• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • fröke

Hej allihopa!
    Jag undrar om det är ok om jag hakar på er tråd?
    Jag har precis gjort ett IVF på Carlanderska, har testdag i morgon men mensen har kommit igång idag så det lär ju vara negativt i morgon om man säger så.
    Vi har ett embryo i frysen så det blir dags att använda det nästa gång.
    Såg att ni diskuterade det där med nedreglering jag undrar också lite över det.
    Jag har nämligen inte gjort det utan har följt min vanliga cykel. Vi fick ut 7 ägg varav 5 gick vidare till långtidsodling och två klarade sig hela vägen.
    Vilken trevlig tråd ni verkar ha med fika och allt. Har inte hunnit läsa in mig på alla än, men ska sätta mig och göra det nu.
    Ha det så bra så länge

• Macpau
    Stella Kardunn skrev 2010-03-31 15:15:35 följande:
    Åh nej va trist, även om det var väntat...försöker tankeöverföra lite styrka att gå vidare! Som "pergoveteran" kan jag tala om att det blev den för mig med. Jag hade tidigare så att det kom lite lite första dagen, sen kom den igång dag 2. När jag gick min "utredning" fick jag veta att det är ett typexempel på någon som har låg hormonnivå. När jag började med pergo började den komma igång på dag 1.MEN, efter mitt MA har det blivit "värre än någonsin", nu "förblöder" jag från dag 1, har fått köpa maxi ob, vilket jag aldrig någonsin haft innan och förra månaden såg det ut som någon blivit mördad i sängen, jag hade blött igenom allt och lite till. I gengäld är den över på 3 dagar, så jag tror inte mängden ökat så mycket, den har bara omfördelats...och just nu vet jag inte vilket som är bäst egentligen, för den där första dagen är inte ett dugg rolig.Såg att ni diskuterat S-progesteron värden också....jag blir verkligen inte klok på vad som är bra och dåligt där, det verkar som om alla säger helt olika...Vad de sagt på SU till er stämmer ju inte alls med vad jag fått höra från mitt håll Nu försvinner jag snart på "påsklov" och är tillbaka i etern igen på tisdag, vill därför ta tillfället i akt och önska er alla en riktigt Glad påsk!
    se där! Visste inte att sparsam, trögstartad mens trologtvis innebär låg hormonnivå! Intressant att veta då mina 2 första dagar knappt märks av...

hahaha...berättade för min sambo hur du drog en jämförselse med att du blöder så mkt så man kan tro det har varit slakt...utifrån hasnckockade min så håller jag npg allt för mig själv hädanefter och besparar honom allt detta

Glad påsk-hörs på tidag då:=)
  • Macpau
    fröke skrev 2010-03-31 16:31:25 följande:
    Hej allihopa!Jag undrar om det är ok om jag hakar på er tråd?Jag har precis gjort ett IVF på Carlanderska, har testdag i morgon men mensen har kommit igång idag så det lär ju vara negativt i morgon om man säger så. Vi har ett embryo i frysen så det blir dags att använda det nästa gång.Såg att ni diskuterade det där med nedreglering jag undrar också lite över det.Jag har nämligen inte gjort det utan har följt min vanliga cykel. Vi fick ut 7 ägg varav 5 gick vidare till långtidsodling och två klarade sig hela vägen. Vilken trevlig tråd ni verkar ha med fika och allt. Har inte hunnit läsa in mig på alla än, men ska sätta mig och göra det nu.Ha det så bra så länge
    Hej fröke! Du är så välkommen hit! Jag ska också köra den långa perioden med nedreglering men då jag inte ens varit på 1a möte än så har jag inga kloka ord/idéer att bidra med, tyvärr . Så du kör via Carlanderska, har ni gjort allt via dem eller har ni gjort utredning på annat håll? Skulle vara intressant att höra lite om din bakgrund (bara om du vill dela med dig givetvis).

Ja, det är en väldigt trevlig tråd men jag kan vara partisk...varmt välkommen att hänga på och fika om du vill! Vi har två testpiloter som är ute och sonderar terrängen redan idag, resten av gänget ska ha premiär nästa onsdag

Glad påsk påsk & ha det gott!
  • fröke

Hej igen!

Vi har försökt att få barn i 1 1/2 år ungefär. Jag blev gravid för lite mer än ett år sen men det slutade i utomkveds och resulterade i ambulansfärd och akutoperation. Hade två liter blod i buken och en sprucken äggledare. Fick en massa infektioner efteråt och fick åka in och ut på sahlgrenska ett tag. Allt var så rörigt och man hade olika läkare hela tiden och alla hade olika diagnoser att ställa kändes det som. Därav valet av Carlanderska. Efter mitt utomkveds så har vi inte lyckats få till det så nu har vi lagt vårt hopp på IVF. Där var lite om min bakrund....{#lang_emotions_smile}

• Liffan
    Macpau skrev 2010-03-31 20:36:50 följande:
    Hej fröke! Du är så välkommen hit! Jag ska också köra den långa perioden med nedreglering men då jag inte ens varit på 1a möte än så har jag inga kloka ord/idéer att bidra med, tyvärr . Så du kör via Carlanderska, har ni gjort allt via dem eller har ni gjort utredning på annat håll? Skulle vara intressant att höra lite om din bakgrund (bara om du vill dela med dig givetvis). Ja, det är en väldigt trevlig tråd men jag kan vara partisk...varmt välkommen att hänga på och fika om du vill! Vi har två testpiloter som är ute och sonderar terrängen redan idag, resten av gänget ska ha premiär nästa onsdag Glad påsk påsk & ha det gott!
    Godkväll!

Hemma efter mycket trevlig date med FrkSommar . och ganska lång date också... så nu har vi sonderat terrängen och konstaterat att det verkar rätt safe att träffas i riktiga livet.

Välkommen Fröke! Jobbig resa för er! hoppas fortsättningen går bättre!

Imorgon är det skärtorsdag! kort dag och sen FYRA lediga dagar! fab!

Kram på er!
  • Liffan
    Stella Kardunn skrev 2010-03-31 15:15:35 följande:
    Åh nej va trist, även om det var väntat...försöker tankeöverföra lite styrka att gå vidare! Som "pergoveteran" kan jag tala om att det blev den för mig med. Jag hade tidigare så att det kom lite lite första dagen, sen kom den igång dag 2. När jag gick min "utredning" fick jag veta att det är ett typexempel på någon som har låg hormonnivå. När jag började med pergo började den komma igång på dag 1.MEN, efter mitt MA har det blivit "värre än någonsin", nu "förblöder" jag från dag 1, har fått köpa maxi ob, vilket jag aldrig någonsin haft innan och förra månaden såg det ut som någon blivit mördad i sängen, jag hade blött igenom allt och lite till. I gengäld är den över på 3 dagar, så jag tror inte mängden ökat så mycket, den har bara omfördelats...och just nu vet jag inte vilket som är bäst egentligen, för den där första dagen är inte ett dugg rolig.Såg att ni diskuterat S-progesteron värden också....jag blir verkligen inte klok på vad som är bra och dåligt där, det verkar som om alla säger helt olika...Vad de sagt på SU till er stämmer ju inte alls med vad jag fått höra från mitt håll Nu försvinner jag snart på "påsklov" och är tillbaka i etern igen på tisdag, vill därför ta tillfället i akt och önska er alla en riktigt Glad påsk!
    Intressant med sambanden... nu är min mens slut så så mycket mens blev det kanske ändå inte tyvärr.. jag förstår inte riktigt varför vi har så olika info om proget! det är lite oroande...

Ha en riktigt bra påsk! hörs igen på tisdag!
  • Macpau
    Liffan skrev 2010-04-02 10:34:14 följande:
    Här var det dött som i graven... Glad påsk på er!
    hahahha.....stämmer bra det!

Ses på onsdag
  • MissDrutten
    Hej

Nu är jag ruvare!!
    ÄP i onsdags var inte så smärtsamt utan gick hyfsat lätt. Fick be om mer morfin vid ett tillfälle och sedan gick det bra. Efteråt har jag haft som rejäl mensvärk och är öm och svullen. De hittade 6 ägg vilket jag blev lite besviken på iom att de sett så många äggblåsor på ultraljudet, men det visade sig att det var färre som var redo än de trott.

Idag var vi så nere i göteborg och fick ett fint och befruktat ägg insatt. Ytterligare fyra ägg hade befruktats och sparas i frysen.
    Så nu har vi ett litet "påskägg", som barnmorskan kallade det.

Håller nu tummarna för att det stannar kvar.
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?