• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Liffan

Äntligen fredag! den här veckan kommer inte gå till historien som en av de mer produktiva... Nu stannar jag till efter fredagsfikat men sen drar jag och gör något trevlig istället!

bubblan79 skrev 2010-03-12 09:30:08 följande:
    jag hade älblåsa på 25mm när läkaren sa att oj oj oj nu spricker den precis när som helst
    Ja då borde det ju vara dags snart kan man tycka. gjorde ett ÄL-test i morse och det syntes ett svagt, svagt sträck så även det indikerar ju att det kan vara på gång. Synd att jag ska resa bort över helgen utan sambo... åker i morgon bitti så det gäller att ligga i tills dess.
    MaMaS skrev 2010-03-12 10:05:58 följande:
    ok, tack för info. Kan vara bra att veta. Jag ska också kolla datumen du sa Liffan, bra att du styr upp det hela Jag tror mina pergotabletter börjar göra sig tillkänna nu. Jag som trodde jag skulle klara mig jätte ont i huvudet, illamående och trött. Men vad gör man inte för en liten bebis   Äntligen fre iallafall - gött!! Macpau: Inte fel att vara ledig  
    Jobbigt att du känner av tabletterna men jag hoppas att de hjälper och att du ska slippa mellanblödningar och mens!

Kram på er!
  • Liffan
    MIA SD skrev 2010-03-12 13:16:24 följande:
    Äggplock på Måndag!!Precis hemkommen ifrån VUL och allt såg bra ut!! DR hittade 12 follikar vilket var bra sa hon så nu kör vi!!!Herregud!Det är nära nu.. Ett under om man kan sova ngt den här helgen!!!
    Åh vad roligt! Ta nu hand om dina små ägg och håll oss uppdaterade!
  • MaMaS

Liffan: Man får ha sådana veckor också ibland. Tycker du gör helt rätt i att gå efter fikan. 

Hoppas ni hinner få till det innan du åker och sen när du kommer hem så borde ni ju vara stadgade
    Just nu är jag och pergo inte vänner. Mår som en rutten räka. Känns som huvudet ska gå av snart, illamående så det känns som jag ska kräkas vilken sekund som helst, varm, kall, varm, kall...och just nu går detta ut över min sambo. Att det måste vara JAG som går igenom detta och inte HAN, som allt annat som har med detta att göra. 
    Men jag hoppas han förstår innerst inne att det egentligen inte här honom jag är arg på. (den där tråden för killar kanske inte är så dum ändå )
    Undrar hur man mår om man får ta dubbel, eller trippel-kur....jisses säger jag bara. Har ni andra också mått såhär?
    Mia: Gud, vad spännande!!! Mån är ju snart Hur mår du? Börjar du bli nervös? Det kommer gå hur bra som helst. Jag ska tänka på dig på mån!!!! 
  • Liffan
    MaMaS skrev 2010-03-12 14:10:09 följande:
    Liffan: Man får ha sådana veckor också ibland. Tycker du gör helt rätt i att gå efter fikan.  Hoppas ni hinner få till det innan du åker och sen när du kommer hem så borde ni ju vara stadgade Just nu är jag och pergo inte vänner. Mår som en rutten räka. Känns som huvudet ska gå av snart, illamående så det känns som jag ska kräkas vilken sekund som helst, varm, kall, varm, kall...och just nu går detta ut över min sambo. Att det måste vara JAG som går igenom detta och inte HAN, som allt annat som har med detta att göra.  Men jag hoppas han förstår innerst inne att det egentligen inte här honom jag är arg på. (den där tråden för killar kanske inte är så dum ändå ) Undrar hur man mår om man får ta dubbel, eller trippel-kur....jisses säger jag bara. Har ni andra också mått såhär? Mia: Gud, vad spännande!!! Mån är ju snart Hur mår du? Börjar du bli nervös? Det kommer gå hur bra som helst. Jag ska tänka på dig på mån!!!! 
    Tänk vad olika det kan vara... jag kände ingenting av pergon. orättvist! jag hade kunnat ta lite av dina besvär...
  • Vitsippa76

Mia, vad spännande, nu är det verklligen nära! Önskar dig all lycka till! Och glöm inte att uppdatera oss, vi vill veta allt!

Jag hänger också gärna med och fikar. Kan både den 31:e och den 7:e.

• MaMaS
    Liffan skrev 2010-03-12 14:31:18 följande:
    Tänk vad olika det kan vara... jag kände ingenting av pergon. orättvist! jag hade kunnat ta lite av dina besvär...
    Det får du så gärna så!
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-03-12 10:05:58 följande:
    ok, tack för info. Kan vara bra att veta. Jag ska också kolla datumen du sa Liffan, bra att du styr upp det hela Jag tror mina pergotabletter börjar göra sig tillkänna nu. Jag som trodde jag skulle klara mig jätte ont i huvudet, illamående och trött. Men vad gör man inte för en liten bebis   Äntligen fre iallafall - gött!! Macpau: Inte fel att vara ledig  
    åh vad trist att du får biverkningar av Pergon...jag har bara vallningar & lite huvudvär denna gången-inget ruckar denna kropp längre:-;
    MIA SD skrev 2010-03-12 13:16:24 följande:
    Äggplock på Måndag!!Precis hemkommen ifrån VUL och allt såg bra ut!! DR hittade 12 follikar vilket var bra sa hon så nu kör vi!!!Herregud!Det är nära nu.. Ett under om man kan sova ngt den här helgen!!!
    åh vad spännande!!! 12 st, det är ju underbart! Det måste vara jättenervös nu, mend det kommer att gå toppenbra:)

Liffan-har du haft en trevlig, ledig eftermiddag (läs:massa sex) ?

Försöker79-hahha..."mår som en rutten räka" var bra. Ja gud, jag har bara kört med enkeldoser med pergon-tänk om man skulle göra det än mer spännande...

Vitsippa76 & Finic-hur mår ni? kram:)

Jag kan också ses båda datumen! (31 mars & 7 april). Vad roligt! OK, hur ser det ut nu? Vi tar ju givetvis det datum som passar så många som möjligt... vad roligt att träffas "live" .

Jag har nu pratat med ivf-avdelningen. Jag fick besked att jag ska få komma dit på ett 1a möte innnan den 27 april-brevet med det exakta datumet ska komma ca 3 veckor innan det....så runt den 7 april så borde jag veta datumet! Nu är jag laddad inför detta-och det måste bara funka! Statistiskt set så är ju chansen större att lyckas...så får man se det
  • Macpau

God morgon,

Hoppas alla får en underbar helg-för min del bär det av till Uppsala i jobb och är åter söndag natt.

Hörs på måndag:)

• Liffan
    Macpau skrev 2010-03-13 08:36:49 följande:
    God morgon,Hoppas alla får en underbar helg-för min del bär det av till Uppsala i jobb och är åter söndag natt. Hörs på måndag:)
    Godmorgon! Tack detsamma! För min del bär det av till sthlm för att träffa familj och vänner. fullspäckat schema så jag säger samma sak - hörs på måndag!

Ha en jättefin helg alla fina!!

Kram
  • Kissie

Hejhej på er,
    Vad mycket som händer runt omkring oss =) Härligt..!!
    Själv känner jag att man mest bara går o väntar.. så vi fyller dagarna för fullt med aktiviteter här. Har haft min första körlektion med MC för att ägna sommaren till något hihi

{#lang_emotions_death} Legat/ligger dunderförkyld o levt/lever som särbo under samma tak bara för det.. Är så man blir helt galen, speciellt när det kommer en tid på månaden..

Hade mer än gärna varit dunderfrisk till imorgon då min första praktikdag i denna period startar .. Verkar så grymt spännande och gör man bra ifrån sig blir man ihågkommen och då kan det tänkas vara mitt nästa jobb efter studierna.. 20 min bort med kommunaltrafiken.. kan inte bli bättre.. {#lang_emotions_dreamer} Tur att det går att drömma..

Inflikar nån gång ibland för att visa att man åtminstone lever i väntan {#lang_emotions_wink}

Kramkram

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?