• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Liffan
    MaMaS skrev 2010-03-30 16:14:52 följande:
    ok, hoppas det funkar nästa gång då, heja heja!!! hahahhaha, jag tänkte faktiskt att du hade brunt hår så då hade jag rätt inget verkar funka nu, jobbigt. nä, men magkatarr är ju inget grav.tecken. 
    Nej men sura uppstötningar är det ju även om det kanske kommer längre fram.

nu har jag hämtat ut nästa kur pergo. kände mig lite misslyckad att jag var tvungen att hämta ut ännu en kur... men i övrigt har det varit en så bra dag så jag låter inte det förstöra. och nu när jag kom hem stod mannen och bakade och rullade köttbullar. han är fin han...

kram
  • Liffan

Macpau: Spännande förresten med bara 10 veckor kvar till bröllop! det går ju sjukt fort! Hoppas allt är bra annars!

• Liffan
    MissDrutten skrev 2010-03-28 13:42:39 följande:
    hej alla.i fredag svar jag och sambo nere i göteborg för ultraljud. 10 äggblåsor var lagom stora och ett par till på väg. ser bra ut, sa läkaren. Så imorn ska jag ta ägglossningssprutan och ÄP blir på onsdag. Går allt bra blir det onsättning på långfredagen. Vilken påsk det kan bli...Jag är spänd och uppspelt och känslorna ligger utanpå kroppen. Kan inte fatta att det är dags snart. har hört att ÄP ska göra ont. Någon som kan berätta lite om det? Själva proceduren är vi insätta i men det är smärtan som oroar.kram
    Hoppas att allt går bra imorgon! har inte gjort ÄP så kan tyvärr inte ge några egna erfarenheter men har förstått att det är väldigt individuellt men att man också får mycket smärtlindring. tror att det kommer gå alldeles utmärkt!! Jag håller mina tummar för dig imorgon!

Kram
  • MIA SD
    {#lang_emotions_sealed}
    Imorgon imorgon imorgon imorgon är det dags för kissa på sticka...
    Äntligen.. De här två veckorna har varit de längsta i mitt liv..
    Skönt att ha jobbat lite så dagarna gått...

Nu tror jag dock inte att jag är gravid.. Visst hoppas jag men det känns ok (iaf just nu). Det är så svårt att beskriva hur jag känner..

Ni måste tycka jag är helknäpp ´men det känns inte som om jag kommer bryta ihop om testet visar neg..
    Då tror jag svärmor är mer nervös än jag..
  • MissDrutten
    Liffan skrev 2010-03-30 19:33:30 följande:
    Hoppas att allt går bra imorgon! har inte gjort ÄP så kan tyvärr inte ge några egna erfarenheter men har förstått att det är väldigt individuellt men att man också får mycket smärtlindring. tror att det kommer gå alldeles utmärkt!! Jag håller mina tummar för dig imorgon! Kram
    Tack för stödet.
    Har blivit rejält nervös nu men jag är förväntansfull. Hoppas vi ska ha tur och att ödet är på vår sida.
  • Liffan
    MIA SD skrev 2010-03-30 20:17:22 följande:
    Imorgon imorgon imorgon imorgon är det dags för kissa på sticka...Äntligen.. De här två veckorna har varit de längsta i mitt liv..Skönt att ha jobbat lite så dagarna gått...Nu tror jag dock inte att jag är gravid.. Visst hoppas jag men det känns ok (iaf just nu). Det är så svårt att beskriva hur jag känner..Ni måste tycka jag är helknäpp ´men det känns inte som om jag kommer bryta ihop om testet visar neg..Då tror jag svärmor är mer nervös än jag..
    Vi håller tummarna stenhårt!

Hur har det gått med nya jobbet? känns det lite roligare?

Hör av dig imorgon!
  • FrkSommar

Hej,

angående problemet med att känna igen folk man aldrig träffat...
    inför fika med Liffan i morgon bad jag familjen om hjälp, jag tror ingen av dem fattade ritkigt vad jag menade men jag bara måste få dela med mig av resultatet, det gav mig många goa skratt 

Nej det är absolut inte lätt att beskriva sig själv, jag tänkte få lite hjälp på kalaste jag var på i kväll och ställde samma fråga till alla, hur ser jag ut? Tror inte att svaren säger dig mycket men de var så dumma att jag måste ändå dela med mig av resultatet:

1       ”Du kommer alltid att vara min dotter oavsett hur du ser ut” –Pappa ….vem annars…

2        ”Du ser lite sliten ut, försök att vara lite ledigare…och sluta röka” – Mamma

3        ”Du ser trött ut men ryggen är rakare” Lillasyster som är arbetsterapeut…

4       ”Hur så, har du gjort något med håret?? Sådant lägger jag aldrig märke till” Svågern

5        ”Som vanligt så ser du för djävlig ut” Väldigt ironiskt från lillebror

6         ”du har kjol på dig, vem har du lånat den av?” Systerdotter 5 år

7           ”Ganska lik min mamma” Systerson snart 7 år

8        ”hmm.. (tänker länge) ungefär som ett spöke, vit liksom med svarta hål där ögonen skall vara” Systerdotter 3,5år

9         ”du har gått ner ett par kilo och du är väldigt söt när min dotter sover på din mage” Lillasyster som just fått en paus från kinkig och trött bäbis…

Tror ni att ni skulle känna igen mig? *fniss*

Nu tänkre jag verkligen vara ledig i ett par dagar och det skall bli makalöst skönt, skall tänka bara på att ha trevlig och att sova :) Fikan i morgon kommer att bli en höjdpunkt!!
    OM någon skulle ånga sig så möts vi vid 7-11 på vasaplatsen 17:00.

Kram från en totalt förälskad moster :)
  • Macpau
    FrkSommar skrev 2010-03-30 23:26:12 följande:
    Hej,angående problemet med att känna igen folk man aldrig träffat...inför fika med Liffan i morgon bad jag familjen om hjälp, jag tror ingen av dem fattade ritkigt vad jag menade men jag bara måste få dela med mig av resultatet, det gav mig många goa skratt  Nej det är absolut inte lätt att beskriva sig själv, jag tänkte få lite hjälp på kalaste jag var på i kväll och ställde samma fråga till alla, hur ser jag ut? Tror inte att svaren säger dig mycket men de var så dumma att jag måste ändå dela med mig av resultatet: 1       ”Du kommer alltid att vara min dotter oavsett hur du ser ut” –Pappa ….vem annars… 2        ”Du ser lite sliten ut, försök att vara lite ledigare…och sluta röka” – Mamma 3        ”Du ser trött ut men ryggen är rakare” Lillasyster som är arbetsterapeut… 4       ”Hur så, har du gjort något med håret?? Sådant lägger jag aldrig märke till” Svågern 5        ”Som vanligt så ser du för djävlig ut” Väldigt ironiskt från lillebror 6         ”du har kjol på dig, vem har du lånat den av?” Systerdotter 5 år 7           ”Ganska lik min mamma” Systerson snart 7 år 8        ”hmm.. (tänker länge) ungefär som ett spöke, vit liksom med svarta hål där ögonen skall vara” Systerdotter 3,5år 9         ”du har gått ner ett par kilo och du är väldigt söt när min dotter sover på din mage” Lillasyster som just fått en paus från kinkig och trött bäbis…Tror ni att ni skulle känna igen mig? *fniss*Nu tänkre jag verkligen vara ledig i ett par dagar och det skall bli makalöst skönt, skall tänka bara på att ha trevlig och att sova :) Fikan i morgon kommer att bli en höjdpunkt!!OM någon skulle ånga sig så möts vi vid 7-11 på vasaplatsen 17:00.Kram från en totalt förälskad moster :)
    HAHAHAHAH!!! Sjukt roligt ju! Låter som något taget ur en film . Ja JAG skulle definitivt känna igen dig utifån dessa målande beskrivningar

Jag skulle jättegärna vilja vara med och träffa er idag!! Men jag får väl hålla mig till nästa vecka

MissDrutten- åååh vad spännande! Jag är superrädd för detta med äp jag med...hoppas till gudarna att de knarkar dig (och sen mig) medvetslös! Håller tummarna här borta och hoppas att det går jättesmidigt. Hör av dig så fort du känner att du orkar. Kram

MiaSD- IDAG, idag idag är det din testdag!!! TÄNK om det har funkat! Är själv inte så troende, men ber  för din skull till alla gudar och helgarderar mig
    Liffan skrev 2010-03-30 17:57:34 följande:
    Nej men sura uppstötningar är det ju även om det kanske kommer längre fram. nu har jag hämtat ut nästa kur pergo. kände mig lite misslyckad att jag var tvungen att hämta ut ännu en kur... men i övrigt har det varit en så bra dag så jag låter inte det förstöra. och nu när jag kom hem stod mannen och bakade och rullade köttbullar. han är fin han... kram
    äh..jag har käkat hela 6 kurer Pergo jag Man plockar pp sig från varje misslyckade försök och tar sig vidare-och tänk på att statistiken ser bra ut att bli gravid med Pergon de 3-4 första försöken... låter som att du har en toppenkarl Min sambo lagar mat men bakar inte...kram:)
  • Macpau
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-03-30 08:33:24 följande:
    Det hjälpte att skälla lite på min kropp så kom faktiskt mensen igång igår på dag 34 så i morse tog jag första sprutan igen. Den här gången dubbel dos. Vi får hoppas att det gör susen. Vill åtminstone gå igenom hela processen den här gången. Sist fick jag ju lägga av på den 11:e sprutdagen.
    Vad bra att mensen komit igång! Här är det omvända tankar-måtte den bara hålla sig till på fredag. Jag har räknat lite på det och kommit fram till att om jag får mens nu på fredag så är jag på dag 21 i cykeln när vi ska till SU på första besöket (tydligen då man börjar spraya?! Om någon har hört annat, informera mig gärna, tack) ...i min perfekta värld så får jag då hämta ut och börja spraya redan samma dag! Man kan väl få drömma lite?

Annars är det rätt mycket här med jobb och bröllop och känner att jag inte riktigt hunnit med tråden som jag brukar..nu ser jag fram emot sommaren som brukar vara lite lugnare.

Kram på er alla fina tjejer och Glad Påsk:)
  • Macpau
    Macpau skrev 2010-03-31 07:35:06 följande:
    Vad bra att mensen komit igång! Här är det omvända tankar-måtte den bara hålla sig till på fredag. Jag har räknat lite på det och kommit fram till att om jag får mens nu på fredag så är jag på dag 21 i cykeln när vi ska till SU på första besöket (tydligen då man börjar spraya?! Om någon har hört annat, informera mig gärna, tack) ...i min perfekta värld så får jag då hämta ut och börja spraya redan samma dag! Man kan väl få drömma lite?Annars är det rätt mycket här med jobb och bröllop och känner att jag inte riktigt hunnit med tråden som jag brukar..nu ser jag fram emot sommaren som brukar vara lite lugnare.Kram på er alla fina tjejer och Glad Påsk:)
    ...missade halva inlägget: jag vet inte hur det känns men jag kan bara tänk mig nervositeten kring äggmognaden. Men nu vet de hur din kropp fungerar och har justerat dina doser-det är därför det ofta sägs att det 1a försöket är lite utav en "testomgång". Nu kommer allt att gå kanon, jag är säker:)
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?