Kissie skrev 2010-01-27 23:17:53 följande:
Hejhej på er,Vi har försökt utan lycka sen sommaren 2007 och först i oktober 2009 kände jag och min sambo oss redo att söka hjälp. Ville ju så gärna tro att det skulle funka naturlig väg iom att vi inte är så gamla... men i måndags kom domen och det blir
IVF för oss med en gång.. Me läkaren gav oss en broshyr att läsa för att veta lite mer om vad det innebär (sa inget om hur påläst jag redan var) och fick ett datum då han skall kontakta oss.. Vilket blir om ca 1½ vecka nu då.. Man undrar ju varför han inte bara fråga hur vi ville göra med en gång och remittera oss till sahlgrenska, med tanke på de 3 mån av väntetid.. fast å andra sidan så har jag ägnat 3 dagar till att sörja, så när han väl ringer kommer styrkan att vara på topp sen är det ju bara att fortsätta att vänta tills man får komma intill eller hur.. Började via kvinnokliniken och de sammarbetar ju med
IVF-kliniken men sambon kände sig inte redo ännu för att betala när man kan prova "gratis" först.. och det måste väl vara vettigt att resonera så.. : / Men det känns bittert att man inte tog tag i detta tidigare kommer ju ha gått 3 år innan man startat upp ordentligt. Fast å andra sidan är det kanske som ni skriver att man kan slappna av nu när tekniken tar hand om i stort sett alltihop =)Här pladdrar jag på men väntan känns olidlig och ett stort frågetecken är målat i pannan haha
Hej & välkommen hit Kissie!
Ja, visst undrar man, med facit i hand, varför man inte tog tag i allt tidigare...men jag tror att vi inte var redo att ta det steget än. Varför skulle det vara något fel på just OSS, tänkte jag....jag är väl bara lite trögstartad;). Har jag förstått det rätt att ni nu har blivit remitterade till SU och väntar på det första mötet som jag hade igår?
Vi resonerar lite på samma sätt...vi vill också ta de 3 första gratisförsöken om man *peppar peppar* måste gå vidare privat. Vi hade nog tänkt annorlunda om väntetiden vore jättelång, men den verkar inte var det nu enligt läkaren.
JaMA08 skrev 2010-01-28 01:12:53 följande:
Kommer med er i tråden, vi ska starta
IVF på Sahlgrenska under våren. Väntar på förste besöket som kommer ske i slutet av mars. Både min man och jag är friska men vi har tyvärr inte blivit gravida efter 2års kämpande. Varför ska det vara så jobbigt?
God morgon JAMA08!
Hos oss är det äggledarna-en är lite ärrad, en är lite trög...Guds lilla experiment, den här kroppen
. Första besöket, vad inneb'r det egentligen? Är det det jag var på i går, där man ställdes ii kö, eller betyder det att ni får "sätta igång" med sprayning i mars?
Hur ser det ut nu? vad ska man förvänta sig? Jag vill ha ett schema att följa-med datum:)