• Underlig

Hjärtebarnen

Tänkte fråga er som varit med ett tag om försäkringskassan.

Jag ska träffa en handläggare där för att få berättat för mig och fråga saker jag undrar över på tisdag och hoppas att ni har några kluriga frågor som jag annars skulle komma på när jag varit där redan...

Tex får jag ingen föräldrapenning nu då jag godkänt föräldrapenning och sen ringde när han vart inlagd och då ville ha tillfällig föräldrapenning. Så nu står det båda sorterna förra veckan och jag fattar inte hur jag tar bort en sort. Hoppas ni förstår vad jag pratar om {#lang_emotions_tongue_out}

• Underlig

Blev så irriterad på bvc idag då det var 2månaders kontroll på våran lillkille som fortfarande inte fått nåt namn...

Alla läkare jag träffar i vilket sammanhang det än är vill höra vad dom på hjärtmottagning tycker och säger. Hur hjärtfelet ser ut, vad som ska göras åt det, när operation ska ske osv... Jag vill så gärna säga att jag förmodligen aldrig kommer träffa den läkaren mer och att den inte har någon del i vården på min pojkes hjärtfel och inte behöver veta allt.

Hoppas jag har en dålig dag idag bara för förmodligen är det inte sista gången jag får dra hela historien...

• Underlig

Håller på att fixa en vårdbidragsansökan och funderar om någon kan förklara följande som jag hittade på en sida där det fanns tips på vad som går ta upp:

barntillsynskostnader på syskon vid sjukhusvistelse?
    vilka tider arbetar du/den andre föräldern?

Vi har släkt som haft henne så för oss är det inte aktuellt men vad menar dom riktigt... Sen vilka tider vi jobbar, vilken betydelse har det?

Hoppas nån kan förklara för mig, känner mig tjock i huvudet av att skriva ihop allt.

• Underlig

Tycks minnas jag läst nåt om en försäkring här. Kort namn på försäkringsbolaget, typ ABC eller nåt liknande. Nån som vet vilket jag pratar om?

• Underlig

Nån som tecknat försäkring hos ace när barnet varit ett par månader?

Ska ta och ringa och kolla om det ger nåt med deras försäkring men antar att vi skulle tecknat den tidigare...

• Underlig

Gunsan75: så om det blir operation innan ett år gått så blir det inte en krona?

Svar på tråden Hjärtebarnen