• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • MaMaS
    Liffan skrev 2010-03-16 17:27:16 följande:
    Försöker: Gud vad otrevligt att gäspa sig igenom en intervju! det var inget sånt knep där den ena ska vara snäll och tillmötesgående och den andra svår då? lite good cop - bad cop? ja ja... imorgon håller vi tummarna att det ser bra ut vid VUL!
    Jag vet inte vad de hade i tankarna, men trevligt var det inte iallafall
    Tack söta du, jag är lite nervös att det ska visa sig att det är för många ägg eller nåt sånt så vi inte får försöka. 
    Hur mår du? Hur långt är det kvar tills du vet om pergo hjälpt?
  • Liffan
    MaMaS skrev 2010-03-16 17:37:12 följande:
    Jag vet inte vad de hade i tankarna, men trevligt var det inte iallafall Tack söta du, jag är lite nervös att det ska visa sig att det är för många ägg eller nåt sånt så vi inte får försöka.  Hur mår du? Hur långt är det kvar tills du vet om pergo hjälpt?
    jag mår bra tack! tror att jag hade ÄL i söndags så mens borde komma nästa söndag (28/3). så LÅNG tid... men jag gissar att jag får de vanliga mensvärksymptomen och de borde komma om en vecka typ. det var ju lite dumt att jag åkte bort i helgen men vi fick iaf till det på fredagskvällen så förhoppningsvis överlevde de tills dess. vilket de ju borde göra. sen blir det blodprov på SU på torsdag för att kolla progesteronet. det ser jag inte fram emot lika mycket som VUL - hatar sprutor!

KRAM KRAM
  • MaMaS
    Liffan skrev 2010-03-16 17:43:59 följande:
    jag mår bra tack! tror att jag hade ÄL i söndags så mens borde komma nästa söndag (28/3). så LÅNG tid... men jag gissar att jag får de vanliga mensvärksymptomen och de borde komma om en vecka typ. det var ju lite dumt att jag åkte bort i helgen men vi fick iaf till det på fredagskvällen så förhoppningsvis överlevde de tills dess. vilket de ju borde göra. sen blir det blodprov på SU på torsdag för att kolla progesteronet. det ser jag inte fram emot lika mycket som VUL - hatar sprutor! KRAM KRAM
    Ja, den längsta tiden är efter äl och man bara går och väntar på mens. Jag fattar inte varför kroppen inte kan berätta direkt om man blivit gravid eller inte. Den vet ju ändå det nästan direkt
    Fick ni till det på fre borde de ju överlevt till sön, håller tummarna!!
    usch, sprutor är inte roligt, men som tur är blir det ju bara ett stick (om  man nu ska se något positivt) hoppas, hoppas pergo har hjälpt!!
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-03-16 17:17:15 följande:
    Tack för lyckönskningarna idag Intervjun gick väl sådär tycker jag. När jag kom dit var han som skulle intervjua inte där och ingen visste vem som skulle intervjua istället. Great tänkte jag....bra första intryck liksom. Sen efter mycket om och men kom det en kille som skulle intervjua + tjejen från Sthlm som gjort tel.intervjun med mig. Hon och jag klickade inte alls i tel så det kändes ju jätte bra att just hon skulle hålla i intervjun... Hon ställde massa konstiga frågor och satt och gäspade igenom hela intervjun. Hon var väldigt stolt över att vara rekryterare och eftersom jag också varit det och tyckte att hon sög (ursäkta uttrycket ) så tyckte jag det var lite kul att sätta dit henne på hennes frågor. Kanske inte så bra att göra på en anställningsintervju, men jag blev bara så irriterad. Nu låter det kanske som jag själv tycker att jag är världens bästa rekryterare, och så är det verkligen inte. Men man sitter tex inte och gäspar igenom en hel intervju.... Han den andra killen tyckte jag däremot om, och det är honom man ska jobba med. Men jag kände som sagt inte att det gick bra och de frågade inte ens efter intyg/referenser och det brukar inte vara ett gott tecken....för vem anställer utan att ta referenser?? Men men, jag känner nog inte heller för att pendla så långt så det känns ok. Annars var tjänsten roligare än vad jag trodde. Nu får vi se hur det går på tors istället. Sen är det ju vul imorgon också, och det ska ju bli jätte spännande!! Så du och jag Mia kanske går om varandra på SU imorgon Stort lycka till med insättningen imorgon, så himla spännande!!!
    Men vilket dåligt uppförande!! När jag var på anst.intervju där jag jobbar idag så satt min framtida chef och messade på sin mobil halva tiden (han har nu precis blivit ersatt efter 10 år på posten). Jag var helt säker på att jag inte hade fått tjänsten

Spännande med vul!
    MIA SD skrev 2010-03-16 14:31:39 följande:
    Det är klart att det gjorde ont. Absolut mer på min högra sida än på vänstra. När de stack på VÄ så fcik de ge mig mig extra medicin.. Men det över fort.Jag hade inte gått till jobbet (om jag hade haft ngt) men det beror på att jag har lite äckliga flytningar och allmänt lite låg..Jag skall ju även ta pregrosteron nu 1x3 per dag. Dessa ger ju mer flytningar och luktar lite illa.I morse var jag ganska seg men det skyller jag på medicinerna..Nu är insättning imorgon!!
    hm...jag gillar inte den där "det är klart att det gjorde ont" kommentaren . Men jag har å andra sidan inte heller räknat med annat. Trist med flytningar-jag hade såna när jag hade infektion en gång...urk. Hoppas det går över snart. Tänk att du har insättning imorgon!!! Jättespännande. Håller mina tummar jättehårt att allt går smidigt-imorgon är du en ruvare
  • Macpau
    Vitsippa76 skrev 2010-03-15 22:39:19 följande:
    Härligt! Vad skönt att ha det gjort! Nu är det bara att vänta och hoppas att de har det trevligt där i värmeskåpet! Tänk vad de blir uppvaktade just nu! Miljoner spermier, nytvättade och fina, som kämpar om att komma först in!  Försöker: Stort lycka till med intervjuerna!  Usch, stackars! Vet hur du känner, jag var där förra helgen... Men, vad spännande ändå, att du snart är framme vid nästa steg! Själv mår jag ganska bra, det är verkligen berg- och dalbana på humöret nuförtiden... Jobb upp över öronen, så jag har inte så mycket tid att tänka på annat. Inget ont som inte har något gott med sig?  Nu är det iallafall dags att packa ihop jobbväskan och stänga ner datorn för ikväll. Godnatt alla!
    Skönt att höra att hormonerna inte är alltför jobbiga. Ibland är det skönt att gräva ner sig i något helt annat och, om än för ett par timmar, inte tänka på allt detta som annars upptar all av ens vakna tid.
  • Macpau
    Liffan skrev 2010-03-16 17:43:59 följande:
    jag mår bra tack! tror att jag hade ÄL i söndags så mens borde komma nästa söndag (28/3). så LÅNG tid... men jag gissar att jag får de vanliga mensvärksymptomen och de borde komma om en vecka typ. det var ju lite dumt att jag åkte bort i helgen men vi fick iaf till det på fredagskvällen så förhoppningsvis överlevde de tills dess. vilket de ju borde göra. sen blir det blodprov på SU på torsdag för att kolla progesteronet. det ser jag inte fram emot lika mycket som VUL - hatar sprutor! KRAM KRAM
    Visst går tiden vansinnigt långsamt mellan äl och mens?? men skönt att det händer något iallafall..jag skulle tom kunna nöja mig med ett blodprov just nu...mitt brev lyser med sin frånvaro. Så nu står ajg och stampar på samma ställe och bata längtar & väntar på ett datum.

kram till er alla!
  • MaMaS

Macpau: Herregud säger jag bara, ibland undrar man. Skönt du fick jobbet iallafall

Känns som företag ibland glömmer att det inte bara är dom som ska hitta en bra person, det är vi också som ska få ett bra intryck av företaget och vilja jobba där...
    appropå intervjuer kom jag precis på min konstigaste intervju jag haft. Jag intervjuade en kille som kom in med en påse från Mc Donald´s och satt och åt under hela intervjun  - han fick inte jobbet kan jag säga. Men jag satt hela intervjun och undrade om det var nåt sort av skämt, men det var det inte. Hur tänkte han kan man undra?
    Undrar när min kära sambo kan behaga att komma hem, jag är jätte hungrig!!!
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-03-16 18:19:48 följande:
    Macpau: Herregud säger jag bara, ibland undrar man. Skönt du fick jobbet iallafall Känns som företag ibland glömmer att det inte bara är dom som ska hitta en bra person, det är vi också som ska få ett bra intryck av företaget och vilja jobba där... appropå intervjuer kom jag precis på min konstigaste intervju jag haft. Jag intervjuade en kille som kom in med en påse från Mc Donald´s och satt och åt under hela intervjun  - han fick inte jobbet kan jag säga. Men jag satt hela intervjun och undrade om det var nåt sort av skämt, men det var det inte. Hur tänkte han kan man undra? Undrar när min kära sambo kan behaga att komma hem, jag är jätte hungrig!!!
    hahaha...genialiskt ELLER idiotdumt...gränsen är hårfin

Jag har precis ätit sushi-mätt & belåten.

Hörre ni tjejer-hur blir det med vår fika?? Datumen närmar sig med stormsteg och jag skulle tycka synd om ajg bokade upp nåt annat...ska vi bara säga ett datum? var det den 31 mars eller 7 april som vi pratade om? har ett vagt minne om det..
  • Liffan
    MaMaS skrev 2010-03-16 18:03:16 följande:
    Ja, den längsta tiden är efter äl och man bara går och väntar på mens. Jag fattar inte varför kroppen inte kan berätta direkt om man blivit gravid eller inte. Den vet ju ändå det nästan direkt Fick ni till det på fre borde de ju överlevt till sön, håller tummarna!! usch, sprutor är inte roligt, men som tur är blir det ju bara ett stick (om  man nu ska se något positivt) hoppas, hoppas pergo har hjälpt!!
    ja, det är konstigt att dom två veckorna går så mycket långsammare än veckorna fram till ÄL... när ska du till SU imorgon?
    Macpau skrev 2010-03-16 18:11:28 följande:
    Visst går tiden vansinnigt långsamt mellan äl och mens?? men skönt att det händer något iallafall..jag skulle tom kunna nöja mig med ett blodprov just nu...mitt brev lyser med sin frånvaro. Så nu står ajg och stampar på samma ställe och bata längtar & väntar på ett datum.kram till er alla!
    Ja, bara ett blodprov känns som ett steg på rätt väg. tur att man är easy to please

Vilka intervjuerfarenheter ni har! sms och käk - vad är det för hyfs på folk. Försöker, han kanske inte ville ha jobb och jobbade stenhårt på det - du skulle ha gett det till honom bara för att hämnas

Ska vi säga fika 31 mars? 17.00 på lämpligt ställe?
  • MaMaS

Hello girls!!

Idag är det en fantastisk dag Har precis kommit tillbaka från vul. Hon hittade 3-4 ägg som var större än alla andra och framför allt 1 som var störst som hon trodde var det som skulle släppa, troligtvis har jag äl på lör. HÄR SKA BAKAS BEBIS!!!!
    Sen ska jag dit ca 1 vecka efter äl och ta blodprov (det gjorde väl du också liffan) och se så jag verkligen haft äl. 
    Så nu vet ni var jag håller hus de närmsta dagarna {#lang_emotions_wink}
    Liffan: Aha, så var det kanske. Han ville inte ha jobbet...så tänkte aldrig jag. Skulle verkligen gett honom jobbet då.hahhhaha
    Gud, vad jag blev sugen på sushi nu när du sa det Macpau. Får kanske bli snart
    Hur är det med er alla? Hoppas bra!
    Hur gick det idag Mia med insättning? Jag tänkte på dig när jag var där och undrade om du kanske var där samtidigt. Hoppas det gick bra!!
    Nu ska jag förbereda mig och läsa på lite inför min intervju imorgon. 
    Kram kram
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?