• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Vitsippa76

Lycklig: Synd att du inte får tillbaka något ägg den här gången heller, men skönt at höra att du är vid så gott mod! Håller tummarna för att de plockar ut många fina ägg på fredag.

Snart dags för fika! Hur känner ni igen mig då? Ingen vitsippa i knapphålet, men blå jacka, glasögon och blont hår. Förvirrad stämmer nog på mig också...{#lang_emotions_wink}
  • Liffan
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-04-07 15:13:01 följande:
    Hej tjejer, Ha det så himla mysigt på er fika. Synd att jag inte bor i Göteborg och dessutom redan varit där idag så att åka tillbaka är tyvärr inte ett alternativ. Måste försöka jobba lite också. Var på mitt andra ultraljud idag och det är på sprutdag 9. Var jätte nervös för att äggen inte skulle växt den här gången heller men det hade de minsann. Nu är jag i riskzonen för överstimulering och därför kommer jag inte få tillbaka något embryo den här gången men läkaren pratade väldigt gott om total frysning av ägg som han kallade det. Jag hade över 30 blåsor som alla var i 18-20 mm storlek. Problemet är att om man sätter tillbaka ett embryo och kroppen börjar producera hormoner för en graviditet så kommer tydligen buken fyllas av vätska och han tippade att det var stor risk att jag skulle behöva ligga på sjukhus i 1-2 veckor och tömma mig på vätskan och det skulle absolut inte vara trevligt. Nu plockar vi ut alla äggen på fredag, befruktar dem och sen odlas de i fem dagar och efter det så blir det nedfrysning. Hoppas bara att jag får många bra befruktade så jag har lite att ta i från frysen sen. Återinförande blir i vanlig cykel ca mitten av maj tror jag. Känns faktiskt inte så jobbigt att man inte får tillbaka något direkt. Tror på att det blir bäst så här och hoppas att det blir bra resultat ändå.
    Grattis till så många fina, välvuxna ägg! Skönt att ni kom förbi hela mognadsprocessen! Det känns ju som ett bra resonemang att skippa risken på sjukhus i flera veckor. och skönt som sagt att du är vid så gott mod! hade varit kul att ha med dig på fika men förstår helt och hållet att man inte kan flänga fram och tillbaka hela tiden...

Yes, snart fika! vi (jag) sa 17.30 så att Macpau skulle hinna med bröllopshåret. hoppas alla är med på det! *lite orolig*
  • MaMaS

ok, fick för mig att det var 17.30. Nu ska man bara komma ihåg vem som är vem

• Liffan
    MaMaS skrev 2010-04-07 16:39:49 följande:
    ok, fick för mig att det var 17.30. Nu ska man bara komma ihåg vem som är vem
    När du skriver så blir jag orolig igen... men du menar att vi ses där 17.30 va?
  • Lycklig vill ha mer

Jag är med er i tanken i eftermiddag på fikat. Men i själva verket ligger jag nog hemma i sängen med vetekudde på mage, eventuellt katt på mage han brukar vara ganska bra på att känna på sig när jag behöver hans värme Kan säga att det just nu känns att man har gjort ett VUL med 30 äggblåsor i magen. Innan kände jag knappt någonting men nu så. Vila vila vila gäller nu. Ha det så roligt allihopa.

• MaMaS
    Liffan skrev 2010-04-07 16:43:35 följande:
    När du skriver så blir jag orolig igen... men du menar att vi ses där 17.30 va?
    hahahaha, förlåt, det kanske var lite otydligt skrivit. Ja, jag menar att vi ses där 17.30
  • Liffan

tack tjejer för en trevlig kväll! nu är jag redo för sängen! kram

• Liffan
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-04-07 16:55:15 följande:
    Jag är med er i tanken i eftermiddag på fikat. Men i själva verket ligger jag nog hemma i sängen med vetekudde på mage, eventuellt katt på mage han brukar vara ganska bra på att känna på sig när jag behöver hans värme Kan säga att det just nu känns att man har gjort ett VUL med 30 äggblåsor i magen. Innan kände jag knappt någonting men nu så. Vila vila vila gäller nu. Ha det så roligt allihopa.
    Hoppas vetekudde och katt gjorde susen! katter är fantastiska, hjälper vid många åkommor!
  • Macpau

God morgon!

Instämmer med Liffan- tack för himla trevlig kväll allihopa! Jag var allt lite slirig igår när jag kom hem, tur att jag & Försöker79 grundade med en Cheeseburgare på vägen hem

Lycklig vill ha mer- hur mår du idag? Du har äp imorgon, inte sant?? Skönt att höra att det känns bra med allt, trots omständigheterna. Maj är ju alldeles runt hörnet

kram på er alla. Idag ska jag jobba, jobba, jobba! Hörs senare ikväll om jag hinner (ska vara barnvakt och är hemma sent ikväll).

• Liffan
    Macpau skrev 2010-04-08 07:27:36 följande:
    God morgon!Instämmer med Liffan- tack för himla trevlig kväll allihopa! Jag var allt lite slirig igår när jag kom hem, tur att jag & Försöker79 grundade med en Cheeseburgare på vägen hem Lycklig vill ha mer- hur mår du idag? Du har äp imorgon, inte sant?? Skönt att höra att det känns bra med allt, trots omständigheterna. Maj är ju alldeles runt hörnet kram på er alla. Idag ska jag jobba, jobba, jobba! Hörs senare ikväll om jag hinner (ska vara barnvakt och är hemma sent ikväll). 
    Ja en cheeseburgare hade inte suttit helt fel...

Ha en bra dag!
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?