Lycklig vill ha mer skrev 2010-04-07 15:13:01 följande:
Hej tjejer, Ha det så himla mysigt på er fika. Synd att jag inte bor i Göteborg och dessutom redan varit där idag så att åka tillbaka är tyvärr inte ett alternativ. Måste försöka jobba lite också. Var på mitt andra ultraljud idag och det är på sprutdag 9. Var jätte nervös för att äggen inte skulle växt den här gången heller men det hade de minsann. Nu är jag i riskzonen för överstimulering och därför kommer jag inte få tillbaka något embryo den här gången men läkaren pratade väldigt gott om total frysning av ägg som han kallade det. Jag hade över 30 blåsor som alla var i 18-20 mm storlek. Problemet är att om man sätter tillbaka ett embryo och kroppen börjar producera hormoner för en graviditet så kommer tydligen buken fyllas av vätska och han tippade att det var stor risk att jag skulle behöva ligga på sjukhus i 1-2 veckor och tömma mig på vätskan och det skulle absolut inte vara trevligt. Nu plockar vi ut alla äggen på fredag, befruktar dem och sen odlas de i fem dagar och efter det så blir det nedfrysning. Hoppas bara att jag får många bra befruktade så jag har lite att ta i från frysen sen. Återinförande blir i vanlig cykel ca mitten av maj tror jag. Känns faktiskt inte så jobbigt att man inte får tillbaka något direkt. Tror på att det blir bäst så här och hoppas att det blir bra resultat ändå.
Grattis till så många fina, välvuxna ägg! Skönt att ni kom förbi hela mognadsprocessen! Det känns ju som ett bra resonemang att skippa risken på sjukhus i flera veckor. och skönt som sagt att du är vid så gott mod! hade varit kul att ha med dig på fika men förstår helt och hållet att man inte kan flänga fram och tillbaka hela tiden...
Yes, snart fika! vi (jag) sa 17.30 så att Macpau skulle hinna med bröllopshåret. hoppas alla är med på det! *lite orolig*