• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

MaMaS skrev 2010-03-02 09:58:30 följande:
    Godmorgon! (eller God Förmiddag kanske det är) Idag är jag på sjukt dåligt humör, så borde nog hålla mig härifrån Jag är så j-la trött på att gå hemma Jag är så j-la trött på att aldrig bli gravid Jag är så j-la trött på alla som blir gravida på första försöket Jag är så j-la trött på mina blödningar innan mens (vilket gör att jag redan någon dag efter äl vet att jag inte blivit gravid) Jag är så j-la trött på att inget går som jag vill så, nu har jag fått avreagera mig, ni kan ju bortse från detta meddelande
    Visst är det skönt när man bejakar sin bitska sida emellanåt!! moahahaha!!!

jag fortsätter-jag är så jävla trött på att höra min höggravida kollega sitta & beklaga sig över graviditeten (fastän hon är supersnäll & min favvo ;) )

jag är så jävla trött på att ALLA är typ inne på sitt 2a barn medan jag fortfarande är inne på 1a försöket

Jag är så jääävla irriterad över mitt ma, trots att jag hade statistiken på min sida med goda marginal!!

sådär

Bra idé det var!
  • Macpau
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-03-02 10:29:05 följande:
    Hej tjejer!Håller med att tisdag inte är favoritdagen på veckan men nu skiner solen ute lite grann så jag blir på gott humör. Jag är inne på min femte sprutdag idag och idag började jag även med en annan sort så nu får jag ta två sprutor på mig själv per dag. Den andra var lite värre tyckte jag, tjockare nål men man har ju blivit van så det gick ganska bra ändå tyckte jag. Var på VUL idag och hade 6-7 äggblåsor på varje sida och det säger han är helt ok då det är den korta metoden de kör. Får de ut 10 ägg så är han jätte nöjd. Spännande och se vad det blir av det. Vad jag förstår så är det inte säkert att det är ägg i varje blåsa. Nu ska jag tillbaka nästa måndag och sen är det äggplock på onsdag nästa vecka. Väldigt spännande men försöker att hålla förhoppningarna låga. Håll ut tjejer och hoppas att ni får brev om kallelser snart.
    Det verkar ju jättelovande med äggen!!

Då håller jag tummarna att det blir toppebra ägg av superduperkvalité:)
  • Macpau
    Macpau skrev 2010-03-02 13:56:03 följande:
    Visst är vädret underbart!! herregif bad solsvultna vi stackare är, som bor i detta vinterland...lätt att jag hade flyttat om jag fick chansen!
    oj...det var en del stavfel där...kanske skulle korrläsa innan jag trycker på "send"
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-03-02 14:24:33 följande:
    Liffan och Macpau: Tack söta ni!! Man blir genast på bättre humör. Och det kanske inte var så dum idé iallafall att starta en "jag är så j-la trött-lista" Jag skrattade gott iallafall, så tack för det Macpau Jag skrattade inte åt din lista, det kanske lät fel, men ja, du fattar Vi står ju fortfarande i ivf-kö men idag känns det inte bra att stå där. Eller jo, det är ju bra men idag är jag bara arg för att just JAG måste stå i den kön.  Roligt att ni hämtat hem papper om adoption. Jag, eller vi, är nog inte riktigt där ännu. Jag vet inte varför det känns så svårt. Men jag vill ha ett eget barn. Vet inte om jag är väldigt ego, men så känns det lite. Och att inte få ett barn på 4-5 år gör mig bara helt knäckt, jag vill inte vänta så länge.  Lycklig: Det låter ju jätte bra med så många ägg, hoppas, hoppas det går vägen!!! KRAM till söta er och TACK för att ni finns!!!
    Jag är också egoistisk-jag VILL ha ett "eget" barn (förstå mig rätt). jag vill vara gravid, ha mage att klappa på etc...

dessutom så blir jag skitirriterad när folk omkring mig säger "ni kan alltid adoptera...." Fick den kommentaren igår när jag äntligen tog mig mod till att besöka dem-och fick den kommentaren slängd i ansiktet av en tjej som blev gravid på !1a försöket!! (tog dem 2 veckor totalt).

Grejen är att jag kan prata om adoption själv, men avskyr när andra föreslår det till mig...lite dubbelmoral där kanske, men det får vara så! :)
  • Macpau

Tjejer jag har ett förslag-vad sägs om en fika tillsammans? Jag brukar träffa 2 tjejer från fl emellanåt och tänkte att det kunde vara roligt at träffas & prata över lite fika?

Jag tänkte kanske om ett par veckor, när det är lite varmare (typ april,maj?).

Jag vet inte, men hör av er om det låter som en idé! Ju fler man är, desto längre framförhållning behövs ju...

kramar:)

• Macpau

God morgon!

Vad kul! Då är vi en nätt liten skara på 3 pers totalt än så länge (Liffan, Försöker79 & jag).  Om nån  mer vill träffas över en fika är det bara att höra av sig!

hahhaa....ja, maj kanske är lite väl långt fram (såg oss sittandes med lite vin i vårsolen & det såg så nice ut).

ok, i dagsläget vet jag att jag kan mån-tors från kl. 16:30 veckorna 12,13 & 14.

Hur är det med er andra?

Kramar:)

• Macpau
    Stella Kardunn skrev 2010-03-03 10:23:00 följande:
    Skönt att höra att det inte bara är jag som "knarkar" graviditetsuträknare...tröstar mig själv med att det är mycket billigare än att övedosera gravtest iaf, som man ser att många i "planerar barn" trådarna gör.Tror vi här inne blivit lite för luttrade för att springa iväg och köpa gravtest när det är 4 dagar kvar till BIM....kommer på mig själv att sitta och tänka "kom nu då" när den är någon dag "sen", eftersom jag alltid är helt säker på att det som vanligt bara är min kropp som spelar mig ett spratt pga alla hormoner jag sätter i mig...usch nu blev det här bara en trist utläggning som speglar min egen frustration...får skylla på att det är den tiden i månaden när jag bara vill ligga under en filt och tycka synd om mig själv...
    åh...jag är en sån som avverkar gravtest på löpande band-2 per månad. Men min sambo sa att det är ett litet pris, om det innebär att jag bibehåller min mentala hälsa någotsånär . Annars går jag bara och hoppas! Nu testar jag 2 dar innan bim & på bim dagen. en är det över. Jag kan släppa det:).

Ja, det vore jättetrevligt om du hade möjligheten att träffas du med:). Jag förstår fullständigt-om man inte bor i Gbg kan det vara lite meckigt.

Vi får helt enkelt se vad som passar de flesta och ta det därifrån!
  • Macpau

Min dator strular & kopplar ner Internet hela tiden...

Får se om min sambo kan lösa detta när han kommer hem.

Loggar in senare igen!

kramar

• Macpau

Sicket liv i luckan!

Skriver jättefort då jag säkert blir utbumpad från Explorer igen!

Jag har haft Åsa Magnusson! Hon är supertrevlig & känns trygg. Jag vill oxå få mitt jäkla brev med datum för förstamöte!!

Liffan-vad spännande att ni har satt igång med Pergon! Jobbet låter inte så pjåkigt;). Min syster sitter med EU anslag på Sahlgrenska, men hon är ekonom i botten.

MiaSD-sprutstart för dig!!! Nu är det allvar...nu börjar det på riktigt! *avundsjuk*

Miss Star- jag tror verkligen att mensen har en egen vilja och gör allt för att jävlas med oss...tills motsatsen bevisas:)

OK, nu börjar vi närma oss nåt datum kanske...eller ja, rätt månad iallafall!

kramar till er alla

• Macpau

hej alla fina tjejer!!

Min dator är fortfarande knäpp så jag skriver snabba inlägg så inte allt försvinner innan jag hinner skicka "posta inlägget". .

Jo, jag är med på en sista Pergokur!! En till kan ju inte skada

Iallafall-jag ficm mens idag så jag börjar med min första tablett på måndag!

Tjoho! Då är vi ett gäng då:).

Vad underbart med semester-har faktiskt alrig varit i Thailand..men om det blir en resa dit så blir det över vintern-garanterad sol & värme! Just nu planerar vi bröllopsresan!! Tjoho, 3 veckors sol, drinkar & shopping

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?