• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hur är det med dig fröken Liffan? Allt väl?

• Macpau

Hej hej tjejer! Nu är det dags för fredagsmys...

Jäklar vad det skrivs!  Bådar gott inför vår träff .

Mia SD-hur känns det att ruva?? superspännande ju!

Försöker79-hoppas konserten är bra!

Frk Sommar..hahaha...hellre en som pratar för mkt än ingenting alls

Liffan- trevlig fredagskväll

Dizzi82- jag visste inte att infomötet är frivilligt! Men jag kommer nog att gå ändå-förmodligen utan min sambo som har ett vik. som jag inte vill att han ska vara borta ifrån...

Ha en underbar fredag allihopa. Idag ska jag bara läsa, läsa, läsa. Känner mig lite krasslig så jag ska lägga mig i sängen med lite té.

Kram till er alla så hörs vi imorgon

• Macpau

God kväll tjejer!

Liffan-Indisk take away låter inte alls dumt! jag har lyckats smälla i mig en hel pizza, en halv påse med ostbågar och en twix idag-inte illa!

Försöker79- fortfarande bakis? Roligt att du hade en bra kväll igår. 

Japp, alla är väl busy busy...jag passar på att ha en slappehelg då jag har jobbat 2 veckor i streck, inkl. förra helgen.

Har fortfarande inte hört nåt från SU-jättefrustrerande. Ska ringa dem på måndag och pusha på lite.

Den här Pergokuren har inte gjort mig gott...jag har haft inte haft så ont sen jag blev överstimulerad och hade cystor. Har legat i sängen hela dagen med en värmekudde på magen. Känns lite bättre nu mot kvällen.

Nu ska jag lägga mig och sova tror jag (jag låter som värsta pensionären )

kram på er allihopa!

• Macpau
    MaMaS skrev 2010-03-22 09:25:45 följande:
    Hello girls!! Så var helgen förbi och vardagen tillbaka, trist, men nu är det snart lite påskledigt för sambon så jag ser framemot det Kent var bra, fast tyckte faktiskt dom var bättre sist. Lör blev väldigt lugn med tanke på hur jag mådde...hahhahha (varför slutar man inte dricka minst 3 drinkar innan man egentligen slutar).  Sön blev det löpträning, slog nytt rekord så jag är helnöjd och inte ens träningsvärk idag, förutom i nacken  Jobbigt Macpau att du haft så ont i magen av pergo, men då är vi ju två. Mitt har dock släppt nu, hade nog äl igår eller idag så  nog därför. Mår du bättre? Jag ska också ringa SU idag och boka tid för blodprov, jag kan ju säga till dom då att snabba på din remiss lite för tycker faktiskt det är din tur att få en tid nu!! Lycklig: Hoppas det går bra denna gången!!! Mia: Förstår att tiden går långsamt. Precis som Liffan skriver så i början var man så spänd av förväntan om det funkat, och jag kan tänka mig att det är samma för dig nu. Håller tummarna stenhårt att det funkat!!!!!! FrkSommar: Jobba inte för mycket nu Liffan: Vi skulle också ha städat i helgen, men blev inte så. Tycker verkligen inte om att städa jag heller. Men nu MÅSTE vi städa så det blir kanske att jag tar lite då och då i veckan så blir det inte lika tråkigt. 
    Hej söta du:)

Det låter som att du har haft en perfekt helg med en mix av vila, fest & träning! hahaha...ja, det vore nåt om du gick till SU och bad dem att kontakta mig

Vad skönt att ditt har släppt nu, jag misstänker tyvärr att jag har blivit överstimulerad denna gången och har nog en cysta. har bokat in ett privat vul imorgon 10.40. Har så ont så jag inte kan sitta ner och kan inte stå upprätt. Knepigt det där...men jag tar en dag i taget. Förhoppningsvis försvinner den/de i smaband med mens om 1.5 veckor, I värst fall så får man operera bort dem. Snacka om stressigt...tänk om vi får tid till ivf nu snart...vi kna ju inte påbörja nåt innan detta är klart!
  • Macpau
    Liffan skrev 2010-03-21 13:19:21 följande:
    jag har lite av en städdag. jag är inget fan av städning. jag skar mig dessutom på någon vass kant under badkaret och började blöda ymnigt. jag hatar verkligen att städa.BLÄmen annars är det bra
    hej gumman! hahaha...sån är jag när jag lagar mat Så fort jag får en kniv i handen så blir det nåt jack eller skärsår. Nu städar jag och sambon lagar mat. Funkar fint för mig!

Mia SD- spänningen måste vara olidlig...tänk at ttiden kan gå så långsamt när den egentligen är konstant

kramar
  • Macpau
    Liffan skrev 2010-03-22 21:45:36 följande:
    Macpau: Har du ringt till SU idag?
    God morgon,

Jag tänkte ringa dem idag direkt efter mitt vul, så jag vet var jag står.

Tråkigt att man jobbar om varann. Jag och min sambo hade så när han reste mycket med jobbet, kunde gå veckor innan vi såg varann. Hur är det med dig?

Hoppas allt är bra med er alla andra! Jag är hemma från jobbet idag. Sitter med en värmekudde och myser, glad över att inr behöva vara ute i regnet för mkt:).

Jag blev så himla ledsen igår när jag sa till min chef att jag var tvungen att gå hem för jag kunde inte sitta ner och jobba. Jag hade bett en supergullig arb.kollega att skjutsa hem mig då jag inte hade bil igår, och tanken att sitta på buss/vagn i 50 minuter var lite avskräckande och när jag kom in till honom och sa detta, avslutade jag med : "hoppas det är ok?" Han satt tyst en stund och tittade på mig och sa: "vad ska jag sätta emot det då? Bara hon hinner med sitt jobb". T/R tar det max 25 minuter med bil. Skitstövel. Jag blev så jäkla ledsen , gick jag in till mitt rum och fällde nån tår innan jag samlade mig, tog mina saker och bara gick.

Idag känns det bättre, ny dag nya tag!

kramar till er alla
  • Macpau
    MIA SD skrev 2010-03-23 10:59:06 följande:
    Ruvar, ruvar, ruvar, ruvarI natt skall jag provjobba på mitt nya jobb!?! Spännande men framförallt så kanske jag slipper tänka lite..Pratade men ssk igår och han sa att dessa två veckor är de längsta i mitt liv och hon har rätt!!!!!!!!!!!!!! 5 dagar down...
    5 dagar är ju jättesnart!! Jag hoppas att det blir ett toppresultat
    Stella Kardunn skrev 2010-03-23 11:37:52 följande:
    Det beror på våffeljärnet och inte på dig! Vi har två våffeljärn i vår familj (konsekvensen av 2 kompletta hushåll som slagits ihop). Det ena gör helt frasiga våfflor från våffla 1, det andra får man däremot passa hit och dit och dutta med smör och annat för att få dem frasiga, men lika frasiga som i de andra järnet blir de aldrig! Nu har jag inte "hjärta" att slänga ut det eftersom det funkar, men jag använder självklart det andra i första hand.Kan också meddela att jag tyvärr inte har någon möjlighet att komma och fika nästa vecka, vi åker norrut tidigt på torsdag morgon för att fira påsken med min släkt så jag känner inte att jag har tid att åka ner till Gbg på onsdag kväll. Jag hoppas dock ni får trevligt. Förövrigt öser regnet ner och jag är ingenmansland mellan ÄL och mens...
    Vad tråkigt att du inte ka vara med och fika! Men det kommer säkert fler tillfällen:). Vad mysigt att åka till familjen och fira påsk. jag har turen som bor här i Gbg då all min familj bor just här...men jag vet hur mkt min sambo saknar sina föräldrar som bor nedanför Sthlm. Då sitter vi i samma båt-mellan äl & mens. TÄNK om det bara kunde ta sig, bara sådär.

Försöker79-hur mår du? Du är alltid så duktig på att peppa och komma med fina kommentarer om oss alla andra. Nu vill vi veta hur DU mår

Måste bara berätta-har gett upp akupunkturen och har övergått till Akupessur. Det var heeelt underbart!! Det var som en blandning mellan massage och tortyr, men jag lovar att jag gick ut med rak rygg! Kom in neråtböjd för jag hade fortfarande lite ont.

Var hos gyn idag, har 2 små cystor som bör försvinna av sig själva vid mens. Nu ska jag ta mig i kragen och ringa SU imorgon.

kram på er alla söta!
  • Macpau
    Dizzi82 skrev 2010-03-23 19:46:09 följande:
    Ja då var hjärnan som i en dimma kommer ju knapt ihåg något från nybesöket idag. Har i alla fall fått ett start datum och ÄP vecka 23 troligtvis känns ju bra men nu ska man bara få ordning på hjärnan som sagt. Hoppas att det gick bra på VUL i dag.Fortsätt ruva hoppas att det tar sig nu.
    Vad spännande med ett startdatum!! kram
  • Macpau
    FrkSommar skrev 2010-03-23 23:55:53 följande:
    Hej tjejer,tror bestämt att jag "lovade" att hålla mig borta under vardagarna men här sitter jag och kan inte somna...Dizzy: ... ge det några dagar, läs igenom planen typ 100ggr och inorera den sedan tills det är en vecka kvar tills det är något du måste göra. För mig funkar det... *ler* Har landat i vardagen igen och insett att just nu kan jag bara vänta på att mensen kommer och DÄREFTER ta nästa steg ... gå till apoteket... hörde att det är mycket man skall hämta, vi blev rekomenderade att ta bil och förbereda en hylla i kylskåpet...?!?!?! *fniss*Jag är glad att jag har jobb så att det räcker och blir över för jag har inte många chanset att tänka eller känna efter :)I morgon börjar jag jobba 07:00 och skulle slutat 15:15 men föreningen jag arbetar för har årsmöte  på kvällen sååå... tja ... sist kom jag därifrån ca 23,30.... och då skall jag få färdtänsten att fungera så att jag kommer från Partille till Frölunda .... alltid lika spännande *fniss*  ... håller tummarna för at jag skall kunnna lita på min lilla underbara mamma som skall på samma möte.... hon är säkert sugen på att köra 7 mil extra för att jag skall komma hem.... eller inte... det finns ju tonåringar hemma att vaka över...... var vi lika opåräkneliga när vi var 14-17 år???? Mina småsyskon verkar slå alla gränser!!!Hörrni.... när var fika träffen egentligen ... känner att jag GÄRNA hade velat vara med... om det är okay....Får jag komma med en fråga, det handlar om ren nyfikenhet!!!!!!!!!!!!Ni som jobbar, vad jobbar ni med?Ni som inte jobbar, vad vill ni jobba med??Svarar för mig själv för att få igång diskussionen *ler*Jag jobbar 40% som administratör för en idrottsförening och 60% medd människor med socialt utanförskap (för att säga som det är så är det mest alkisar och pundare....)Nä, jag MÅSTE verkligen sova *ler*Ha en fin onsdag, vem vet... i morgon kanske jag har massa dötid och kan vara häroch skriva allmänt förvirrade in läggningar...Natt-iNatt
    Hej tjejer! Är bara inne en snabbis, har en massa jobb efter att ha varit hemma 1,5 dagar.

Vi sa att vi skulle fika den 31 mars, runt kl. 17.00. Passar det dig? Vore jättetrevligt:). Vi har ännu inte bestämt ngt ställe, men vad säger ni om att ses vid Vasaplatsen utanför 7-11? En bra samlingspunkt med en massa caféer inom kort gångavstånd.

kram  
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?