• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Stella Kardunn

Här känns det mer positivt idag och det beror nog helt på att vädret är underbart, solen skiner och det var ljust ute när jag åkte till jobbet. Annars går jag omkring som en äggsjuk höna i väntans tider...Kände lite mensvärksymptom igår morse och lite imorse, men ingen mens ännu, så det är bara att fokusera på annat och vänta ett tag till, för något annat törs jag inte hoppas på...{#lang_emotions_sealed}

• MaMaS

Godmorgon! (eller God Förmiddag kanske det är)

Idag är jag på sjukt dåligt humör, så borde nog hålla mig härifrån
    Jag är så j-la trött på att gå hemma
    Jag är så j-la trött på att aldrig bli gravid
    Jag är så j-la trött på alla som blir gravida på första försöket
    Jag är så j-la trött på mina blödningar innan mens (vilket gör att jag redan någon dag efter äl vet att jag inte blivit gravid)
    Jag är så j-la trött på att inget går som jag vill
    {#lang_emotions_demon}{#lang_emotions_demon}{#lang_emotions_demon}
    så, nu har jag fått avreagera mig, ni kan ju bortse från detta meddelande
  • Lycklig vill ha mer

Hej tjejer!
    Håller med att tisdag inte är favoritdagen på veckan men nu skiner solen ute lite grann så jag blir på gott humör. Jag är inne på min femte sprutdag idag och idag började jag även med en annan sort så nu får jag ta två sprutor på mig själv per dag. Den andra var lite värre tyckte jag, tjockare nål men man har ju blivit van så det gick ganska bra ändå tyckte jag. Var på VUL idag och hade 6-7 äggblåsor på varje sida och det säger han är helt ok då det är den korta metoden de kör. Får de ut 10 ägg så är han jätte nöjd. Spännande och se vad det blir av det. Vad jag förstår så är det inte säkert att det är ägg i varje blåsa. Nu ska jag tillbaka nästa måndag och sen är det äggplock på onsdag nästa vecka. Väldigt spännande men försöker att hålla förhoppningarna låga.

Håll ut tjejer och hoppas att ni får brev om kallelser snart.

• Liffan

Hej!

Macpau: javisst är det skönt och underligt hur snabbt vi ändå återhämtar oss! *Håller tummarna att brevet väntar innanför dörren när du kommer hem*

Miss Star: Vädret är verkligen fantastisk! Våren är här! *bestämmer*. var ute för första gången idag sen i lördags och slogs av att det var (nästan) bar mark och solsken. ett helt annat landskap!

Försöker: blä! kram! har du pratat med SU om vad som händer? är ni uppsatta i kö eller inväntar de pergon innan de sätter upp er? KRAM KRAM KRAM

Lycklig: du är så duktig med sprutorna! 6-7 äggblåsor idag måste ju ändå vara lovande med tanke på att det är ett tag kvar att spruta.

idag fick vi information om adoption hemskickat till oss. vi satt och läste på i helgen och beställde hem lite info mest för att det kändes lättare än att anmäla sig direkt. men det var faktiskt inte så krångligt när man väl satte sig in i det och nu verkar jag ha fått med sambon på att det kanske ändå kan vara en bra idé att ställa sig i kö. men svårt att välja organisation... som välstrukturerad och något statistikberoende kvinna skulle jag vilja ha lite mer siffror. en del organisationer har väldigt få placerade barn per år men det måste ju också innebära att de får färre medlemmar som konkurrerar om dessa. andra har många barn men säkert väldigt många fler medlemmar och kanske inte lika personlig service. många saker att ta hänsyn till...

KRAM TILL ALLA!!!!

• Macpau
    Liffan skrev 2010-03-02 12:56:53 följande:
    Hej!Macpau: javisst är det skönt och underligt hur snabbt vi ändå återhämtar oss! *Håller tummarna att brevet väntar innanför dörren när du kommer hem*Miss Star: Vädret är verkligen fantastisk! Våren är här! *bestämmer*. var ute för första gången idag sen i lördags och slogs av att det var (nästan) bar mark och solsken. ett helt annat landskap!Försöker: blä! kram! har du pratat med SU om vad som händer? är ni uppsatta i kö eller inväntar de pergon innan de sätter upp er? KRAM KRAM KRAMLycklig: du är så duktig med sprutorna! 6-7 äggblåsor idag måste ju ändå vara lovande med tanke på att det är ett tag kvar att spruta. idag fick vi information om adoption hemskickat till oss. vi satt och läste på i helgen och beställde hem lite info mest för att det kändes lättare än att anmäla sig direkt. men det var faktiskt inte så krångligt när man väl satte sig in i det och nu verkar jag ha fått med sambon på att det kanske ändå kan vara en bra idé att ställa sig i kö. men svårt att välja organisation... som välstrukturerad och något statistikberoende kvinna skulle jag vilja ha lite mer siffror. en del organisationer har väldigt få placerade barn per år men det måste ju också innebära att de får färre medlemmar som konkurrerar om dessa. andra har många barn men säkert väldigt många fler medlemmar och kanske inte lika personlig service. många saker att ta hänsyn till...KRAM TILL ALLA!!!!
    Vi beställde hem adoptionsmaterial i helgen vi med, efter att ha lusläst om adoptioner i helgen:). Vi ska betala in avgidten så att vi står i kö iallafall...enligt den statistik jag sett så tar det ca 3-4 år från det att man ställer sig i kö. Jag tycker att det är jätespännande! Hoppas vi får hem våra infopapper idag med . Vad roligt att din sambo är öppen för att överväga att nu ta detta steg!

Vi har sagt att vi vill nog adoptera ändå, även om detta skulle funka:)

kram:)
  • Macpau
    Stella Kardunn skrev 2010-03-02 09:33:29 följande:
    Här känns det mer positivt idag och det beror nog helt på att vädret är underbart, solen skiner och det var ljust ute när jag åkte till jobbet. Annars går jag omkring som en äggsjuk höna i väntans tider...Kände lite mensvärksymptom igår morse och lite imorse, men ingen mens ännu, så det är bara att fokusera på annat och vänta ett tag till, för något annat törs jag inte hoppas på...
    Visst är vädret underbart!! herregif bad solsvultna vi stackare är, som bor i detta vinterland...lätt att jag hade flyttat om jag fick chansen!
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-03-02 09:58:30 följande:
    Godmorgon! (eller God Förmiddag kanske det är) Idag är jag på sjukt dåligt humör, så borde nog hålla mig härifrån Jag är så j-la trött på att gå hemma Jag är så j-la trött på att aldrig bli gravid Jag är så j-la trött på alla som blir gravida på första försöket Jag är så j-la trött på mina blödningar innan mens (vilket gör att jag redan någon dag efter äl vet att jag inte blivit gravid) Jag är så j-la trött på att inget går som jag vill så, nu har jag fått avreagera mig, ni kan ju bortse från detta meddelande
    Visst är det skönt när man bejakar sin bitska sida emellanåt!! moahahaha!!!

jag fortsätter-jag är så jävla trött på att höra min höggravida kollega sitta & beklaga sig över graviditeten (fastän hon är supersnäll & min favvo ;) )

jag är så jävla trött på att ALLA är typ inne på sitt 2a barn medan jag fortfarande är inne på 1a försöket

Jag är så jääävla irriterad över mitt ma, trots att jag hade statistiken på min sida med goda marginal!!

sådär

Bra idé det var!
  • Macpau
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-03-02 10:29:05 följande:
    Hej tjejer!Håller med att tisdag inte är favoritdagen på veckan men nu skiner solen ute lite grann så jag blir på gott humör. Jag är inne på min femte sprutdag idag och idag började jag även med en annan sort så nu får jag ta två sprutor på mig själv per dag. Den andra var lite värre tyckte jag, tjockare nål men man har ju blivit van så det gick ganska bra ändå tyckte jag. Var på VUL idag och hade 6-7 äggblåsor på varje sida och det säger han är helt ok då det är den korta metoden de kör. Får de ut 10 ägg så är han jätte nöjd. Spännande och se vad det blir av det. Vad jag förstår så är det inte säkert att det är ägg i varje blåsa. Nu ska jag tillbaka nästa måndag och sen är det äggplock på onsdag nästa vecka. Väldigt spännande men försöker att hålla förhoppningarna låga. Håll ut tjejer och hoppas att ni får brev om kallelser snart.
    Det verkar ju jättelovande med äggen!!

Då håller jag tummarna att det blir toppebra ägg av superduperkvalité:)
  • Macpau
    Macpau skrev 2010-03-02 13:56:03 följande:
    Visst är vädret underbart!! herregif bad solsvultna vi stackare är, som bor i detta vinterland...lätt att jag hade flyttat om jag fick chansen!
    oj...det var en del stavfel där...kanske skulle korrläsa innan jag trycker på "send"
  • MaMaS

Liffan och Macpau: Tack söta ni!! Man blir genast på bättre humör. Och det kanske inte var så dum idé iallafall att starta en "jag är så j-la trött-lista" Jag skrattade gott iallafall, så tack för det Macpau Jag skrattade inte åt din lista, det kanske lät fel, men ja, du fattar

Vi står ju fortfarande i ivf-kö men idag känns det inte bra att stå där. Eller jo, det är ju bra men idag är jag bara arg för att just JAG måste stå i den kön. 
    Roligt att ni hämtat hem papper om adoption. Jag, eller vi, är nog inte riktigt där ännu. Jag vet inte varför det känns så svårt. Men jag vill ha ett eget barn. Vet inte om jag är väldigt ego, men så känns det lite. Och att inte få ett barn på 4-5 år gör mig bara helt knäckt, jag vill inte vänta så länge. 
    Lycklig: Det låter ju jätte bra med så många ägg, hoppas, hoppas det går vägen!!!
    KRAM till söta er och TACK för att ni finns!!!
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?