver inte betyda att ditt barn har samma problem som det andra barnet. Ingen av oss föräldrar kan något om just ditt barns hjärtfel.
    Hoppas ni förstod allt detta surriga jag skrev

Här kommer lite tips på vad man kan göra under ert barns op:

Gå i stan
    VILA!!!
    Läsa en bok.
    Surfa runt på nätet om ni har dator med er.
    Sen kan ni komma på era egna idéer på hur just NI vill fördriva tiden under op.
    Kommer ni på något bra så säg till så skriver jag in det i listan.

Hoppas ni kommer trivas i tråden. Finns där något mer ni tycker det ska stå här i presentationen så säg bara till så lägger jag till det.

Intressanta länkar:

-------------------------------------------------- --------
    Har gjort som innan och kopierat från start tråd!
    Då fortsätter vi tre månader till då
    Kram Låjsan
    /www.barnhjartcentrum.se/www.hjart-lungfonden....
  • Svar på tråden Hjärtebarnen
  • norpansnorpan

Klunsen111:
    Dottern har också en tendens att tappa mycket i vikt trots att hon har sin knapp.
    Tipset vi har fått från dietisen är att inte försöka ge nya saker när hon är sjuk, utan fortsätta ge det hon är van vid.
    Håll koll på att han kissar ordentligt, kan gå fort vid ev magsjuka och feber!
    Detsamma om han bli väldigt trött och slö.

Maja hade tappat från 14.900 till 14.300 på en vecka men 3 veckor senare hade hon gått upp det igen (dock tack vare knappen ).

*Krya på sig Harry*

• 2små2stora

Johanna tappar nästan 1 kg varje gång hon blir sjuk hinner lagom gå upp det om jag har tur tills hon blir sjuk nästa gång.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • brumme lisa

Punakettu: Lycka till idag! Tänker på dig och håller tummar och tår!

• Små Hjärtan

Är så glad idag, Trinity ska ta sin absolut sista Warandos i kväll. I morgon åker Waranbrickan.
    Så sur hon kommer bli eftersom hon älskar sin Waranbricka, min lilla tokunge. Tur hon har massor med andra halsband.

• bea79
    Små Hjärtan skrev 2010-03-30 09:22:57 följande:
    Är så glad idag, Trinity ska ta sin absolut sista Warandos i kväll. I morgon åker Waranbrickan. Så sur hon kommer bli eftersom hon älskar sin Waranbricka, min lilla tokunge. Tur hon har massor med andra halsband.
    Vad skönt att få slippa Waran, vad jag har förstått så är det lite läskigt att ha dem gåendes på waran.
    ~ Mamma till världens sötaste Max född 061207 & underbara hjärtepojken Leo född 090223 ~
  • Små Hjärtan
    bea79 skrev 2010-03-30 10:10:32 följande:
    Vad skönt att få slippa Waran, vad jag har förstått så är det lite läskigt att ha dem gåendes på waran.
    Läskigt i början men jag vet sedan tidigare hur man handskas med det och har gett det tidigare fast till min mamma, så för mig var det inte så jätteläsigt. Men för dom som inte har vana sedan innan är det nog läskigt.
  • helma
    Är så glad idag, Trinity ska ta sin absolut sista Warandos i kväll. I morgon åker Waranbrickan. Så sur hon kommer bli eftersom hon älskar sin Waranbricka, min lilla tokunge. Tur hon har massor med andra halsband.
    GRATTIS förstår att det måste vara jätteskönt, vi har väl en sisådär en 10 år eller livstid kvar på waran ....

Men du waranbricka?? Vad är det?
  • låjsan1
    Så skönt!!! vi har hmmm.....12 dagar kvar!!! ska bli så j-la skönt å visst har man vant sig men just det när alla tre grabbarna springer i full fräs så är det lätt å åka i backen. Jag har inte varit stressad över öppna sår utan just dom inre blödningarna som kan ske...men som sagt nedräkning!!

PUNAKETTU: Vi är många här med "enkammarbarn". Vi som oxå fått veta det innan födseln har nog gått igenom det du har so hang in there. Min underbara kardiolog ( NOT!!) som undersökte mig i v 26 berätta snabbt var det var sen sa han att vi kunde gå hem å googla på HLHS!! Jamen smart!! helt galet å man läser en massa tråkigheter men det är ju för att många sidor inte är uppdaterade till dagens kvot av räddningar. Sörj du nu för när din lille kommer behöver du din styrka och mod för att ni tillsammans ska må bra! kram
  • Små Hjärtan
    helma skrev 2010-03-30 13:24:39 följande:
    GRATTIS förstår att det måste vara jätteskönt, vi har väl en sisådär en 10 år eller livstid kvar på waran .... Men du waranbricka?? Vad är det?
    Waranbricka är som ett halsband med en bricka i där det står att man behandlas konentinuerligt med waran så att om det skulle hända något så vet läkaren det även ambulanspersonalen om man skulle behöva åka ambulans.

Oj oj det är lång tid ni har kvar då ju. Vet tyvärr hur det känns med det. Min mamma har gått på waran i 14 år och kommer göra det i resten av sitt liv.
  • Små Hjärtan
    låjsan1 skrev 2010-03-30 13:24:49 följande:
    Så skönt!!! vi har hmmm.....12 dagar kvar!!! ska bli så j-la skönt å visst har man vant sig men just det när alla tre grabbarna springer i full fräs så är det lätt å åka i backen. Jag har inte varit stressad över öppna sår utan just dom inre blödningarna som kan ske...men som sagt nedräkning!! PUNAKETTU: Vi är många här med "enkammarbarn". Vi som oxå fått veta det innan födseln har nog gått igenom det du har so hang in there. Min underbara kardiolog ( NOT!!) som undersökte mig i v 26 berätta snabbt var det var sen sa han att vi kunde gå hem å googla på HLHS!! Jamen smart!! helt galet å man läser en massa tråkigheter men det är ju för att många sidor inte är uppdaterade till dagens kvot av räddningar. Sörj du nu för när din lille kommer behöver du din styrka och mod för att ni tillsammans ska må bra! kram
    Oj då behövde ni inte gå på waarn så jätteläng då ju, lyx.
    Jo tack det känner man igen. Trinity är i full fart hela dagarna. Hon har trillat i tarppor, skurit sig på en kniv (korkade pappa hade lagt dom lättillgängliga) slagit huvudet ett par gånger men vi har sluppit åka in med henne tack och lov. Hon är en riktigt vilding ha ha men Gud så härligt ändå.
Svar på tråden Hjärtebarnen