Inlägg från: FrkSommar |Visa alla inlägg
  • FrkSommar

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hej!

kan jag få vara med på ett hörn?
    Sambon och jag har gjort hela vår utredning på Sahlgrenska, kom in på egenremiss och träffade dem för första gången i juni förra året. Fick lämna blod och spermaprover innan sommarstängningen men sedan blev det ett långt uppehåll för oss eftersom mitt cellprov inte såg så bra ut. I november blev jag äntligen "friskförklarad" och ett par dagar innan jul gjordes min spolning. I mitten av januari fick vi träffa läkaren igen och det bestämdes att vi skulle gå direkt på IVF och hoppa över pergo mm eftersom de verkligen inte kan hitta något fel hos någon av oss och eftersom jag ganska ärligt sa att jag vore tacksam om jag aldrig mer behövde ha sex.... aldrig är väl förhoppningsvis att ta i men det ar verkligen frestat på att hela tiden ha koll på klockan, kan inte fatta att min sambo ens har lyckats prestera!! Läkaren skickade remissen till IVF enheten den 19 januari och den 26 januari fick vi bekräftelse på att vi nu står på väntelista och kommer att bli kallade inom 3 månader. Jag har förstått att många fått vänta väldigt länge på brevet med bekräftelsen till IVFkön så jag blev glatt överraskad.
    Hoppas jag på för mycket om jag hoppas på ett första IVF försök innan sommarstängningen?

• FrkSommar

Liffan:
    Känner igen känslan så väl! Min sambo försöker verkligen vara stöttande occh för det mesta är han toppen men ibland känns han nästan kall och känslolös men jag frågade och fick till svar att han också har sina gråt perioder och helst inte vill ha fler. Förstår honom så väl!!! Det smittar ju liksom...
    Jag har börjat att försöka ta så många av mina psykbryt på egenhand för att inte göra sambon deppigare än nödvändigt för uppenbarligen har han gjort det för mig väldigt länge.

.... fast visst är det ganska befriande attf å ha psykbryten gemensamt, det ger ju en större känsla av att man verkligen är två om det här!

Hoppas att du känner dig bättre!!

Kanske är världens sämsta råd men ... jag började skriva dagbok, bara när jag blir nedslagen... hjälper att få det ur systemet ... men det är "livsfarligt" att gå tillbaka och kolla på tidigare dagboksinlägg....

*kram*

• FrkSommar

McPau - du verlar ha en riktigt förnuftigt sambo :)
    Jag vågar inte ens riktigt erkänna att jag "hänger här" men jag är sååååååååå glad jatt jag hittade denna tåden!!!!

• FrkSommar

Hej tjejer,

jag har varit inne och försök läsa ikapp lite med det är svårt! Det jobbiga med mitt jobb är inte arbetskamrater för det har jag i princip inga men att jag jobbar så mycket att jag inte kan vara här så ofta som jag skulle önska!
    Hade jag inte haft jobbet så hade jag ALDRIG orkat men alla funkar ju olika, jag jobbar med barn i en idrottsförening ocg på ett sätt så betraktar jag väl alla 300 som mina egna....

Men det var ju inte därför ja ville skriva, jag skulle vilja veta hur era partners reagerar på att ni "hänger" här....

jag tror att min sambo är lite kluven, dels för att han inte är den som direkt pratar sönder saker om jag uttrycker mig försiktigt, dels för att han tror att jag hänger ut honom *suck* och dels för att alla är främlingar gent emot varandra.
    Han har iaf accepterat att jag behöver detta och har själv insett att han kanske också skulle behöva något liknande...
    ... vet ni om det finns en tråd för bara grabbar jag kan tipsa honom om? Kommer ta månader innan han vågar kolla men ... om och utifallatt....

Som sagt hur gör ni?

Vi är ganska olika gubben och jag, han är ganska sluten och väldigt mån om sitt privatliv medans jag är hopplöst social och gärna delar med mig så det är inte lätt att ro den här båten direkt...

Vet ni om IVF teamte innehåller typ kurator? Tror att jag kanske skulle behöva en sådan för att inte gå i väggen, börjar känna av symptomen....
    Förlåt att jag gnäller av mig men att som reumatiker behöva genomgår hela utredningen och all väntan utan smärtlindring är en pina, har dessutom efter ett misslyuckat försök med cellgifter (mot reumatism) behövt plocka ut 2/3 av mina  tänder och skaffa proteser under en vääääldigt kort period...jag har varit hos tandläkaren åtminstånde en gång i veckanunder 3 månaders tid och nu väntar IVF .... vet inte vart jag skall hitta energin helt enkelt.... Känns många gånger som att jag inte gör annat än att jobba och FÖRSÖKA sova... 2 timmars sömn på en natt är max och det ger inte mcyket i längden...

Åh!!!!! Förlåt att jag gnäller så!!!!! Mitt liv är absolut inte katastrof, jag har det så mycket bättre än många andra men ...ja... förlåt helt enkelt!

Nej jag är inte dyslektiker men mina händer är gravt inflammerade och jag är för lat för att orka korrigera alla stavfel!
  • FrkSommar

Hej Tjejer,

ni är verkligen aktiva här, jag har inte en chan satt läsa i kapp!!

Vi blev hastigt och lustigt inringda igår, info möte idag och nybesök inför IVF i morgon.
    Infomötet var .... tja... vad tyckte ni andra? För oss som genomgått alllt på SU var det BARA upprepningar.... har vi bara haft tur med läkare som berättar i förväg???

Fick ett mindre psykbryt idag på eftermiddagen och var helt övertydag om att vi kommer att bli utslängda efter nybesökat men jag har lugnat mig till räckligt flr att surfa lite....

Jag hade gärna hängt med på fika men jag jobbar tyvärr från 1200-2000.... jag vet att det är skärtorsdag men på mitt jobb gör det liksom ingen skillnad....

.. synd....

såg en tjej med rött hårspänne på IVF träffen idag .... fegade ur totalt!!!

Kramar till alla som behöver!!!!!!!
  • FrkSommar

dizzi82:

Åh, ibland hänger man bara inte med!! {#lang_emotions_smile}
    Vi blev också satta på väntelistan i slutet av januari och i tisdags ringde de och sa att de hade fått ett återbud och frågade om vi kunde komma IDAG... vilket innebar att vi var tvugna att pressa in informationsmötet (gruppinformationen) igår...

... här går man och väntar i lugnan ro å så är man helt hux flux mitt i allt i hopa...

Jag för min del tyckte att gruppinfomationen sög! Kanske är det för att vi gjort vår utredning på SU och redan fått all information typ 3 ggr ... filmen var så fjantig att jag mest tyckte att det var pinsamt *ler*

Jag var supernervös inför besöket idag, fick ett frispel igår och var helt övertygad om att vi skulle bli ratade... min stackars lillasyster fick hantera en väldigt upprörd syster på telefon...*jag älskar min syster*

Vi blev inte ratade... fast ett tag undrade jag *fniss*... vi skulle vara på plat 9,30 men fick vänta till 10,15 innan läkaren hade tid, verkar som en massa hade kört ihopsig på morgonen på SU idag!
    Läkaren var super trevlig, kollade igenom våra hälsodeklarationer och kommenterade min med att jag är kaxig som inte ger upp (åh, kan inte dra hela historien igen men jag får en hälsodeklaration att se ut som en felanmälan...) och att min sambo verkade och såg oförskämt frisk ut ...
    Han gjorde ett snabbt VUL och började sedan skriva en massa på ett papper...
    Jag fick "recept" på injektionspenna och beskedom att barnmorskan skulle förklara bättre.
    Jag frågade om test för en grej som jag inte kommer ihåg vad det heter men som kan finnas bland oss med autoimmuna sjukdomar och som gör att vi får missfall pga blodproppar, han tyckte att jag inte hade haft tillräckligt många missfall för att motivera det testet ännu och det köpte jag men när vi satt och väntade på BM så hade han ångrat sig och kom ut med en lapp som jag skulle ta med mig till labbet.... 8 rör tog de... känner mig blek :)
    Barnmorskan förklarade allt läkaren hade hoppat över och vi fick en dagbok att följa med nässpray, sprutor, vul och allt ellan himmel och jord... har inte hunnit sätta mig in i allt ännu men jag sprutstartr den 19/4 och har ÅP v 21 om allt går som det ska..

Jag får nog fundera ett tag på allt som hänt och sagts de sista dagarna innan jag hinner landa men nu är vi verkligen på G *ler*

... glömde ju attvi fick mäta oss och väga oss.... kände mig somom jag gick i lågstadiet men vi blev godkända iaf...

... ledssen att jag inte hinner läsa och kommentera allt, önskar att jag hade tid men jag tänker på er alla!

kram

• FrkSommar

Tror att det röda hårspännet uppstod i en annan tråd så att vi som finns här skall kunna känna igen varandra om vi möts på SU...

.. jag äger inget rött spänne och kommer aldrig att göra det, min sambo skulle dö om någon kom och presenterade sig som en "polare" på familjeliv *fniss*

MIA SD ... Grattis!! Så cool... håller tummarna hårt!

• FrkSommar

Hej Tjejer,

alvedon och panodil kan ni ta men inte Ipren eller liknande... kan inte alla namn på de man skall undvika men jag är helt säker på att alvedon och panodil är helt säkert....
    ... tycker att jag hinkar i mig dem nu när jag inte får ta mina vanliga mediciner...

en liten sak att tänka på som man kanske inte uppfattar är att man INTE skall använda typ zongel och liknande utanpåkropen produkter. De innehåller antiflamatoriska ämnen precis som Ipren mm, tydligen blir det samma effekt om man kladdar in sig som när man sväljer ...(åh jösses så illa det lät men jag skrattade och det kankse någon annan också gör...)
    Jag blev informerad om detta först efter vårat första MF och kan inte låta bli att unda om det hade någon inverkan...

Kan inte tänka mig att någon enstaka dos är farlig för vi fick ju diklofenak vid spolningen.... men varaktigt bruk kan vara skadligt.

När jag ändå sitter här och för en gångs skull har händerna på min sida så vill jag passa på att be om ursäkt för alla felskrivningar, fel stavningarna rår jag inte på men felskrivningar handlar om att mina händer inte lyder och att jag blir för irriterad för att gå tillbaka och ändra. Som ni kanske märkt är jag stressad i överkant och då hoppas jag att ni står ut med mina inlägg och förlåter mig när det blir galet...

... jag tror att gårdagens panikattak fylde sin funktion, jag är ganska lugn nu faktist.... fast det står två två mellan Timrå & Frölunda i tredje perioden *ler*

Jag vill verkligen och skall verkligen anstränga mig för att bli bättre på att hänga med och försöka komma med vettiga inlägg här...

... kom på att det där med röda hårspännen kan vara bra när man går ensam, gubben är ju inte alltid närvarande...

Skulle ni tycka att det vore vansinnigt att lägga upp våra besöksdatum och tider för dem som VILL ha kontakt?
    Jag har tex ett BM möte den 11/5 runt 9 på morgonen ---- är någon annan där i samma veva så kunde man ju dela en kopp kaffe ...om man vill.... jag vill gärna det...
    Skulle man kunna lägga till en rubrik i tilläggstråden där man listar sina inbokade besök och så får folk lista de besök de vill och om någon sedan är nyfiken på att träffas så kan de inboxa? Fattar ni vad jag är ute efter?
    Finns det regler emot sådant??

Ja som ni ser så är det fortfarande ganska rörigt i min hjärna efter de senaste dagarnas hastiga händelser..... jag tänker för mycket och har svårt för att vara tyst, eftersom sambon har sällskap i hockeysoffan så får ni ta konsekvenserna!

på tal om vin så.... sitter jag här med ett glas vitt och försöker tycka att det är okay men... Gött ´é de i alla fall {#lang_emotions_demon} och när jag ändå erkänner synder så skall jag tala om att jag inte riktigt slutat röka ännu... har minskat massor men är inte helt rökfri. Har en månad innna spraystart och hoppas att jag lyckas tills dess. Mitt nikotinberoende är tyvärr nästan lika gammat som jag och jag är KASS på att sluta... den goa doktorn rekomenderade att jag skulle gå över till snus och sedan sluta, det skulle tydligen vara både nyttigare och enklare än att bara klippa banden.

En fråga? Får man skriva namn på Läkare, BM och Uskor här, så länge man inte baktalar någon.
    Känns lite viktigt att få lyfta fram dem som gör ett fantastiskt jobb och bara är allmänt goa, skulle kunna skrivka från berg om uskan som stack mig i dag, hon var såååå toppen.
    OM man nu alls får lyfta in namn så borde det bara vara för att lyfta fram något bra och inte något negativt.
    Vad tror ni som har läst reglerna? Skall göra det själv i morgon men någon kanske kan hjälpa mig så att jag helt enkel slipper {#lang_emotions_tongue_out}

Snälla säg att det är någon online som kan "tjattra lite" jag är aldeles för uppskruvad för att bara krypa till sängs och sedan kasta mig in i min arbetsdag.

Dizzy82 jag fattade aldrig att informationen var frivillig.... passade på att klaga lite på den idag så de lovade att vara tydligare med att den är frivillig, samtidigt är det ju så att våra partners ju slipper några besök och vi kanske inte alltid får med oss all information hem så den kanske är bra för grabbarna som inte är kllistrade på sina blivande mammor...
    ... observerade i väntrummer idag att vi var de enda som inte hade någon fysisk kontakt med varandraoch att vi inte ens pratade med varandra i väntrummer .... vi måste sett konstiga ut i mångas ögon.....

jag fick inte skriva mer men tjöta gärna med mig :) Det finns mer i min hjärna än man kan tro.... och mindre :)
  • FrkSommar

Hej och Hallå,

jag skall med hjälp av familjeliv.se svara på min egen fråga när det gäller namn!
    Det var verkligen en feltänkning av mig. Självklart skall vi inte publicera namn, risken finns att någon för säger sig och säger något taskigt eller att det blir väldigt skevt med berömmen :)

... det är ju inte helt omöjligt att personalen har koll på vår tråd och så mycket som de ställer upp så vill vi ju inte trampa någon på tårna! Jag är helt säker på att om någon av dem är här så VET de vem jag är *ler*... så det är skönt att man är nöjd och glad.

Jag hoppas att alla får en trevlig helg, skall sitta barnvakt till tre illbattingar under 6år hela nästa helg så denna helgen är vigd åt MIG, MIG & MIG... skall göra mitt bästa för att samla tankarna och försöka landa i verkligeheten på ett sunt och balanserat sätt... *fniss*

Har bestämmt mig för att dra ner så mycket jag kan på rökandet för att sedan lägga av helt i kombination med spraystart.... om jag blir en hormonhäxa så kan jag skylla på rökstoppet ... åsså är jag lite bekväm också, lika bra att ta allt det jobbiga på en gång och inte dra ut på det ... åsså är jag lite ego.. eller mycket... för jag gillar ju mina vidriga cigaretter ...

Nä, nu skall jag försöka sluta pladdra .. gissa hur jobbig jag är IRL när jag kan skriva så här mycket om inget...

*helgkram*

• FrkSommar

Hej Tjejer,

nu kommer jag antagligen att försvinna i en vecka eller så ... lite för mycket att gör apå jobbet så jag är rädd att FL får vänat på mig!

Skall absolut lägga in mig på listan med bokade datum, jag är en fikaqueen!!!
    Hoppas att den listan kan bli en succé.
    Alla måste ju inte träffas samtidigt, men om vi nu är samtidigt på SU så var för inte :)

Hoppas att alla sover gott!!!!

Jag skall försöka få några timmars sömn innan jobbet :)

Kram så länge!

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?