• låjsan1

Hjärtebarnen

Hjärtebarn =)

Hjärtebarn
    Här fortsätter vi hjärtebarnsföräldrar

Gammla som nya -ligt välkomna

Här inne kan vi stötta varandra genom de tuffa operationerna och oron vi alla genomgår när det gäller våra älskade hjärtebarn.
    Och är ni oroliga för ert barn så bolla gärna tankar med oss MEN det bästa är att ringa ert barns hjärtläkre eller hjärtmottagning.
    Alla barns hjärtfel är väldigt unika så bara för att just ditt barn har samma typ av hjärtfel som någon annans barn så bi inte orolig för det behöver inte betyda att ditt barn har samma problem som det andra barnet. Ingen av oss föräldrar kan något om just ditt barns hjärtfel.
    Hoppas ni förstod allt detta surriga jag skrev

Här kommer lite tips på vad man kan göra under ert barns op:

Gå i stan
    VILA!!!
    Läsa en bok.
    Surfa runt på nätet om ni har dator med er.
    Sen kan ni komma på era egna idéer på hur just NI vill fördriva tiden under op.
    Kommer ni på något bra så säg till så skriver jag in det i listan.

Hoppas ni kommer trivas i tråden. Finns där något mer ni tycker det ska stå här i presentationen så säg bara till så lägger jag till det.

Intressanta länkar:

-------------------------------------------------- --------
    Har gjort som innan och kopierat från start tråd!
    Då fortsätter vi tre månader till då
    Kram Låjsan
    /www.barnhjartcentrum.se/www.hjart-lungfonden....
  • Svar på tråden Hjärtebarnen
  • willsam

brummelisa- ni har verkligen gått igenom mycket! kram till dig!

Jag ringde upp mott. igen och då fick jag prata med våran kontaktsjuksköterska. hon pratade genast med våran kardiolog, han blev inte jätteorolig, så det var ju skönt. är han lugn så är jag.=)
    men vi ska ändå in och göra ekg och ta lite prover nästa vecka, för vi ska ändå till gastromed. så då passar våran sköterska på att klämma in oss. sen får vi göra ett extra UL. veckan efter. känns skönt.

hon ligger på 80-85% i sat. just nu. och 70  är lite väl lågt.hoppas på tcpc mot sommaren... men man vet aldrig..

tänk att leo redan är 1 år. vad fort det går=)

kram

• bea79

willsam: Tiden rusar fram, känns inte som att det var ett år sen vi började vår resa med Leo...

~ Mamma till världens sötaste Max född 061207 & underbara hjärtepojken Leo född 090223 ~
  • bea79
    brumme lisa skrev 2010-02-24 17:28:49 följande:
    Bea: Hon har bara cpap när hon sover, som vaken klarar hon sig bra och är helvild Ibland kanske det är tufft men mest inte, vi har ju världens goaste tjej!
    Så skönt att det inte påverkar henne så mycket. Klart ni har den goaste tjejen! =)

Leo är världens goaste oxå. Konstant glad!
    ~ Mamma till världens sötaste Max född 061207 & underbara hjärtepojken Leo född 090223 ~
  • brumme lisa
    bea79 skrev 2010-02-24 18:25:40 följande:
    Leo är världens goaste oxå. Konstant glad!
    Det kan jag inte säga om Ida, hon blir skitförbannad om hon inte får som hon vill. Och hon vet att det funkar -ingen vill se henne blå!

Willsam: Vad skönt att ni får komma på undersökning! Hoppas att det inte är något men skönt att få veta.
  • bea79
    brumme lisa skrev 2010-02-24 19:39:54 följande:
    Det kan jag inte säga om Ida, hon blir skitförbannad om hon inte får som hon vill. Och hon vet att det funkar -ingen vill se henne blå! Willsam: Vad skönt att ni får komma på undersökning! Hoppas att det inte är något men skönt att få veta.
    Aha, en riktig prinsessa!
    Bra med lite humör.
  • 2små2stora

Nu är det 1 år sedan de började misstänka att J har ett hjärtfel.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Underlig

Tänkte fråga er som varit med ett tag om försäkringskassan.

Jag ska träffa en handläggare där för att få berättat för mig och fråga saker jag undrar över på tisdag och hoppas att ni har några kluriga frågor som jag annars skulle komma på när jag varit där redan...

Tex får jag ingen föräldrapenning nu då jag godkänt föräldrapenning och sen ringde när han vart inlagd och då ville ha tillfällig föräldrapenning. Så nu står det båda sorterna förra veckan och jag fattar inte hur jag tar bort en sort. Hoppas ni förstår vad jag pratar om {#lang_emotions_tongue_out}

• hjärtemax

hej alla..

har inte vart här inne o uppdaterat på länge nu.

men med max har det uppstått lite problem nu, hans vita blodkroppar e för låga.
    i fredags fick han åka in 2 ggr 1a gng på morgonen o ta prover o sen ringde ssk o ville att han skulle komma tbx o få en spruta

www.familjeliv.se/Forum-3-22/m49940947.html

lägger in länken för transplanterade om ni vill läsa..

hoppas ni alla har det bra!!

många kramar! {#lang_emotions_flower}

• willsam

underlig- du måste ringa till dom och säga att dom ska ta bort dom vanliga föräldradagarna. det kan man inte göra själv på nätet.
    annars kommer dom garanterat plocka av dina föräldradagar istället för VAB.
    kram

• Tifastar

Har en fråga... fick en kallelse till Julians hjärtläkare för rutinkoll av hjärtat men det stog även att en hjärtkonsult skulle komma och vara med på besöket.

Känner mej lite korkad nu men vad gör en hjärtkonsult?

Svar på tråden Hjärtebarnen