• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Macpau
    MIA SD skrev 2010-03-08 20:37:14 följande:
    hade i morse tid hos ssk för blodprov.. Bröt ihop tootalt och grät o snorade..berättade att jag hade blivit av med jobbet , om hur dåligt jag når i kroppen ibland. Att det är skitjobbigt att söka jobb när man är så inne i den här karusellen!!SSk var supertrevlig och lovade att prata med DR så skulle de ringa senare..Efter tre timmar ringde DR och sa att hon sjukskriver mig i 2 veckor så jag kan "komma ifatt" o landa..Direkt efter samtalet så kände jag mig lättare.. Känns SÅ jäkla skönt att få gå in i min lilla "kokong" nu och bara va IVF!!Nu ska vi se om Försäkrngskassan godtar det!
    jag tror att det är välbehövligt med lite vila. Alla vi som har gått igenom allt detta under en längre tid vet hur orkeslös man kan bli emellanåt. Om jag inte hade haft jobbet så vet jag inte hur jga hade stått ut-nu kan jag åtminstone (emellenåt) fokusera på mitt jobb

Kram & ta hand om dig!
  • MaMaS

Macpau: Tack så mycket!! Vilka kloka ord från din svärfar  

Mia: När jag läser om dig börjar nästan jag också gråta. Jag förstår precis hur du känner. Man försöker skjuta bort (iallafall jag) tankarna att man är arbetslös och mår skit, men ibland kommer det över en och då med full styrka. Kanske inte bra att försöka tänka bort tankarna, men vem orkar gråta varje dag?
    Jag vill absolut inte säga att det är mer synd om oss som är arbetslösa än någon annan, för det är det inte. Men ibland kan jag bli lite avundsjuk på er som jobbar som iallafall ibland, för några minuter kanske, kan tänka på något annat. 
    Vad skönt Mia att du fick en förstående läkare som sjukskrev dig. Jag tror det är bra. Då behöver du inte känna pressen av att tänka på jobb också, för det är verkligen stressande. *stor kram till dig*
    Vitsippa: Säger som de andra, ta ett lite dyrare test. *håller tummarna stenhårt!*
  • Liffan
    MaMaS skrev 2010-03-09 10:07:08 följande:
    Macpau: Tack så mycket!! Vilka kloka ord från din svärfar   Mia: När jag läser om dig börjar nästan jag också gråta. Jag förstår precis hur du känner. Man försöker skjuta bort (iallafall jag) tankarna att man är arbetslös och mår skit, men ibland kommer det över en och då med full styrka. Kanske inte bra att försöka tänka bort tankarna, men vem orkar gråta varje dag? Jag vill absolut inte säga att det är mer synd om oss som är arbetslösa än någon annan, för det är det inte. Men ibland kan jag bli lite avundsjuk på er som jobbar som iallafall ibland, för några minuter kanske, kan tänka på något annat.  Vad skönt Mia att du fick en förstående läkare som sjukskrev dig. Jag tror det är bra. Då behöver du inte känna pressen av att tänka på jobb också, för det är verkligen stressande. *stor kram till dig* Vitsippa: Säger som de andra, ta ett lite dyrare test. *håller tummarna stenhårt!*
    Jag är helt med dig! Jobbet gör att man kan släppa tankarna på barnlöshet ett tag och fokuera på något annat. Jag ger dig och Mia extra många kramar och tankar! Och om det är någon annan som jag har missat... Och håller tummarna att det löser sig med arbete snart för er! Även om du Mia, bara ska konkonga in dig i några veckor nu!

Försöker: Hur går det förresten i jakten på SU? Jag fick till slut tag på dem (det var ju förra veckan men men) och ska dit på torsdag på VUL. spännande, jag gillar verkligen att göra VUL!

KRAM
  • MaMaS
    Liffan skrev 2010-03-09 11:06:50 följande:
    Jag är helt med dig! Jobbet gör att man kan släppa tankarna på barnlöshet ett tag och fokuera på något annat. Jag ger dig och Mia extra många kramar och tankar! Och om det är någon annan som jag har missat... Och håller tummarna att det löser sig med arbete snart för er! Även om du Mia, bara ska konkonga in dig i några veckor nu! Försöker: Hur går det förresten i jakten på SU? Jag fick till slut tag på dem (det var ju förra veckan men men) och ska dit på torsdag på VUL. spännande, jag gillar verkligen att göra VUL! KRAM
    Tack!  
    De har tel.tid idag 13-16 så det återstår att se om jag får ett utbrott eller inte
    Ja, visst är det roligt att gå på vul, tycker jag också. Och just på tors kommer ju bli jätte spännande och se om pergo har hjälpt. Jag tror jag ska dit nån gång nästa vecka, ska ju börja med pergo imorgon
    Vi kom väl fram till att det inte spelar någon roll när på dagen man tar dom?
    KRAM!!
  • MaMaS

Jag ringde prick kl.13 och kom faktiskt fram direkt Sambon ville väldigt gärna följa med, men såklart fick jag typ den enda tiden han inte kan Men, men det är ju bara vul. Ska dit nästa ons. 

De ringde precis ang en tjänst jag sökt och ville ha en tel.intervju med mig. Alltså jag är så sjukt dålig på att ha intervjuer i tel!! Varför måste man ha det? Jag får aldrig fram det jag vill säga, allt blir bara skitdåligt och jag låter som världens konstigaste människa som inte kan något av det som står i annonsen. Blir så arg på mig själv. Så nu sabbade jag denna chansen på detta jobbet. Fan!!
  • Finiz

Hej tjejer!

Jag har varit dålig på att skriva här, men jag följer tråden varje dag. Går bara och räknar dagarna tills jag ska börja spraya. Men först ska mensen komma (beräknar den till helgen) men förhoppningsvis kommer den inte. Fast det gör den garanterat.
    Har ätit 2 kurer med pergo och har haft uppehåll denna månad men har ändå haft massa symtom. Har haft molande mensvärk och stickningar sedan ägglossning, brösten ömmar och jag är fruktansvärt trött!!

Försöker79: Det är ju jättebra med en intervju, det kommer gå finfint även på telefon, dom är säkert medvetna om att det kan bli lite konstigt.
    Sätt dig och skriv ner alla frågor som de kan tänkas ställa och vad du vill fråga dom om. Det är viktigt att verka intresserad. Och Lycka till!! {#lang_emotions_smile}

Vitsippa: Har du testat än? Det gör jag varje månad även fast mensen kommit, man vet ju aldrig, en del säger ju att de får mens även om de är gravida.

Hade vart jättekul att hänga med er på fika, men har lite svårt då jag bor 10 mil bort. Så jag får passa där.

Kram kram!

• Stella Kardunn
    Jag är helt med dig! Jobbet gör att man kan släppa tankarna på barnlöshet ett tag och fokuera på något annat.
    Om man inte har kollegor som har horder av småbarn eller är gravida...{#lang_emotions_cry}

Apropå Pergo
    --> Jag fegade ur och tog dem på kvällen "som vanligt", men har hör och häpna inte märkt av så mycket svettningar denna gång, vet inte om uppehållet gjort mig gott eller om jag helt enkelt inte reagerar på dem längre, hoppas iaf att effekten inte uteblir också {#lang_emotions_undecided} kör hela kittet med ÄL tester och strategiskt samliv denna månad, vi la upp strategin igår kväll (herregud va knäppt det låter!)

Liffan och Försöker79, vad jag minns blev det rätt stor skillnad när jag gick från 1 till 2 tabletter per dag...och att det ibland blir värre efter ett par månader, vilket kanske beror på att en del av effekten sitter i som jag hört många prata om (tänker närmast på diskussionerna om huruvida man ska ta dem varje eller varannan månad).
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-03-09 14:53:16 följande:
    Jag ringde prick kl.13 och kom faktiskt fram direkt Sambon ville väldigt gärna följa med, men såklart fick jag typ den enda tiden han inte kan Men, men det är ju bara vul. Ska dit nästa ons.  De ringde precis ang en tjänst jag sökt och ville ha en tel.intervju med mig. Alltså jag är så sjukt dålig på att ha intervjuer i tel!! Varför måste man ha det? Jag får aldrig fram det jag vill säga, allt blir bara skitdåligt och jag låter som världens konstigaste människa som inte kan något av det som står i annonsen. Blir så arg på mig själv. Så nu sabbade jag denna chansen på detta jobbet. Fan!!
    åh vad spännande!

det kommer att gå jättebra det här! Man tror ofta att man är sämre än vad man faktiskt är...man är sin bästa kritiker, inte sant
  • Macpau
    Jag är helt med dig! Jobbet gör att man kan släppa tankarna på barnlöshet ett tag och fokuera på något annat. Jag ger dig och Mia extra många kramar och tankar! Och om det är någon annan som jag har missat... Och håller tummarna att det löser sig med arbete snart för er! Även om du Mia, bara ska konkonga in dig i några veckor nu!Försöker: Hur går det förresten i jakten på SU? Jag fick till slut tag på dem (det var ju förra veckan men men) och ska dit på torsdag på VUL. spännande, jag gillar verkligen att göra VUL! KRAM
    hhihihi....du är den FÖRSTA jag hört som gillar vul

Hållr tummarna att allt ser superbra ut:=)
  • Macpau
    Finiz skrev 2010-03-09 15:08:39 följande:
    Hej tjejer!Jag har varit dålig på att skriva här, men jag följer tråden varje dag. Går bara och räknar dagarna tills jag ska börja spraya. Men först ska mensen komma (beräknar den till helgen) men förhoppningsvis kommer den inte. Fast det gör den garanterat.Har ätit 2 kurer med pergo och har haft uppehåll denna månad men har ändå haft massa symtom. Har haft molande mensvärk och stickningar sedan ägglossning, brösten ömmar och jag är fruktansvärt trött!!Försöker79: Det är ju jättebra med en intervju, det kommer gå finfint även på telefon, dom är säkert medvetna om att det kan bli lite konstigt. Sätt dig och skriv ner alla frågor som de kan tänkas ställa och vad du vill fråga dom om. Det är viktigt att verka intresserad. Och Lycka till!! Vitsippa: Har du testat än? Det gör jag varje månad även fast mensen kommit, man vet ju aldrig, en del säger ju att de får mens även om de är gravida.Hade vart jättekul att hänga med er på fika, men har lite svårt då jag bor 10 mil bort. Så jag får passa där.Kram kram!
    åh vad spännande att du snart börjar spraya!!! var är det jäkla brevet som jag ska få då??

oh, Vitsippa....where art thou?  uppdatering tack!
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?