• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

MaMaS skrev 2010-02-18 15:42:00 följande:
    Pratar du med mig nu? nu är jag lite förvirrad tror jag, hahahhha vilket var till mig?
    ...och vad artigt av dig att skylla på din virrighet
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-02-18 15:46:34 följande:
    ok, då är jag med jo, vår remiss skickades ju till sahlgrenska i mitten på dec (vi har pratat om detta innan, men du har nog glömt ) sen tog det nog ca 2 veckor tills vi fick ett brev att remissen kommit fram och att vi står i kö och blir kallade inom 3 mån. Och nu blev vi kallade för väl ca 2 veckor sen och ska dit nästa vecka. 
    ja så att..... nu har jag gått tillbaka och hittade vår tidigare korresp. .

Dags att logga ut och bege sig hemåt tror jag. Mina svar visar tydligt att jag inte bör interagera med ngn för tillfället.

ha det gott så länge!

kram
  • Macpau

Godmorgon tjejer!

Var kul Kissie! Då ligger du, Liffan och jag plus/minus några veckor ifrån varandra i ivf karusellen!

Liffan-det blir säkert ivf för dig med!-på vårt sista möte sa hon bara "ok, Pergokurerna är avslutade, vi sätter inte dig på det igen. Då ställer vi dig i ivf kön, ok?" OK . Vi fick hem ett brev ca 2 dagar efter det mötet att vi nu står i kö. Detta var den 27 januari.

• Macpau
    MaMaS skrev 2010-02-19 09:52:27 följande:
    Mia: Ok, tack för info. Ja, som det brukar vara lär väl alla frågor komma efter mötet. Hoppas det är en bra och trevlig läkare.  Liffan: Jo, visst fick vi till det igår kväll, 2 ggr tom...  (vet inte vad som hänt med oss ) Kissie: Kul att ni fått hem det magiska brevet!! Då är det inte så långt kvar. Verkar som vi är många som ligger ganska nära i tiden, kul, då kan man stötta och hjälpa varandra. Vi kanske tom ses alla på sahlgrenska 
    TVÅ gånger!!? Vi fick till det en halv. med nöd och näppe vad det betyder får ni tolka själva;). Men skämt åsodo-det är jtteroligt för er att ni känner er sugna på varann! *avundsjuk*

Visst är det kul att vi alla ligger plus minus nån månad! ja vem vet- vi kanske springer på varann i korridorerna på su nån gång.
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-02-19 12:26:16 följande:
    ja, jag vet inte vad som hänt med oss synd att inte mannen är hemma nu  Men detta är första gången på vvääälllldddiiiigggttttttt länge det är såhär. Så det kanske kommer till er andra också (hoppas det).  hur gör man en halv gång?  Tack för din omtanke! Visst kan det kännas lite kämpigt ibland att vara både arbetslös och inte lyckas bli gravid. Ibland undrar man varför allt måste hända samtidigt. Men nu är det som det är och man får försöka göra det bästa av situationen. (det är fre idag och då känns allt mycket lättare, hade det varit mån hade jag nog skrivit något annat).  Åh, ska du till su på ons? Jag ska dit på mån  Då kan jag lämna rapport till dig. Jaså, det med att inte behöva spraya har jag inte hört något om. Men jag vet inte så mycket om detta överhuvudtaget. Jag kan ju fråga på mån. Nu blev jag nervös igen, då kanske jag får börja med sprutor direkt   Lycka till på ons!!
    Jo serru-"en halv gång" är när den ena gör det HÖGST motvilligt;

Finiz skrev 2010-02-19 12:12:51 följande:
    Hej alla!Har varit borta härifrån ett tag, har kännt mig väldigt nere och inte haft nån lust till nåt. Inte ens orkat gå till jobbet. Men nu måste jag rycka upp mig!Min svåger och hans tjej fick en liten dotter för ett par veckor sedan och det känns bara orättvist, känns fel att känna så jag borde vara glad för deras skull.. Tycker ni som både håller på och försöker skaffa barn och jobb är otroligt starka!! Måste vara dubbelt så jobbigt.Håller med er andra att det här med att få till det i sängen inte är så superhett längre. Att ha sex på schema suger verkligen. Det blir sex i en vecka och sen håller man upp i tre veckor tills man kör nästa gång.. På onsdag är det äntligen dags för det första besöket, är spännd på vad som kommer hända. Jag läste någonstans att de som har normal ägglossning och mens ej behöver spraya utan gå direkt på sprutorna. Är det någon annan som hört detta?Jag tänkte göra en lista som vi kan fylla i vart vi är i processen, blir lite tydligare så.Kram till er alla och hoppas att ni får en mysig helg!
    Hej Finiz!

Jag har också haft såna perioder då jag har hållit mig ifrån. FL är på både gott och ont tycker jag. Det är så skönt att ha några likasinande att prata ,ed men det kna också bli intensivt och väldigt strssigt att bara vara insnöad på barn, sex ;)

Har inte hört nåt om att man slipper spraya...men det vore grymt skönt då även jag skulle  kunna kvalificera mig med fungerande mens och äl. När jag pratade med läkaren på su sa hon att de nästan alltid kör den långa metonde på alla då den ger bäst resultat (genererar flest ägg har jag för mig att hon sa).

P.S- vi har en länk till en annan tråd som vi använder för att kolla alla uppdateringar, för att hålla kolla på var vi ligger till i ivf-svängen. Länken finns högs upp i tråden. Men det har varit lite dåligt med uppdatering den :).

Välkommen tillbaka!
    Liffan skrev 2010-02-19 16:47:46 följande:
    TVÅ GÅNGER!! herregud, spara på spermierna! ja, det var ett tag sen det hände även om vi hade en trevlig ÄL-period förra veckan... säger som Macpau gjorde då *avundsjuk men inte missunnsam*. Välkommen tillbaka! ibland vill man bara krypa under ett täcke och gömma sig. det är så svårt när man vet att man borde vara glad för någon annans skull och inte känner att man kan vara det. och jag tycker att det är så konstigt att man kan vara genuint glad för vissa som blir gravida och får barn medan andra kan man inte alls glädjas med. vi blir många på SU nästa vecka: försöker på måndag, finiz på onsdag och jag ska dit på torsdag! ingen jag har glömt?smet lite tidigare från jobbet idag. skönt!! snart ska jag käka middag med några vänner, inga gravida, trevligt!ha en bra fredagkväll!!!kram
    Oj! Tänk att alla ni ska till till SU nästa vecka! Superspännande ju! Vad skönt med att träffa vänner som inte är gravida..jag har 2 par kvar av den sällsynta sorten. Det är så bittert för alla som har fått barn började försöka efter oss, emn ändå står vi och trampar..aaah!! Ha det så jättekul på middagen:)

kram & trevlig helg på er allihopa!
  • Macpau
    Liffan skrev 2010-02-20 17:03:49 följande:
    Usch, idag är jag inte på topp. känner mig nere och anklagar min sambo för att inte förstå mig i den här processen. han undrar vad det är han inte förstår och att jag väl kan förklara för honom i så fall men jag har liksom inget att komma med. bara en dålig dag helt enkelt. det blir inte bättre av att vi ska till några vänner och äta middag som fick barn för ett tag sen. de är en av de få som inte vet om att vi försöker (för att de är vänner till min sambo och då tycker jag att det är han som får ta upp det) och under graviditeten så var hon så enormt jobbig och pratar bebsspråk med magen HELA HELA tiden och allt gick att relatera till hennes graviditet. typ, vilka fina äpplen ni har i era äppelträd, "ja, jag är så himla sugen på äpplen nu när jag är gravid" eller: "när vi körde hit så såg vi en älg, "jag kan inte köra bil längre för magen är i vägen hela tiden" eller: när jag tränade yoga i morse... "jag går på graviditetsyoga..." m.m. Det gick liksom inte att prata med henne - så enormt jobbigt och jag grät när vi hade träffat dem vid ett flertal tillfällen vilket ledde till att vi inte träffade dem så mycket. men nu ska vi alltså träffa barnet för första gången och jag känner mig rätt ångestladdad inför det. jag brukar inte ha några problem med att träffa bebisar för jag gillar dem verkligen och de brukar gilla mig men nu känns det som att jag inte ens villa hålla barnet. Blä och usch!Hoppas att ni har det bättre!!
    Hej gumman,

Det där är jättejobbigt. Jag har en kompis, vi har varit vänner sen mellanstadiet och hon vet allt som har hänt oss. Hon blev givetvis gravid på första försöket oc h nu har hon fåt sin lilla bebis. Grejen är att hon har varit jätteschysst och förstår mig. Ändå har jag så svårt för att träffa henne och bebisen. Jag har faktiskt inte gjor de tär och hon föddes i december. Ja, jag skäms, men hon är vääääldigt förstående, tack och lov. Vi har knappt ngn kontakt nu, men jag hoppas att när jag mår bättre. Att de tar emot oss ändå.

Jag hoppas att besöket går bra och att det känns bättre att träffa bebisen, än du tror.

Då bor vi rätt nära varann! Det tar mig 20 minuter att gå till Focus

*kramar om*
  • Macpau
    JaMA08 skrev 2010-02-21 04:44:35 följande:
    Hej,..Undrar bara vilken tid man får komma till SS för första besöket? Är det under fm eller em?? Någon som vet... Tacksam för svar..... Kram
    tyvärr, ingen aning. Hur är det med dig då?
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-02-22 09:13:02 följande:
    Nu är det bara några timmar kvar till vårt första besök....nedräkningen har börjat...
    Åh vad spännande! Du får bertätta hur allt gick. Vet ni ungefär hur lång tid det tar?

JaMA08- jag vet...detta måste bara gå vägen nu...

MIA SD- vad spännande...du är ju verkligen jättenära nu:)
  • Macpau
    Liffan skrev 2010-02-21 09:51:55 följande:
    Godmorgon! Tack!! Det gick helt OK, det var mysigt att träffa bebisen iaf men sen fick jag krupp på snacket om att det är den störsa kärleken av alla bla bla bla... Det fattar väl jag också. och det är klart att de måste få säga sådana saker men jag fixar det inte med just dem just nu, så antingen får min sambo bestämma sig för att han vill berätta för dem (för då tror jag att det skulle vara lättare) eller så kan vi inte umgås med dem just nu. Vad skönt med en så förstående vän! Hoppas att det löser sig med henne sen! Javisst bor vi nära varandra ! Hoppas att allt är bra dig! Och med er andra!! *efterlyser*JaMa08: har tyvärr ingen aning heller...Idag blir det städning och matlagning för mig som den kvinna jag ändå är
    Jag hatar att lyssna på sånt, om att man inte har levt innan man fick barn bla. bla, bla.. om jag nånsion blir gravid så tänker jag inte gå runt och försöka frälsa alla i min omgivning! Jag skulle verkligen berättat för era vänner. Trolige så skärper hon sig lite då. OM inte-då hade jag XXXXXXXXXXX  (fyll i valfri passande handling).
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-02-21 11:13:32 följande:
    Hej på er! Vi var ute och körde bil igår, ingen bra idé. Först fick vi skotta ut bilen och inte blev det bättre när vi skulle försöka hitta en parkeringsplats. Fanns ingen, och vi satt fast i en snödriva. 4 killar fick komma och hjälpa oss putta på medan jag fick försöka gasa så gott det gick. Det hela slutade med att vi fick skotta fram en parkeringsplats Och det här med barn och vänner. Vi fick också ett mail i fre om ett par vänner som ska ha barn i aug. Jag blev HELT knäckt och storgrät. Varför lyckas alla andra och inte vi????!!!! Jag har också svårt att umgås med vänner som är gravida, suck. 
    det där gällande barn och vänner...vet inte vad man ska säga. Jag har ett personligt litet inferno på jobbet då min kollega som sitter i samma rum som jag (bara vi två i rummet) är gravioch ska nu föda i april. Vi blev gravida samtidigt och hon lyckades på 1a försöket. Jag började ju när hon precis hade fött sitt FÖRSTA barn!! Så jä*la orättist...snart kommer min syster också. Även där började vi försöka när hon var gravid med första barnet..och dottern är nu 2 år...pust. I rest my case.
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?