• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • MaMaS

Hello girls!!

Så var helgen förbi och vardagen tillbaka, trist, men nu är det snart lite påskledigt för sambon så jag ser framemot det
    Kent var bra, fast tyckte faktiskt dom var bättre sist. Lör blev väldigt lugn med tanke på hur jag mådde...hahhahha (varför slutar man inte dricka minst 3 drinkar innan man egentligen slutar). 
    Sön blev det löpträning, slog nytt rekord så jag är helnöjd och inte ens träningsvärk idag, förutom i nacken {#lang_emotions_undecided}
    Jobbigt Macpau att du haft så ont i magen av pergo, men då är vi ju två. Mitt har dock släppt nu, hade nog äl igår eller idag så  nog därför. Mår du bättre? Jag ska också ringa SU idag och boka tid för blodprov, jag kan ju säga till dom då att snabba på din remiss lite för tycker faktiskt det är din tur att få en tid nu!!
    Lycklig: Hoppas det går bra denna gången!!!
    Mia: Förstår att tiden går långsamt. Precis som Liffan skriver så i början var man så spänd av förväntan om det funkat, och jag kan tänka mig att det är samma för dig nu. Håller tummarna stenhårt att det funkat!!!!!!
    FrkSommar: Jobba inte för mycket nu
    Liffan: Vi skulle också ha städat i helgen, men blev inte så. Tycker verkligen inte om att städa jag heller. Men nu MÅSTE vi städa så det blir kanske att jag tar lite då och då i veckan så blir det inte lika tråkigt. 
  • MaMaS

Liffan: Du har ju varit på SU och tagit prog.prov. Jag ska dit nästa mån och ta det, men glömde fråga dom. 

Kostar det nåt? Hur vet de att jag har kommit eftersom jag ska dit mellan 13-15 eller går man bara in och säger att man ska ta blodprov?
  • Liffan

Hej tjejer!

Måndag och ny vecka!

Försöker: jag tror att det kostande typ 80 kronor men jag fick ju frikort i samband med det här försöket så jag betalade inget. Jag hade inte heller någon tid utan gick bara dit och tog en nummerlapp.

Härligt med lite löpträning! om jag kan locka dig till städning så kan jag meddela att det var vädligt skönt och blev vädligt fint när jag var klar. fokusera på målet

FrkSommar: Hoppas att du fick dig lite sömn och att du inte jobbar ihjäl dig! Ses till helgen igen då

kramar

• Macpau
    MaMaS skrev 2010-03-22 09:25:45 följande:
    Hello girls!! Så var helgen förbi och vardagen tillbaka, trist, men nu är det snart lite påskledigt för sambon så jag ser framemot det Kent var bra, fast tyckte faktiskt dom var bättre sist. Lör blev väldigt lugn med tanke på hur jag mådde...hahhahha (varför slutar man inte dricka minst 3 drinkar innan man egentligen slutar).  Sön blev det löpträning, slog nytt rekord så jag är helnöjd och inte ens träningsvärk idag, förutom i nacken  Jobbigt Macpau att du haft så ont i magen av pergo, men då är vi ju två. Mitt har dock släppt nu, hade nog äl igår eller idag så  nog därför. Mår du bättre? Jag ska också ringa SU idag och boka tid för blodprov, jag kan ju säga till dom då att snabba på din remiss lite för tycker faktiskt det är din tur att få en tid nu!! Lycklig: Hoppas det går bra denna gången!!! Mia: Förstår att tiden går långsamt. Precis som Liffan skriver så i början var man så spänd av förväntan om det funkat, och jag kan tänka mig att det är samma för dig nu. Håller tummarna stenhårt att det funkat!!!!!! FrkSommar: Jobba inte för mycket nu Liffan: Vi skulle också ha städat i helgen, men blev inte så. Tycker verkligen inte om att städa jag heller. Men nu MÅSTE vi städa så det blir kanske att jag tar lite då och då i veckan så blir det inte lika tråkigt. 
    Hej söta du:)

Det låter som att du har haft en perfekt helg med en mix av vila, fest & träning! hahaha...ja, det vore nåt om du gick till SU och bad dem att kontakta mig

Vad skönt att ditt har släppt nu, jag misstänker tyvärr att jag har blivit överstimulerad denna gången och har nog en cysta. har bokat in ett privat vul imorgon 10.40. Har så ont så jag inte kan sitta ner och kan inte stå upprätt. Knepigt det där...men jag tar en dag i taget. Förhoppningsvis försvinner den/de i smaband med mens om 1.5 veckor, I värst fall så får man operera bort dem. Snacka om stressigt...tänk om vi får tid till ivf nu snart...vi kna ju inte påbörja nåt innan detta är klart!
  • Macpau
    Liffan skrev 2010-03-21 13:19:21 följande:
    jag har lite av en städdag. jag är inget fan av städning. jag skar mig dessutom på någon vass kant under badkaret och började blöda ymnigt. jag hatar verkligen att städa.BLÄmen annars är det bra
    hej gumman! hahaha...sån är jag när jag lagar mat Så fort jag får en kniv i handen så blir det nåt jack eller skärsår. Nu städar jag och sambon lagar mat. Funkar fint för mig!

Mia SD- spänningen måste vara olidlig...tänk at ttiden kan gå så långsamt när den egentligen är konstant

kramar
  • Liffan

Macpau: jobbigt med överstimulering! hoppas det släpper snart och att VUL imorgon går bra!

Själv är jag nytränad, nyduschad och snart nyvåfflad. jag och min sambo går alltid om varandra så nästa gång vi träffas är på söndag (iaf någon längre tid) så vi firar våfeldagen med lite efterrättsvåfflor. ska bli gott!!

Kram

• Macpau
    Liffan skrev 2010-03-22 21:45:36 följande:
    Macpau: Har du ringt till SU idag?
    God morgon,

Jag tänkte ringa dem idag direkt efter mitt vul, så jag vet var jag står.

Tråkigt att man jobbar om varann. Jag och min sambo hade så när han reste mycket med jobbet, kunde gå veckor innan vi såg varann. Hur är det med dig?

Hoppas allt är bra med er alla andra! Jag är hemma från jobbet idag. Sitter med en värmekudde och myser, glad över att inr behöva vara ute i regnet för mkt:).

Jag blev så himla ledsen igår när jag sa till min chef att jag var tvungen att gå hem för jag kunde inte sitta ner och jobba. Jag hade bett en supergullig arb.kollega att skjutsa hem mig då jag inte hade bil igår, och tanken att sitta på buss/vagn i 50 minuter var lite avskräckande och när jag kom in till honom och sa detta, avslutade jag med : "hoppas det är ok?" Han satt tyst en stund och tittade på mig och sa: "vad ska jag sätta emot det då? Bara hon hinner med sitt jobb". T/R tar det max 25 minuter med bil. Skitstövel. Jag blev så jäkla ledsen , gick jag in till mitt rum och fällde nån tår innan jag samlade mig, tog mina saker och bara gick.

Idag känns det bättre, ny dag nya tag!

kramar till er alla
  • MaMaS

Macpau: Men usch, vännen!! Har du SÅ ont, stackare. Jag hade så ont på tredje dagen jag tog pergo, då kunde jag varken sitta eller stå, men sen blev det bättre och nu är det borta. Så jag vet precis hur det känns. Men det låter inte alls bra. *styrkekramar till dig* Hade jag vetat var du bodde hade jag kunnat komma över med lite nybakad kladdkaka Det brukar hjälpa mot det mesta

Men du har inte gjort något vul nu undertiden du ätit pergo? Du får gärna berätta sen vad de sa på vul idag. Håller tummarna!!
    Och viken dum chef du har, blir så arg av sådana kommentarer. Skulle man må bättre av det??? {#lang_emotions_demon} Stå på dig, han har inte en aning om hur det känns. 
    Liffan: Blev ingen städning igår, kanske idag Dock ska jag träna idag, men blir nog lite styrketräning. Sparar benen nån dag till. Duktig du är som tränade igår, visst känns det skönt efteråt? Lät hur gott som helst med våfflor. Jag har lagt ner det, jag kan verkligen inte göra våfflor och hur svårt är det. Men de blir aldrig bra. Jag vill ha dom sådär frasiga, men mina blir alltid helt degiga och äckliga. Vet inte om det beror på järnet, men jag har lagt ner det  
  • MaMaS

Just det, Liffan, tack för info om hur det funkar när man ska ta prog.prov. Då slipper jag irra runt som jag annars alltid gör när jag inte vet var jag ska ta vägen

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?