Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
Åh vad roligt med flera i tråden! (missförstå mig rätt)
Tarda skrev 2010-02-25 17:03:48 följande:
Kanska borde presentera mig.Jag och fästmannen var på nybesök och gruppinfo förra veckan, vi har planerat vårt första äggplock till v. 22, min cykel är ojämn så det kan bli +- någon vecka. Det fanns tider redan i april men våren är redan fullbokad och stressig som det är så vi kom fram till att lägga det så nära deras sommarstängning som möjligt. Misslyckas vi finns det ändå inget vi kan göra för ens de öppnar i höst o det känns skönt på något sätt.Har mått väldigt dåligt av den här görabarnkarusellen det sista året men sen vi bestämde oss för att gifta oss i september har jag slappnat av, eller rättare sagt kastat mig på bröllopskarusellen och det är en väldigt bra distraktion, rekommenderas varmt...Avvaktar med att beställa klänning ett tag, vid midsommar borde vi veta om det blir ett vitt bröllop för mig.Vi planerar också bröllop! När vi först började at planera för barn i dec 2007 så tänkte vi att vi går poå det först och gifer oss sen...nu har vi insett att vi kan förbli ogifta ett bra atg framöver...så vi slår till i juni:). Sunt tänkt med att inte stressa med ivf (om man nu är så stark att inte hoppa på det direkt).
FrkSommar skrev 2010-02-25 17:16:37 följande:
Hej!kan jag få vara med på ett hörn?Sambon och jag har gjort hela vår utredning på Sahlgrenska, kom in på egenremiss och träffade dem för första gången i juni förra året. Fick lämna blod och spermaprover innan sommarstängningen men sedan blev det ett långt uppehåll för oss eftersom mitt cellprov inte såg så bra ut. I november blev jag äntligen "friskförklarad" och ett par dagar innan jul gjordes min spolning. I mitten av januari fick vi träffa läkaren igen och det bestämdes att vi skulle gå direkt på IVF och hoppa över pergo mm eftersom de verkligen inte kan hitta något fel hos någon av oss och eftersom jag ganska ärligt sa att jag vore tacksam om jag aldrig mer behövde ha sex.... aldrig är väl förhoppningsvis att ta i men det ar verkligen frestat på att hela tiden ha koll på klockan, kan inte fatta att min sambo ens har lyckats prestera!! Läkaren skickade remissen till IVF enheten den 19 januari och den 26 januari fick vi bekräftelse på att vi nu står på väntelista och kommer att bli kallade inom 3 månader. Jag har förstått att många fått vänta väldigt länge på brevet med bekräftelsen till IVFkön så jag blev glatt överraskad.Hoppas jag på för mycket om jag hoppas på ett första IVF försök innan sommarstängningen?Jag har för mig att vi har "setts" i tidigare trådar...blir så när man har hängt här ett tag . Vi fick köbekräftelsen bara några dagar efter er! Kul att vi ligger så lika. Lkarn sa att hon trodde att vi skule hinna med ett försök innan sommaren...så det borde gälla er med då:). Visst är man tacksam över att våra killar ä "prestationsfugliga" när det väl gäller! har hört ett par historier där killen "inte känner för det", inte vill höra att det är äl" eller annat skit. Måste vi så måste väl de
Kajsa 30 skrev 2010-02-25 17:59:41 följande:
Hej! Får jag vara med här?Ska göra mitt fjärde IVF om typ 4 veckor,denna gång blir det på SU.Efter mitt missfall :((Då kan du vara vårt ivf orakel . Hur har du upplevt alltihopa med hormoner, äp, etc? Vore intressant att höra från någon som har genomgått detta. Hoppas verkligen att du lyckas nu. Har du inte varit på su innan?
håller tummarna för oss alla- detta måste väl ändå vara vårt år nu. 2010 är ett jämnt, fint nummer ;)
kramar