• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Liffan

Hej fina,

FrkSommar; får be att återkomma!

Macpau: vad är detta för mirakeltablett du talar om???

Försöker: skåne! men vi vill ju så gärna träffa dig! Jag håller tummarna för att ni kan åka senare. annars får vi ta ytterligare en fika snart! Hoppas du får en skön dag!

Jag tänkte träna på lunchen, ta mig en sushi framför datorn och ladda för kvällens bubblande drycker. En mycket trevlig fredag!

Kram

• Macpau
    MaMaS skrev 2010-03-26 09:32:23 följande:
    Hej kära ni! Jag hinner inte kommentera allt nu, men återkommer Dock är jag lite ledsen  för jag kanske inte kan följa med och fika på ons Eftersom det är påsk kanske vi åker ner till Skåneland redan ons och då missar jag ju er. Så himla tråkigt. Det är inte bestämt helt hundra ännu, men kanske. Men jag får väl följa med nästa gång istället.  Idag blir det lunch och fika på stan, igen   Kram till er alla!!
    Håller med Liffan-hallå...Skåne eller vi...ett självklar val!
    Liffan skrev 2010-03-26 10:21:19 följande:
    Hej fina,FrkSommar; får be att återkomma! Macpau: vad är detta för mirakeltablett du talar om??? Försöker: skåne! men vi vill ju så gärna träffa dig! Jag håller tummarna för att ni kan åka senare. annars får vi ta ytterligare en fika snart! Hoppas du får en skön dag! Jag tänkte träna på lunchen, ta mig en sushi framför datorn och ladda för kvällens bubblande drycker. En mycket trevlig fredag!Kram
    Jag tror inte att den är ute på marknaden ännu...en kollega hade läst det i någon dagstidning och nämnde det för mig i förbigående bara.

Det blev ingen shopping-jag valde det näst bästa: köpte hem chips och sitter inne ock kollar på film . Måste ladda lite krafter tills sambon kommer hem från jobbet (vik.). Han har redan hotat med att vi skall vårstäda allt, inklusive kaklet på toan och tvätta fönster...det var då självaste f*n att man har en pedant till pojkvän.
  • MaMaS

Ja, hoppas det löser sig. Ni kan inte den 7 april istället? Nu vill jag inte låta besvärlig eller så, men om alla kan då också....

Macpau: Kan ni inte komma hit och städa här också. Vi har fortfarande inte gjort det...hahhahha...men nu i helgen MÅSTE vi städa!!
  • Liffan

Godmorgon!

Här var det lugnt! jag ska snart ut för att förbereda kvällens middag innan jag åker och spaar!! ska bli så skönt!

Försöker: jag skulle kunna den 7 april också men vi får väl höra vad de andra säger. annars satsar vi på ett datum snart igen!

Lycka till med städningen alla ni som skulle ägna helgen åt det! här hemma ser det ut som att min storstädning förra helgen aldrig ägde rum...

Kramar till er alla!

• Macpau

Hej hej!

Städninge blev aldrig av igår, jippi!! Får se om jag ka övertyga sambon att skjuta upp det en vecka till

Jag kan också den 7 april. Jag ska göra provfrisyren inför bröllopet kl. 16 och det tar ca 1 timme, så jag skulle kunna från ca kl. 17.30. Hur ser det ut för er andra som skulle med?

Nu ska vi iväg & leta frack till bröllopet...kunde varit lite roligare väder men vi kör nån lunch efteråt med lite vin så funkar det kanon.

Kram på er allihopa och ha en trevlig helg

• MaMaS

Det kanske blir för rörigt, jag får vara med nästa gång isåfall. 

Trevlig helg till er alla!!
  • FrkSommar

Hej!

7 april skulle nog passa för min del också men måste vi dissa denna onsdagen för att göra det en annan gång, jag för min del skulle gärna hänga med båda gångerna :)

Nu har jag en fråga av litet annorlunda karraktär...

... min spraystart blev tidigareladg pga tidig mens, jag kommer att spraya i typ 4 veckor innan jag går in på sprutor...
    Men!! ... jag har mens med sedan igår och skall starat spray dag 20 .... vad händer om jag hinner bli gravidd där emellan??? JAg har ÄL ca dag 11 ..... jag kommer ju inte veta innan spraystart om jag i så fall är gravid.... hur funkar detta????
    Sambon idé att att vi kommer at få ett androgyny eller könslöst barn. och det är ju lite skrämmande....
    Har ni andra fått någta råd...

Vi har gett oss själva ett; se till att det är omöjligt att jag blir gravid..... men det vore kul att höra om någon tänker som vi och som ha frågat SU, jag får ju inte  kontakt med dem förrän på måndag..... Gissa om jag kommer att ligga på som en tokig för att få svar!!!

Har förövrigt suttit barnvakt i helgen, jag älskar mina syskonbarn men allvarligt talat!!!!!!
    En grabb 6,5 år, en tös på 5,5 år och en primadonna på 3,5 år ..... ibland undrar jag vad jag ger mig in på och är tvärsäker på att vår ide om att "bara" skaffa ett barn är helt perfekt :)

Kram Trevlig helg

• Vitsippa76

Hej!

Jag kan också den 7:e april. Passar mig egentligen bättre, jag är ledig hela den veckan (så kan ni ju få gissa mitt jobb också{#lang_emotions_smile}). Jag tycker det vore trevligt om alla kunde vara med.
    FrkSommar: Jag kommer också att starta med spray efter äl och tror att jag har svar på din fråga. Mensen skall komma som vanligt och om den inte gör det så tar man ett test. Om man skulle vara gravid så slutar man helt enkelt med sprayen och så tidigt är det inte farligt för fostret. Men om de rekommenderar att man försöker "en sista gång" eller om de vill att man låter bli vet jag inte, det får du gärna fråga om och återkomma med besked om!
    Liffan, hoppas att du hade det härligt på spat igår och att du klarade dig utan mens. 
    Idag blir en dag med lite hemmapyssel och lite jobb. (ytterligare en ledtråd till jobbet...)
    Ha det bra alla!
  • Macpau
    Vitsippa76 skrev 2010-03-28 11:44:42 följande:
    Hej! Jag kan också den 7:e april. Passar mig egentligen bättre, jag är ledig hela den veckan (så kan ni ju få gissa mitt jobb också). Jag tycker det vore trevligt om alla kunde vara med. FrkSommar: Jag kommer också att starta med spray efter äl och tror att jag har svar på din fråga. Mensen skall komma som vanligt och om den inte gör det så tar man ett test. Om man skulle vara gravid så slutar man helt enkelt med sprayen och så tidigt är det inte farligt för fostret. Men om de rekommenderar att man försöker "en sista gång" eller om de vill att man låter bli vet jag inte, det får du gärna fråga om och återkomma med besked om! Liffan, hoppas att du hade det härligt på spat igår och att du klarade dig utan mens.  Idag blir en dag med lite hemmapyssel och lite jobb. (ytterligare en ledtråd till jobbet...) Ha det bra alla!
    Vad kul att det passar! Ska vi köra på den 7e då? Vad säger ni andra?

hmm...då jag själv verkar ha haft samma karriär som du så tror jag att jag fattar-speciellt det med söndagsföreberedelserna
  • MissDrutten

hej alla.

i fredag svar jag och sambo nere i göteborg för ultraljud. 10 äggblåsor var lagom stora och ett par till på väg. ser bra ut, sa läkaren. Så imorn ska jag ta ägglossningssprutan och ÄP blir på onsdag. Går allt bra blir det onsättning på långfredagen. Vilken påsk det kan bli...

Jag är spänd och uppspelt och känslorna ligger utanpå kroppen. Kan inte fatta att det är dags snart.

har hört att ÄP ska göra ont. Någon som kan berätta lite om det? Själva proceduren är vi insätta i men det är smärtan som oroar.

kram

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?