• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • bubblan79

ja precis och jag hörde att man fick tre ivf-försök vilket betydde tre äp men har inte hört nånstans om dom använder alla ägg under alla försök

(¯`°?.¸ ღMidsommarafton 2008 ღ ¸.?°´¯)
  • Liffan
    bubblan79 skrev 2010-04-14 10:08:01 följande:
    ja precis och jag hörde att man fick tre ivf-försök vilket betydde tre äp men har inte hört nånstans om dom använder alla ägg under alla försök
    jag tror mig ha förstått att det är tre äp med möjlighet till totalt fyra insättningar per ÄP alltså ett färskförsök och tre frysförsök eller fyra frysförsök. totalt tolv möjliga återföringar alltså.

Försöker: Kram till dig!
  • MaMaS

Tack för er omtanke! {#lang_emotions_flower}

Är det nån av er som vet var man kan läsa enstaka kurser. Inte på GU eller privat där det kostar skjortan. Tips?
  • MaMaS
    bubblan79 skrev 2010-04-14 12:04:31 följande:
    v adå för kurser? komvux?
    typ ekonomi eller annat som man kan läsa som vuxen så att säga, inte på gym nivå. 
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-04-14 12:45:49 följande:
    typ ekonomi eller annat som man kan läsa som vuxen så att säga, inte på gym nivå. 
    hej gumman! Kolla på Medborgarhögskolan eller nåt sånt...har glömt namnen på det andra stället. Men börja där, där har den en hel del kurser...vet dock inte vad de kostar...

Annars är nog det billigaste att söka enstaka kurser på GU, distanskurser över Internet, etc....

Hoppas du hittar något!

kram:)
  • Macpau

Jag funderar själv att gå nån utbildning på KY eller nåt sånt...eller sätta min sambo på det kanske, om han inte får förlängt. Ska nog föreslå det för honom...för han kon nog inte sitta hemma längre om det vill sig illa med vikariatet nu....

Vill nog vidare jag med

• MaMaS
    Macpau skrev 2010-04-14 13:29:05 följande:
    hej gumman! Kolla på Medborgarhögskolan eller nåt sånt...har glömt namnen på det andra stället. Men börja där, där har den en hel del kurser...vet dock inte vad de kostar... Annars är nog det billigaste att söka enstaka kurser på GU, distanskurser över Internet, etc.... Hoppas du hittar något! kram:)
    Tack för tipset! ska kolla där. Har sökt några kurser på GU men finns inte så många jag vill gå. Har ju redan pluggat en gång och läst det jag tycker är roligt Tänkte söka annat också ifall man inte kommer in på GU, man vet ju aldrig. 
    Hoppas du och din sambo också hittar nåt kul!
  • Liffan
    MaMaS skrev 2010-04-14 12:45:49 följande:
    jamen just KY-utbildningar (thanks MP) finns det ju som kanske skulle passa. tycker att många av dom verkar vara jättebra och anpassade till vad man behöver kunna i arbetslivet. jag hittade några om ekonomi i gbg

http://www.kyutbildningar.se/ekonomi_goeteborg___4_7_.html 
    Macpau skrev 2010-04-14 13:31:46 följande:
    Jag funderar själv att gå nån utbildning på KY eller nåt sånt...eller sätta min sambo på det kanske, om han inte får förlängt. Ska nog föreslå det för honom...för han kon nog inte sitta hemma längre om det vill sig illa med vikariatet nu....Vill nog vidare jag med
    ja vidare hade varit härligt! snart så!
  • MaMaS
    Liffan skrev 2010-04-14 13:44:12 följande:
    ja vidare hade varit härligt! snart så!
    Tack Liffan för tipset. Kollade sidan du länkade, tyvärr passar den nog inte då jag vill bara läsa nån enstaka kurs, inte en hel utbildning. Verkar vara svårt att hitta. 
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?