• låjsan1

Hjärtebarnen

Hjärtebarn =)

Hjärtebarn
    Här fortsätter vi hjärtebarnsföräldrar

Gammla som nya -ligt välkomna

Här inne kan vi stötta varandra genom de tuffa operationerna och oron vi alla genomgår när det gäller våra älskade hjärtebarn.
    Och är ni oroliga för ert barn så bolla gärna tankar med oss MEN det bästa är att ringa ert barns hjärtläkre eller hjärtmottagning.
    Alla barns hjärtfel är väldigt unika så bara för att just ditt barn har samma typ av hjärtfel som någon annans barn så bi inte orolig för det behöver inte betyda att ditt barn har samma problem som det andra barnet. Ingen av oss föräldrar kan något om just ditt barns hjärtfel.
    Hoppas ni förstod allt detta surriga jag skrev

Här kommer lite tips på vad man kan göra under ert barns op:

Gå i stan
    VILA!!!
    Läsa en bok.
    Surfa runt på nätet om ni har dator med er.
    Sen kan ni komma på era egna idéer på hur just NI vill fördriva tiden under op.
    Kommer ni på något bra så säg till så skriver jag in det i listan.

Hoppas ni kommer trivas i tråden. Finns där något mer ni tycker det ska stå här i presentationen så säg bara till så lägger jag till det.

Intressanta länkar:

-------------------------------------------------- --------
    Har gjort som innan och kopierat från start tråd!
    Då fortsätter vi tre månader till då
    Kram Låjsan
    /www.barnhjartcentrum.se/www.hjart-lungfonden....
  • Svar på tråden Hjärtebarnen
  • Gunsan75
    Fujji skrev 2010-02-09 18:25:53 följande:
    Kan man beställa hem och sälja som privatpreson? Jag var in på sidan men stod bara att beställa till butiksförsäljning...
    Klunsen111 skrev 2010-02-09 10:34:53 följande:
    Gunsan: Var säljer du? Jag har svårt att komma ut och sälja men har beställt hem för att sälja till vänner och kanske fråga i någon affär.
    Jag har sålt till vänner o bekanta och så har de spridit det till sina vänner och förmedlat pins. När sonens pins kommer tänkte jag gå med honom runt o sälja i grannskapet.

Man kan beställa som privatperson men minst 2 lådor. Jag mailade bara Lotta Johansson på hjärt-lungfonden så skickade hon det till mig:)
  • 2små2stora

J har fått lunginflammation Nu måste vi hålla koll på att hon inte får feber snart igen för då finns risken att det satt sig något på pacemakern och då måste den tas bort

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • norpansnorpan

Miranda05:
    Maja har gjort det. Först totalvägrade hon för det är en ganska stor manick hon skulle in i. Sen fick hon lugnande och vi satt och pratade en stund och hon fick se när en annan gjorde undersökningen, sen gick det bra.
    Prova prata med honom innan om vad de ska göra så han är lite införstådd i vad som ska ske. Sen kanske att ni kan hitta på nåt (fika etc) när det är klart som en liten 'belöning'..?
    Maja ville ha ett grönt äpple och betala själv (med en femma) när hon var klar. Sen fick hon visserligen vänta i 4 timmar innan hon fick äta äpplet, men det gjorde inget.

• 2små2stora
    miranda05 skrev 2010-02-06 12:40:28 följande:
    Tack alla för era svar!!! Nu har vi fått kommit hit till Ronald´s hem. Super skönt för barnen med stora lekytor och nu har vi jätte nära till sjukhuset!!! Missar dock en super frukost men de är de absolut värt . Är de någon av era barn som gjort en dator röntken, vet inte var de heter. Dom sprutar in kontrastvätska i en slang i armen och så ska dom ligga helt stilla. De jag undrar är om era barn kunnde ligga helt stilla. Gör inte Marwin de så måste dom söva honom och jag vill inte de....
    Min son har gjort flera stycken, men alltid blivit sövd för det och det är en lätt sövning så det behövdes bara 30 min på uppvaket.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Gunsan75
    norpansnorpan skrev 2010-02-09 21:24:13 följande:
    Gunsan75:Hur många pins är det i varje låda?
    30 st. Men jag fick en leverans med 50 st i varje först för att en butik hade dragit sig ur i sista stund, men det var tur det för jag har slut redan på 4 lådor. De sista 2 lådorna är ju 2009 års pins då det inte finns fler av årets att beställa, de är ute i olika butiker.
  • Fujji

Man kan göra en insamling elektroniskt också, sen kan man dela det på facebook. Jag har gjort det och en massa vänner på facebook har skänkt. :)

• Gunsan75
    Fujji skrev 2010-02-10 18:18:14 följande:
    Man kan göra en insamling elektroniskt också, sen kan man dela det på facebook. Jag har gjort det och en massa vänner på facebook har skänkt. :)
    Jag har en insamling där också:)
    Men tyvärr är det trögare med den insamlingen, folk verkar inte vilja sms:a i samma utsträckning som att köpa pinsen.

Men HejaAbbe har många läsare som sms:at vilket är toppen.
  • Små Hjärtan

Har med startat insamling genom hjärt och lungfonden både i Trinitys blogg och facebook.

• idamarja

nu närmar sig göteborgsresa för oss igen, men den här gången blir det operation av läppen för lillkillen som även har läpp,käk & gomspalt. men han ska ligga på 323´an, blir lite hjärtultraljud o grejjer när vi ändå är nere. känns bra på ett sätt o komma t 323´an, eftersom hans hjärta inte är okej ännu så vill dom ju inte ta nå risker o operera honom någon annanstans för nånting. men, vi går miste om tillgången till lkg-sköterskor efter operationen, fast sköterskorna på 323´an är ju så duktiga så det kommer nog gå bra...

så nu e det full planering med transport ner, ambulansflyg pga. att han e infektionskänslig samt att han nog kan behöva syrgas under flygturen.

är det någon annan som har gett duocal till sitt barn? våran pojke får det nu, men han blir ohyggligt hård i magen av den, så nu har han fått laktulos utskrivet, gett första dosen ikväll. känns så jobbigt, han rasade i vikk o fick då duocal, blev hård i magen så vi gav lite mindre duocal, men vikten fortsatte rakt neråt då, så då fick vi laktuloset, men det tog tre dagar för medicinen att komma ut till ombudet nära oss. vi vet inte vad vi ska göra, utan duocal går han inte upp i vikt, men med duocal blir magen stenhård...i morgon ska vi tillbaks o väga honom, hoppas han har vänt uppåt igen, han har ju inte så mkt att ta av. magen har varit hård länge, o när han väl bajsar någon gång då o då så är det ju extremt påfrestande o så sover han i princip resten av den dagen :/

Svar på tråden Hjärtebarnen