MaMaS skrev 2010-02-25 11:13:57 följande:
ju mer jag tänker desto mer förvirrad blir jag jo, jag ska köra med prego UNDER tiden jag står i kö till ivf. Men de sa ju att kötiden var ca 3 mån. Men alla andra verkar ju ha sluppit denna 3 mån kö för ivf och fått ett första besök och datum för ivf direkt (så har jag fattade det, men kanske har fel) eller har alla ni som nu varit på möte och fått tid till ivf varit på ett möte tidigare där ni fick ta blodprov osv (finiz, vet att inte du gjort det) jag fattar ingenting!!!
hej.
Jag och sambo var först på infertilitetskliniken där vi bor. Där fick vi veta att vi skulle ta en del prover, han spermaprov och jag ämnsesomsättningsprov, hepatit mm. Efter nästan ett år (!!!) blev vi kallade till gyn och gick igenom provsvar. Detta var tydligen den utredning som de pratat om på kliniken. Läkaren på gyn talade om att min killes spermier hade dålig rörlighet och att vi skulle få hjälp med ivf nere i göteborg. Cirka 2,5 månad senare kom kallelsen så 11 januari var vi på Sahlgrenska. I och med att alla prover var tagna då så behövde vi inte ta om de.
Idag började jag med Sprayen, får se hur det blir. Läser man biverkningarna som kan uppstå blir man nästan mörkrädd. Men förhoppningsvis är det värt det. Den 16 mars ska jag börja ta hormoninjektionerna.
Tycker att allt gått fort sedan vi började på Sahlgrenska och personalen där är fantastisk.