• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • MissDrutten

Märkte precis mina stavfel. Så illa är det ställt med mig och mina nerver att jag inte ens klarar av det svenska språket längre{#lang_emotions_smile}

• Vitsippa76

MacPau: jodå, du är på rätt spår. Jag minns att jag läste om din karriär. Vad var det som fick dig att byta yrke?

MissDrutten: Spännande. Önskar dig stort lycka till! Tyvärr kan jag inte hjälpa dig, du har kommit längre än jag. Men jag vill gärna höra allt sen!
    Nu är det snart dags för fika hos en vän. Skall bli gott!
  • Liffan

Godkväll!

Hoppas att alla har haft en bra helg!! Det var underbart med lite spaande igår! men det var mycket folk... men det gjorde inte jättemycket. mensen uteblev och har inte visat sig än. jag väntar med förhoppningar på det några dagar eftersom det verkar vara standard.

Kul att så många verkar kunna den 7 april! ska vi ses 17.30 i samma hörn (7-11 Vasaplatsen)?

Hoppas att ni får en skön inledning på veckan! lite kortare - lite bättre!

Kram

• Liffan
    FrkSommar skrev 2010-03-25 23:58:47 följande:
    Hej tjejer :)Är det någon mer än jag som är tillräckligt stressad för att utveckla riktiga stresssymptom?Nu är jag kanske mer stressad än de flesta för som någon sa så har jag trots två deltider svårt att inte lägga heltid på båda arbetsplatserna ( igår jobbade jag 14 timmar och idag 12)... mycket av jobbet följer med hem i mina tankar, det är ju så när man arbetar med utsatta människor, jag försöker verkligen att koppla bort men det är enklare sagt än gjort...Att jag går omkring med ständig värk börjar jag vänja mig vid men jag gissar att det också är en stressfaktor....Att jag inte lyckas sluta helt att röka är jätte stressande (Tack för att påhoppen uteblev, ni är verkligen helt underbara!!!!)Jag tror inte att jag behöver påpeka hur stressande hela karusellen runt utredning och IVF är....... i alla fall så har mitt minne blivit sååååå dåligt, jag ställer samma frågor om och om igen, jag glömmer av saker jag sagt och gjort och om det är planerat att jag skall göra något så måste det stå i almanackan!!!Jag har börjat gå i sömnen, helt okontrollerbart så nu när sambon jobbar natt är jag inlåst i lägenheten eftersom jag tidigare försökt ta mig ut på nätterna .... och då klädd i bara trosor.... *pinsamt*Jag är rädd att nästa vecka kommer att bli ytterligare en stressfaktor..... och jag är klart orolig för vad det skall göra mot mitt psyke. Försöker intala mig att det kommer att bli positivt men orolig är jag.Min syster fick en dotter i december, när jag fick veta att hon väntade barn så bröt jag ihop totalt..... älskar min syster så mycket och unnar henne verkligen att få barn men kollapsen kom som ett brev på posten....Tyvvärr har jag inte tidigare haft möjlighet att träffa underverket eftersom de bor i norraste norrland men på tisdag kommer de hem *äntligen*.... Jag har tagit lite ledigt från jobbet för att verkligen kunna fokusera på att få en chans att lära känna mitt nya syskombarn och jag längtar så mycket! alla andra i familjen har träffat henne så jag har liksom "paxat" henne ett par dagar..... men vad kommer det att göra med mig?Jag har försökt att ställa mig in på att om vi inte får några barn så då har jag iaf 4 underbara syskonbarn och jag kommer att ge dem allt jag har och är för jag älskar dem som om de vore mina egna  .. men... jag är iaf så otroligt avundsjuk!!!På sjukhuset sa de till oss att koncentrera oss på vardagen för att slippa stresssymptom men min vardag är så snurrig att jag snart funderar på att fokusera helt på IVF karusellen och bara det ....Åh, ett långt och förvirrat inlägg från mig på en vardag!?!??! .... förstår ni varför jag börjar bli orolig för mitt mentala hälsotillstånd???Skall nog ta och ringa psykologen på SU ... känns som en bra idé just nu.Fast jag tror att en fika kan göra mer nytta :) vi ses på onsdag IRL ... så kul!!!! Fast jag fattar inte hur jag med mitt teflonminne skall få ihop vad jag egentligen vet om vem och vem som är vem....... tror att jag har koll på vem jag är..... kanske...Sov sött gänget!!!
    Hoppas att du har överlevt helgen med de tre illbattingarna! en 3,5-årig primadonna låter spännande...

Det låter som att du har det extra jobbigt! Att du börjat gå i sömnen låter oroväckande tycker jag. finns det någon möjlighet att du kan jobba mindre? att jobba 12, 14 timmar om dagen är inte hållbart för någon i längden och du har dessutom en massa andra stressfaktorer i ditt liv som spelar in. att prata med någon kan ju vara en början men jag tror tyvärr inte att stressymptomen minskar förrän du har en rimlig arbetssituation. du måste ta hand om dig själv! men jag vet att det kan vara svårt att prioritera så ibland...

Jag kan fika även på ondag om du vill och har tid ! (och ni andra som vill ha en förfika är GIVETVIS välkomna även ni!!)

KRAM
  • Lycklig vill ha mer

Jäkla skitmens. När man inte vill att den ska komma så kommer den alltid och tvärt om. Är på dag 34 i dag och den visar sig inte och nej tyvärr är jag inte gravid. Hade hoppats att få börjat på sprutorna i helgen men nej då. Håll tummarna för att den kommer snart.

• Stella Kardunn
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-03-29 11:12:21 följande:
    Jäkla skitmens. När man inte vill att den ska komma så kommer den alltid och tvärt om. Är på dag 34 i dag och den visar sig inte och nej tyvärr är jag inte gravid. Hade hoppats att få börjat på sprutorna i helgen men nej då. Håll tummarna för att den kommer snart.
    Jag kan inte annat än hålla med, jag är övertygad om att den gör allt för att jävlas {#lang_emotions_yell}

Själv hoppas jag på normal eller tidig den här månaden då jag ska sova borta hela påsken och jag helst klarar av de första 2 dagarna hemma. Drömscenariot...dvs ett test i påskägget till sambon törs jag inte ens hoppas på...{#lang_emotions_sealed}
  • MaMaS

Vad roligt att så många kan den 7 april!! 

Liffan: Skönt att ni hade det mysigt på spa, fast det var mycket folk. Det är lite tråkigt när ett ställe blivit väldigt populärt att alla ska dit. Hoppas mensen fortsätter med sin frånvaro
    Macpau: Jag tror jag har glömt att säga GRATTIS till dig och din tid hos sahlgrenska, fantastiskt att det rör på sig!!! (ursäkta mitt sena svar)
    Ja, mensen lever verkligen sitt egna liv, kommer alltid när man inte vill att den ska komma och när man väl vill ha den...ja, då kommer den inte....
    Idag var jag på sahlgrenska och tog mitt prog.prov. Frågade då när man får svar på alla andra prov vi tog i feb. Hade ju känns bra att veta att allt ser ok ut. Då kom det fram att läkaren vi haft har slutat....så nu har vi ingen, så inte så konstigt att vi inte fått några papper...suck, säger jag bara. Det kanske kan vara bra att meddela en sån sak kanske.....
    Liffan, har du fått svar på ditt prog.värde? 
  • FrkSommar

Snabb titt här :)

Japp, jag MÅSTE jobba mindre... jag vet *ler generat* .. och nu har chefen sagt ifrån också så nu blir det lugnare... två halvdagar denna veckan *yippie*

Som sagt så fikar jag gärna både på onsdag och den 7:e så jag dyker upp på onsdag och hoppas på att få en härligt avslappnade fika :)

Nu måste jag åka och hämta bilen på verkstan..

Vi som kan och vill ses på onsdag!

• Liffan
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-03-29 11:12:21 följande:
    Men varför ska den strula nu då!?! störande!

Försöker: när skulle ni få svar på de proverna då? fattar inte att det ska vara så svårt att lämna svar - det är ju verkligen där de har falerat för mig med. inga provsvar från progen. får väl ringa någon dag men orkar inte riktigt engagera mig. är rätt övertygad om att provet togs alldeles för tidigt med tanke på hur min cykel verkar utveckla sig. jag är så glad att vi fick till den 7 april så att du också kan vara med! hoppas att nu får det bra i skåne!

FrkSommar: då ses vi på onsdag! vi har också haft bilen på verkstad idag. service och fel på airbagen. vi har lagt SÅÅÅÅ mycket pengar på den jävla bilen och nu sitter vi och kollar på en ny - känns som en god idé att sälja den gamla när den verkar må bra och innan den börjar strula igen för det är jag (läs vi (läs sambo)) övertygad om att den gör...

är det någon annan som vi ska vänta in på onsdag?

Stora vårkramar till er alla!
  • FrkSommar

Hmm... vaken alldesles försent som vanlig men men ....

... är det någon som har en bra idé om hur vi skall känna igen varandra på onsdag???

Inboxa mig, jag kommer tyvärr inte att hinna med tråden. Min syster och mitt senaste tillskott av syskonbarn kommer i morgon, lagom till min sambos födelsedag..... som vanligt när det gäller mig så är det allt på en gång *ler*

Kram Sommar som verkrigen ser fram emot en fika!!!!

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?