Hej Tjejer,
alvedon och panodil kan ni ta men inte Ipren eller liknande... kan inte alla namn på de man skall undvika men jag är helt säker på att alvedon och panodil är helt säkert....
... tycker att jag hinkar i mig dem nu när jag inte får ta mina vanliga mediciner...
en liten sak att tänka på som man kanske inte uppfattar är att man INTE skall använda typ zongel och liknande utanpåkropen produkter. De innehåller antiflamatoriska ämnen precis som Ipren mm, tydligen blir det samma effekt om man kladdar in sig som när man sväljer ...(åh jösses så illa det lät men jag skrattade och det kankse någon annan också gör...)
Jag blev informerad om detta först efter vårat första MF och kan inte låta bli att unda om det hade någon inverkan...
Kan inte tänka mig att någon enstaka dos är farlig för vi fick ju diklofenak vid spolningen.... men varaktigt bruk kan vara skadligt.
När jag ändå sitter här och för en gångs skull har händerna på min sida så vill jag passa på att be om ursäkt för alla felskrivningar, fel stavningarna rår jag inte på men felskrivningar handlar om att mina händer inte lyder och att jag blir för irriterad för att gå tillbaka och ändra. Som ni kanske märkt är jag stressad i överkant och då hoppas jag att ni står ut med mina inlägg och förlåter mig när det blir galet...
... jag tror att gårdagens panikattak fylde sin funktion, jag är ganska lugn nu faktist.... fast det står två två mellan Timrå & Frölunda i tredje perioden *ler*
Jag vill verkligen och skall verkligen anstränga mig för att bli bättre på att hänga med och försöka komma med vettiga inlägg här...
... kom på att det där med röda hårspännen kan vara bra när man går ensam, gubben är ju inte alltid närvarande...
Skulle ni tycka att det vore vansinnigt att lägga upp våra besöksdatum och tider för dem som VILL ha kontakt?
Jag har tex ett BM möte den 11/5 runt 9 på morgonen ---- är någon annan där i samma veva så kunde man ju dela en kopp kaffe ...om man vill.... jag vill gärna det...
Skulle man kunna lägga till en rubrik i tilläggstråden där man listar sina inbokade besök och så får folk lista de besök de vill och om någon sedan är nyfiken på att träffas så kan de inboxa? Fattar ni vad jag är ute efter?
Finns det regler emot sådant??
Ja som ni ser så är det fortfarande ganska rörigt i min hjärna efter de senaste dagarnas hastiga händelser..... jag tänker för mycket och har svårt för att vara tyst, eftersom sambon har sällskap i hockeysoffan så får ni ta konsekvenserna!
på tal om vin så.... sitter jag här med ett glas vitt och försöker tycka att det är okay men... Gött ´é de i alla fall och när jag ändå erkänner synder så skall jag tala om att jag inte riktigt slutat röka ännu... har minskat massor men är inte helt rökfri. Har en månad innna spraystart och hoppas att jag lyckas tills dess. Mitt nikotinberoende är tyvärr nästan lika gammat som jag och jag är KASS på att sluta... den goa doktorn rekomenderade att jag skulle gå över till snus och sedan sluta, det skulle tydligen vara både nyttigare och enklare än att bara klippa banden.
En fråga? Får man skriva namn på Läkare, BM och Uskor här, så länge man inte baktalar någon.
Känns lite viktigt att få lyfta fram dem som gör ett fantastiskt jobb och bara är allmänt goa, skulle kunna skrivka från berg om uskan som stack mig i dag, hon var såååå toppen.
OM man nu alls får lyfta in namn så borde det bara vara för att lyfta fram något bra och inte något negativt.
Vad tror ni som har läst reglerna? Skall göra det själv i morgon men någon kanske kan hjälpa mig så att jag helt enkel slipper
Snälla säg att det är någon online som kan "tjattra lite" jag är aldeles för uppskruvad för att bara krypa till sängs och sedan kasta mig in i min arbetsdag.
Dizzy82 jag fattade aldrig att informationen var frivillig.... passade på att klaga lite på den idag så de lovade att vara tydligare med att den är frivillig, samtidigt är det ju så att våra partners ju slipper några besök och vi kanske inte alltid får med oss all information hem så den kanske är bra för grabbarna som inte är kllistrade på sina blivande mammor...
... observerade i väntrummer idag att vi var de enda som inte hade någon fysisk kontakt med varandraoch att vi inte ens pratade med varandra i väntrummer .... vi måste sett konstiga ut i mångas ögon.....