• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • MIA SD

Jag är en av de sprutande!!
    Jag mår helt ok ibland men tyvärr mår jag mest lite dåligt.. Kroppen är trött , huvudvärk och ibland illamående..
    Humöret pendlar snabbt upp och ner..
    Jag däckade rejält igår och sov som en medvetslös i två timmar för att sedan vakna upp pigg..
    Imorgon ska jag ta blodprov för att kolla om dosen är den rätta..
    Maken kände igår på magen och den känns redan spänd..
    ibland känner jag mig redan supergravid..

• Liffan
    MIA SD skrev 2010-03-07 13:37:14 följande:
    Jag är en av de sprutande!!Jag mår helt ok ibland men tyvärr mår jag mest lite dåligt.. Kroppen är trött , huvudvärk och ibland illamående..Humöret pendlar snabbt upp och ner..Jag däckade rejält igår och sov som en medvetslös i två timmar för att sedan vakna upp pigg..Imorgon ska jag ta blodprov för att kolla om dosen är den rätta..Maken kände igår på magen och den känns redan spänd..ibland känner jag mig redan supergravid..
    Jobbigt att du mår dåligt! när är det dags för äggplock?
  • MIA SD

Det blir troligtvis äggplock i v11!
    Ibland blir jag bara såå tröött på allt ihopa!! Att livet ska varA SÅ orättvist.. människor lever på soptippar med en massa farliga avfall. ingen mat inget hus inget!! men barn kan de få.. och inte bara en utan ett helt koppel..
    vi får inget..

• Lycklig vill ha mer

Jag fick tyvärr avbruta min behandling idag eftersom äggen inte växer. De är samma storlek på dem sedan min senaste VUL. Fick beskedet nu på morgonen. Är så himla ledsen och besviken.  Hade inte räknat med att bli gravid på första försöket men åtminstone få gå igenom äggplock, återinförande osv. Hade närmare 20 äggblåsor men de vill alltså inte växa och att fortsätta spruta är ingen idé eftersom då blir slemhinnan för gammal. Sjukskrev mig idag. Orkar inte mer.

• Liffan
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-03-08 09:05:50 följande:
    Jag fick tyvärr avbruta min behandling idag eftersom äggen inte växer. De är samma storlek på dem sedan min senaste VUL. Fick beskedet nu på morgonen. Är så himla ledsen och besviken.  Hade inte räknat med att bli gravid på första försöket men åtminstone få gå igenom äggplock, återinförande osv. Hade närmare 20 äggblåsor men de vill alltså inte växa och att fortsätta spruta är ingen idé eftersom då blir slemhinnan för gammal. Sjukskrev mig idag. Orkar inte mer.
    Nej, vad är detta?! Så ledsen för din skull!!! Har de någon förklaring? Tänker på dig! Kram
  • MaMaS

Mia: Jobbigt att du mår dåligt, men hoppas det för med sig något gott i slutändan. Man får väl försöka tänka så fast jag vet att det är väldigt svårt ibland. Livet är inte rättvist, tyvärr. 

Lycklig: Men gumman, usch vad jobbigt. Jag lider verkligen med dig. Varför har äggen inte växt? Har du fått för lite hormon då eller? nä, jag blir så arg, varför måste det vara så svårt för vissa? Varför måste vi gå igenom allt detta? *styrkekramar till dig* Gråt, va ledsen, man måste tillåta sig att vara det också. 
    Jag försöker få tag på SU. Varför har de telefontider om de ändå inte svarar {#lang_emotions_undecided}
    Jag fick ju min mens i lör och ska börja med pergo på ons. Så nu ska jag ju ringa och boka till för vul. 
    Liffan: Har för mig att jag läste att du var färdig med din pergo-kur nu. Hur gick det med svettningarna? När ska du på vul? *håller tummarna nu!!!*
    De ringde från ett företag idag att de vill att jag kommer på intervju. Inte mitt drömjobb kanske, men jag kan inte vara kräsen just nu. Jag får nog vara lite hemlighetsfull vilket jobb det är, ännu iallafall
  • MaMaS

ursäkta men nu är jag j-ligt förbannad!!!!

det står att su har tel.tid idag 8.30-11-30. Jag har ringt hela förmiddagen och bara fått en tel.svarare som säger att personen är åter....så har jag ringt exakt när den nya tiden varit. Senaste tiden var nu 10.30 så ringde då och vet ni vad dom säger då. "Personen ni söker är åter IMORGON"!!!!!! men hallå, om man har tel.tid till kl. 11.30 kan man väl inte bara skita i det??!!!!! JAG VILL BOKA MIN TID TILL VUL!!!!!!!!!! {#lang_emotions_demon} {#lang_emotions_demon} {#lang_emotions_demon}
    Idioter!!! De har inte svarat på hela förmiddagen, varför har man tel.tider överhuvudtaget?????
  • Macpau
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-03-08 09:05:50 följande:
    åh nej

Jag kan inte säga nåt för att det ska bli bättre. Jag vet dock 2 tjejer som fick avbryta pga samma anledning som du och lyckades sen på 2 och 4e gången efter det (båda har nu barn). Vet inte om det hjälper dig...

Kram & ta hand om dig ordentligt-så tar vi nya tag.
  • Macpau
    MIA SD skrev 2010-03-07 21:32:03 följande:
    Det blir troligtvis äggplock i v11!Ibland blir jag bara såå tröött på allt ihopa!! Att livet ska varA SÅ orättvist.. människor lever på soptippar med en massa farliga avfall. ingen mat inget hus inget!! men barn kan de få.. och inte bara en utan ett helt koppel..vi får inget..
    åh vad spännande med äp så snart!!! Jag vill oxå ;)
  • Macpau
    Liffan skrev 2010-03-07 13:07:24 följande:
    Hoppas att ni mår bra idag! Hade en fantastiskt rolig kväll igår med mycket dans! hemma vid halv fem och det är inte ofta jag är ute så sent nu för tiden. Underbart roligt!! Naas: vi kollade lite på adoption och tänkte nog köra på någon av de större, FFIA eller AC. de verkar ha flest länder vilket jag tycker skulle kännas skönt om det är så att det finns hinder för att stå som sökande till vissa länder. Men är inte alls så insatt... Macpau: Kul att de lyckades! det ger allt lite hopp!Försöker: hur mår du? Tänkte meddela att jag nu har bokat StJörgen för mig och några tjejkompisar om några veckor - på inspiration från dig! Idag har jag tagit så sista pergotabletten så nu jävlar...
    Jag har också varit inne & kikat på hemsidan-ska boka jag med med et tpar vänner tack  för tipset Försöker

Jag ska ta min 1a tablett idag (sista kuren nånsin hoppas jag, tjoho!!). Svettningar, here I come!
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?