• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • FrkSommar

dizzi82:

Åh, ibland hänger man bara inte med!! {#lang_emotions_smile}
    Vi blev också satta på väntelistan i slutet av januari och i tisdags ringde de och sa att de hade fått ett återbud och frågade om vi kunde komma IDAG... vilket innebar att vi var tvugna att pressa in informationsmötet (gruppinformationen) igår...

... här går man och väntar i lugnan ro å så är man helt hux flux mitt i allt i hopa...

Jag för min del tyckte att gruppinfomationen sög! Kanske är det för att vi gjort vår utredning på SU och redan fått all information typ 3 ggr ... filmen var så fjantig att jag mest tyckte att det var pinsamt *ler*

Jag var supernervös inför besöket idag, fick ett frispel igår och var helt övertygad om att vi skulle bli ratade... min stackars lillasyster fick hantera en väldigt upprörd syster på telefon...*jag älskar min syster*

Vi blev inte ratade... fast ett tag undrade jag *fniss*... vi skulle vara på plat 9,30 men fick vänta till 10,15 innan läkaren hade tid, verkar som en massa hade kört ihopsig på morgonen på SU idag!
    Läkaren var super trevlig, kollade igenom våra hälsodeklarationer och kommenterade min med att jag är kaxig som inte ger upp (åh, kan inte dra hela historien igen men jag får en hälsodeklaration att se ut som en felanmälan...) och att min sambo verkade och såg oförskämt frisk ut ...
    Han gjorde ett snabbt VUL och började sedan skriva en massa på ett papper...
    Jag fick "recept" på injektionspenna och beskedom att barnmorskan skulle förklara bättre.
    Jag frågade om test för en grej som jag inte kommer ihåg vad det heter men som kan finnas bland oss med autoimmuna sjukdomar och som gör att vi får missfall pga blodproppar, han tyckte att jag inte hade haft tillräckligt många missfall för att motivera det testet ännu och det köpte jag men när vi satt och väntade på BM så hade han ångrat sig och kom ut med en lapp som jag skulle ta med mig till labbet.... 8 rör tog de... känner mig blek :)
    Barnmorskan förklarade allt läkaren hade hoppat över och vi fick en dagbok att följa med nässpray, sprutor, vul och allt ellan himmel och jord... har inte hunnit sätta mig in i allt ännu men jag sprutstartr den 19/4 och har ÅP v 21 om allt går som det ska..

Jag får nog fundera ett tag på allt som hänt och sagts de sista dagarna innan jag hinner landa men nu är vi verkligen på G *ler*

... glömde ju attvi fick mäta oss och väga oss.... kände mig somom jag gick i lågstadiet men vi blev godkända iaf...

... ledssen att jag inte hinner läsa och kommentera allt, önskar att jag hade tid men jag tänker på er alla!

kram

• Vitsippa76
    Liffan skrev 2010-03-18 09:14:55 följande:
    Hej tjejer!Vitsippa - försöker du skriva? jag har sett flera gånger att det står att du har skrivit senaste inlägget men så finns det inget i tråden... konstigt.ja ja. nu har jag tagit blodprov på SU. det gick bra och jag fick FRIKORT!! så nu kan jag hänga där hela tiden utan att betala - vilken vinst! hoppas att ni får en bra dag!!
    Jo, jag har försökt skriva, men något var galet igår kväll... Så här skriv jag då, har inte hunnit läsa allt från idag, så det kanske blir helt galet det här.. Men, men! Här kommer det:

"Mia: Nej, usch vad tråkigt att höra! Förstår att det känns jättejobbigt. Men, kanske är det just det där sista kämpande ägget som är det som skall klara sig hela vägen? Hoppas verkligen att det blir insättning imorgon och då får du ta väl hand om er! Kram! 

Vi var visst fyra som gick om varandra på SU idag. Jag var också där, de ville göra en ordentlig undersökning av livmodern inför IVF. Det kan man bara göra från det att man är helt fri från mens och fram till ÄL, en vecka alltså, och de har läkare inne fyra dagar... Hade egentligen en tid i förra veckan men eftersom mensen var så sen fick jag avboka. Sedan hade de inga tider och jag var rädd att detta skulle skjuta upp hela IVF-processen. Men, idag fick de ett återbud! Skönt att ha det gjort! Nu är nästa steg att börja spraya, på dag 21 efter nästa mens. Spännande!

Försöker: Lustig intervju du varit på och kul att höra alla era intervjuhistorier. Ibland undrar man verkligen hur folk tänker!

FrkSommar: Jag upplevde också att infoträffen var mycket "gammal" info, även om jag inte gjort utredningen på SU. I och för sig är det väl bra att allt aktualiseras och gås igenom igen. Mycket har jag läst på egen hand och det är ju inte alla som har så lätt att ta till sig skriftlig info. (Även om alla vi som hänger med i den här trådens tempo har det! ) På läkarbesöket är det mer fokus på just er även om du nog kan räkna med en del upprepningar igen... Men, rött hårspänne... Jag fattar inte heller! Förklara!

Jag är också med på fika! Ligger långt efter er andra i inläggsfrekvens, men träffar er gärna!"

• MIA SD

Hemma igen!!
    Nu är jag en RUVARE har jag lärt mig...
    Ett piggt och glatt ägg som delat sig 8 ggr.
    DR var nöjd och vi fick se det på en monitor, det myllrade där inne..
    Nu ska vi bara vänta..
    2veckor nnan jag får ta testet!{#lang_emotions_sealed}

många kramar o tack för alla värmande tankar !!!!!!!!!!!!!

• FrkSommar

Tror att det röda hårspännet uppstod i en annan tråd så att vi som finns här skall kunna känna igen varandra om vi möts på SU...

.. jag äger inget rött spänne och kommer aldrig att göra det, min sambo skulle dö om någon kom och presenterade sig som en "polare" på familjeliv *fniss*

MIA SD ... Grattis!! Så cool... håller tummarna hårt!

• Liffan

Frk Sommar: en månad kvar! jag känner ändå att det är bättre att de infomerar för mycket än för lite. när man väl är där kommer man säkert känna sig helt lost iaf... Kul att ni är på g!

Vitsippa: skönt att du fick undersökningen gjord. och att det verkar ha sett bra ut då eftersom ni fick klartecken. var det som en spolning typ eller? åh vad kul att du kommer med på fikat!

MIA SD skrev 2010-03-18 18:25:20 följande:
    Hemma igen!!Nu är jag en RUVARE har jag lärt mig...Ett piggt och glatt ägg som delat sig 8 ggr.DR var nöjd och vi fick se det på en monitor, det myllrade där inne..Nu ska vi bara vänta..2veckor nnan jag får ta testet!många kramar o tack för alla värmande tankar !!!!!!!!!!!!!
    GRATTIS!!! 8 ggr måste vara bra! gissar att det blir två lååånga veckor... men det fixar du!
  • Macpau
    MIA SD skrev 2010-03-18 18:25:20 följande:
    Hemma igen!!Nu är jag en RUVARE har jag lärt mig...Ett piggt och glatt ägg som delat sig 8 ggr.DR var nöjd och vi fick se det på en monitor, det myllrade där inne..Nu ska vi bara vänta..2veckor nnan jag får ta testet!många kramar o tack för alla värmande tankar !!!!!!!!!!!!!
    jag visste att det skulle gå bra!!!! 8 delningar är jättebra har jag för mig!! Hoppas, hoppas.

Försöker-helt normalt med måttlig till olidlig smärta med pergon ett par dar innan äl. Har nu precis samma. Som värst kunde jag inte sitta ner och att nysa var ett helvete

Men hallå...jag var ju också där i januari...och inte ens ett brev har jag fått Känner mig lite stressad över detta då ju tidigare jag får komma igång, desto mindre risk att det krockar med mitt bröllop...ska nog ringa imogon och höra efter.

Vitsippa76-jättekul att du hänger med och fikar! Då var vi 4

Nu ska jag gå iväg och dricka vin med några tjejkompisar-är alltså inte lika duktig som du Försöker . Men NÅN DAG  ska jag damma av mitt sportlife kort & få lite valuta förpengarna!

kramar till er alla
  • Dizzi82

Tack för välkomnandet.

Vi har blivit skickade till SU för att min sambo har dåliga simmare tyvärr.

FrkSommar: man hinner inte rikrigt ställa sig in i vad som händer. hoppas att det går bra för er.

Jag hoppar nog över gruppinfon för den var ju frivillig.

Lycka till alla Ruvare hoppas att ni inte behöver hänga på denna sida länge till.

Låter som om vi är många som får åka till SU?

• Liffan
    Macpau skrev 2010-03-18 19:19:09 följande:
    Hur är det med dig fröken Liffan? Allt väl?
    Tack fina, det är bara bra! jag tycker att jag känner mig lite lugnare i barntillverkningsprocessen. känner mig inte så panikartad just nu. jag får se om det håller sig över nästa mens. *skulle inte tro det*

hoppas att du har en trevlig kväll med vänner och vin! åh, fick längtan till helgen... men imorgon är det FREDAG! det ska bli så härligt!
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?