• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-03-04 14:10:55 följande:
    ja, vi får väl se var vi hamnar någonstans, inte blir det thailand iallafall skönt att du inte mår dåligt av tabletterna. Spelar det någon roll när på dagen man tar dom? Kan det inte bli helg nu så min mens kommer så jag också kan börja   jag ska inte skvallra att du varit här inne på arbetsitid
    man ka ta dem när man vill, men jag tar dem på eftermiddagen för att slippa de hemska svettningarna på dagarna...lätare att våndas på natten i sen egen säng;)

SÅ-nu har jag spammat denna tråden fullständigt

kramar
  • Lycklig vill ha mer
    Macpau skrev 2010-03-04 15:53:21 följande:
    ...och du har verkligen kommit en bra bit på väg Lycklig!! Har du haft några biverkningar än?? nyfiken..
    Nej inga som helst biverkningar alls faktiskt. Känner lite sträckningar i magen nu men det är nog inte så konstigt, äggblåsorna växer ju för varje dag som går. Jag är så glad att jag fick testa den korta metoden och slipppa alla sprayer och bli nedreglerad. Nu gick jag på sprutorna direkt och då finns det egentligen inte så mycket biverkningar.

Nästa vecka blir spännande med VUL på måndag. Äggplock på onsdag och återförande antingen på fredag eller måndag där efter.

Nu ska jag vara duktig och i väg och träna lite.
  • Liffan

Hemma igen efter en dag med noll motivation på jobbet. var tvungen att gå lite tidigare så att jag inte skulle få krupp!

Miss Star - ja, ja, vi knaprar pergo iaf, det räcker för att vara med i pergogänget . och lite forskning i tråden kan ju aldrig skada.

Macpau: bra att vi fick med dig också i pergogänget {#lang_emotions_laughing}

lycklig: gud vad skönt att slippa alla biverkningar! det kan jag ocskå tänka mig... duktig du är som ska träna. har inte tränat på två veckor och jag misstänker att min kondition inte är på topp efter helgens konvultioner och sjukdom så det tar emot att börja om. men imorgon tror jag att det får bli lite dans (på gymmet alltså).

jag är så trött och seg. vet inte om jag kan skylla på pergon eller att jag bara har sovit dåligt... och att jag inte har tränat på länge kanske

• Lycklig vill ha mer
    Liffan skrev 2010-03-04 17:07:22 följande:
    Hemma igen efter en dag med noll motivation på jobbet. var tvungen att gå lite tidigare så att jag inte skulle få krupp!Miss Star - ja, ja, vi knaprar pergo iaf, det räcker för att vara med i pergogänget . och lite forskning i tråden kan ju aldrig skada.Macpau: bra att vi fick med dig också i pergogänget lycklig: gud vad skönt att slippa alla biverkningar! det kan jag ocskå tänka mig... duktig du är som ska träna. har inte tränat på två veckor och jag misstänker att min kondition inte är på topp efter helgens konvultioner och sjukdom så det tar emot att börja om. men imorgon tror jag att det får bli lite dans (på gymmet alltså). jag är så trött och seg. vet inte om jag kan skylla på pergon eller att jag bara har sovit dåligt... och att jag inte har tränat på länge kanske
    Jag måste åka och träna så jag inte ligger hemma och blir tokig av att vänta. Men det går snabbare än vad jag hade tänkt mig. Nästa vecka händer massor.
  • Liffan
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-03-04 17:20:42 följande:
    Jag måste åka och träna så jag inte ligger hemma och blir tokig av att vänta. Men det går snabbare än vad jag hade tänkt mig. Nästa vecka händer massor.
    ja vilken vecka du har framför dig! hoppas att träningen gick bra!
  • Vitsippa76

Ojoj, vad ni skriver! Jag hinner inte alls med i er takt. Jag försöker att ransonera min tid här lite grand för min egen skull, jag känner att jag fastnar i det och har svårt att tänka på på något annat... Förra veckan var en riktig sådan ångestvecka, det enda som snurrade i huvudet var "IVF - barnlös - provrör - spray&spruta - barnlös". Samtidigt var det enda jag så runt omkring mig stora magar och barn... Hemskt! Men kanske inte så konstigt, vi var ju på Sahlgrenska för första gången då och allt blev så väldigt påtagligt. Nu känns det bättre igen! Hoppas att det är ok med er att jag är med lite till hälften i era diskussioner, jag gillar er fortfarande skarpt!{#lang_emotions_smile}

Mia och Lycklig: Spännande att ni har kommit så långt, heja er!!
    Miss Star och Macpau: Kolla graviditetskalernder och tjuvtesta, jodå... Svårt att låta bli att räkna och hoppas och känna efter och hoppas igen! Just nu är jag två dagar över bim och ingen mens. Försöker att intala mig att det säkert är stressen det senaste som spelar in. Eller hur var det nu, har den kanske en egen vilja och jävlas med mig??{#lang_emotions_wink} Eller kanske, kanske, kanske...? Har ju också haft lite molande värk med "dragningar" ut mot ljumskarna i över en vecka... Å andra sidan har jag haft alla graviditetssymptom jag känner till under den här resan, men ingen graviditet för det. Det var ju så här jag inte skulle hålla på, blir galen!
    Hoppas att ni slipper bada i svett inatt, ni som knaprar piller! Kram
  • MaMaS

Kul att vi är många som kör pergo nu - Let´s go girls!!!!!

Då kanske jag kan ta tabletten på morgonen då, för det gör ju inget om jag svettas på dagen eftersom jag ändå är hemma. Jag får verkligen panik av att vara varm på natten så man inte kan sova. Fast i och för sig jobbigt om jag ska iväg eller något...hm..ja, jag får nog se hur jag gör. Försvinner svettningarna såfort man slutar med tabletterna eller håller det i sig?
    Ni måste ju åka till Thailand, tänk vad ni har missat Jag kan tänka mig att ställa upp som gratis reseguide om ni bjuder på resan och logi
    Spännande med bröllopsresa Macpau, vart ska ni åka?
    Lycklig: Oj, vilken vecka du har framför dig! Så spännande!! Hur känner du inför äggplock? 
    Vitsippa: Känner igen det där. Veckan man varit på sahlgrenska var det i princip det enda man kunde tänka på, nu har det lagt sig lite. Skönt att du mår bättre nu! Självklart får du vara med till hälften
    Så var det äntligen fre!!! 
    Just det, appropå fikaträffen vi pratat om. Vi ska inte iväg v. 16 för sambon ska på kurs några dagar den veckan, så då måste vi stanna hemma den veckan. Så v. 16 funkar också för mig. 
  • Liffan

Ja, äntligen fredag!! Lite mer motiverad idag iaf. Och träningskläderna har jag med mig så jag hoppas komma iväg efter jobbet...

Vecka 16 kan jag inte alls - är på resande fot hela veckan... Men i övrigt kan jag nästan alltid!

Hoppas ni har en bra dig i vårsolen (om än med vintertemperaturer)!

• Stella Kardunn

Jaaa äntligen fredag och imorgon ska jag äntligen få se Alice i underlandet! som jag har väntat på den!! {#lang_emotions_laughing}

Funderade på det är med svettningarna igen...ehm om man får dem med samma intensitet oavsett när man tar tabletten, så kanske jag inte borde ta den på morgonen, vill ju inte få en svettattack på jobbet, åh va svårt det blev nu...{#lang_emotions_frown}

Försöker79 --> För mig har de varit mest under de dagarna jag ätit tabletterna, men ibland även lite längre, men det varierar lite mellan månaderna, kanske beror det på hur mycket hormonhalterna stiger?

Allmän fråga --> Är det någon av er härinne som har egen ÄL och regelbunden mens som jag? Tänkte mest om man kunde få jämföra lite S-progesteron resultat och höra lite vad ni vet om saken...

Vitsippa --> Någon mens i sikte ännu?

Försöker79 --> Tyvärr blir det inte Thailand i år iaf, men vi har bokat en lång weekend (ons-sön) till Island i början på september, ska bli jätteskoj! Vi hoppas hinna med både valsafari och ridning. Fast nu nojar jag såklart över att detta ska krocka med någon tid på SU och att vi får vänta pga av det osv...helt hopplöst när man inte riktigt törs planera något för tänk om...

• MaMaS

Liffan: Duktig du är som tagit med träningskläderna, heja heja!!

Ok, då skippar vi v. 16. jag fick för mig att vi pratade om den. Men jag kan andra veckor också. 
    Miss Star: svettningar låter inte roligt, men det ska nog gå det med. Man får väl testa sig fram och se hur det funkar som bäst. 
    Jag ska ha egen äl, enligt blodprov, och regelbunden mens. Men efter mitt besök på sahlgrenska där jag berättade att jag börjar småblöda direkt efter äl och sen enda fram till mens, och sen bara har mens en dag tyckte hon inte det var helt normalt och pratade något om att jag kanske ändå inte har riktigt bra värde, fast jag har äl. (jag tycker det där är jätte rörigt och fattar inte riktigt) men det var därför jag skulle testa pergo nu. Jag har prog.värde på 23. Men jag får alltid mens på dag 28-29, men då bara en dag. Vad har du för värde?
    Island låter ju hur häftigt som helst *avundsjuk*. 
    Ja, det är lite därför vi inte kan boka resa ännu, man vill ju inte missa nån tid när man ska till SU och göra vul nu med pergo. Snacka om att livet blir inrutat efter SU
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?