• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Kissie

Så efter några telefonsamtal idag så blir det helt enkelt så att jag anpassar mig efter SU tiderna vi fått och hoppar endast gruppinfon, min förhoppnig är att mannen går dit och lyssnar iaf. =) Men vi får väl se, annars så är det 12 maj som gäller...

Happy =)

• Vitsippa76

Nix, vi kom ju inte iväg, och japp, det är många besvikna att ta hand om! Tåg, buss, bil, vandring ner till Spanien, förslagen är många och unga människor är kreativa! Tyvärr blir vi nog helt och hållet hemma. Men, tänk om det här leder till att Försöker får till det riktigt bra och tänk om ni faktiskt lyckas den här gången, då är det absolut värt det! Håller tummarna för er! Det kanske är någon mening med alltihop ändå...{#lang_emotions_smile}

En del spännande på gång här nu! 
    Miss Drutten, beundrar dig som håller ut och väntar så länge med att testa! Och stort LYCKA TILL!!!
    MacPau, äntligen får du gå på första-besök! Spännande, och skönt för er med lite tider att förhålla er till! 
    För mig har tiden gått vansinnigt snabbt från nybesök tills nu, när det faktiskt är dags att sätta igång. Har bestämt mig för att låta bli att läsa om biverkningarna för sprayen, jag inbillar mig att jag kanske inte får allihop då... Sambon får läsa bipacksedeln, så att vi inte missar något viktigt.
  • Tarda

Är det nån mer än jag som ska börja spraya denna veckan? Jag är toknervös och jättespänd, som en femåring kvällen innan julafton ungefär.

Och för första gången på åratal längtar jag efter att mensen ska dyka upp

• Macpau
    Tarda skrev 2010-04-20 00:27:22 följande:
    Är det nån mer än jag som ska börja spraya denna veckan? Jag är toknervös och jättespänd, som en femåring kvällen innan julafton ungefär.Och för första gången på åratal längtar jag efter att mensen ska dyka upp
    Välkommen Tarda! Ja, jag tror att Vitsippa började denna veckan? Sen är det några som redan börjat spraya. Berätta gärna om er väg från början tills idag (om du vill dela med dig, givetvis).

Här ska jobbas (läs: surfa). Fick en liten chock när sambon kom hem igår och sa att vi inte har  vare sig någon präst eller orgelspelare. Tydligen ingår inte det när man bokar kyrka...hur i hela friden ska man veta det? hade varit schysst att säga det i samband med bokningen av kyrkan tycker iallafall jag...6 veckor att hitta en prelle!!
  • Finiz

Hej alla!

Nu har jag sprayat i 2 veckor och nu känner jag inte så mycket av den, hoppas att den funkar bara.
    Idag bär det av till SU för att lära mig ta sprutan, gaah! Är det någon som vet om det är idag som jag kommer ta första sprutan eller övar man bara?
    Har ju äggplock v 18 och det är ju snart.

Vitsippa76 skrev 2010-04-19 22:09:17 följande:
    Nix, vi kom ju inte iväg, och japp, det är många besvikna att ta hand om! Tåg, buss, bil, vandring ner till Spanien, förslagen är många och unga människor är kreativa! Tyvärr blir vi nog helt och hållet hemma. Men, tänk om det här leder till att Försöker får till det riktigt bra och tänk om ni faktiskt lyckas den här gången, då är det absolut värt det! Håller tummarna för er! Det kanske är någon mening med alltihop ändå... En del spännande på gång här nu!  Miss Drutten, beundrar dig som håller ut och väntar så länge med att testa! Och stort LYCKA TILL!!! MacPau, äntligen får du gå på första-besök! Spännande, och skönt för er med lite tider att förhålla er till!  För mig har tiden gått vansinnigt snabbt från nybesök tills nu, när det faktiskt är dags att sätta igång. Har bestämt mig för att låta bli att läsa om biverkningarna för sprayen, jag inbillar mig att jag kanske inte får allihop då... Sambon får läsa bipacksedeln, så att vi inte missar något viktigt.
    Kul att du också är på g, när ska du börja? Ja det är nog säkrast att inte läsa biverkningarna {#lang_emotions_wink} Men det kommer att gå jättebra!
  • Finiz
    Macpau skrev 2010-04-20 07:20:19 följande:
    Välkommen Tarda! Ja, jag tror att Vitsippa började denna veckan? Sen är det några som redan börjat spraya. Berätta gärna om er väg från början tills idag (om du vill dela med dig, givetvis). Här ska jobbas (läs: surfa). Fick en liten chock när sambon kom hem igår och sa att vi inte har  vare sig någon präst eller orgelspelare. Tydligen ingår inte det när man bokar kyrka...hur i hela friden ska man veta det? hade varit schysst att säga det i samband med bokningen av kyrkan tycker iallafall jag...6 veckor att hitta en prelle!!
    Men oj det trodde man ju ingick i en kyrka liksom. Då får vi hoppas att det finns någon ledig, men det borde det ju finnas {#lang_emotions_smile}
    Hur går det annars med bröllopsplanerna, allt fixat?
    Jag gifter mig till midsommar och jag hoppas att jag fått med allt, kommer bli en utlandsvigsel så har vart en del papper och så att fixa.
  • Liffan
    Kissie skrev 2010-04-19 21:14:46 följande:
    Så efter några telefonsamtal idag så blir det helt enkelt så att jag anpassar mig efter SU tiderna vi fått och hoppar endast gruppinfon, min förhoppnig är att mannen går dit och lyssnar iaf. =) Men vi får väl se, annars så är det 12 maj som gäller... Happy =)
    bra att det löste sig för er! gruppinfon har man ju hört ska vara sådär ändå men å andra sidan kan männen behöva känna sig delaktiga också så det kanske inte är en så dum idé.

Macpau: oj! vad mycket man ska behöva tänka på... konstigt att de inte säger till om sånt, känns ju som att det hade varit på plats med en liten checklista som de stämde av med paret som bokar.

Finiz: lycka till med sprayskolan!
  • Macpau

Info från fl:

------------------------------------------------------------------

Idag 10:41
    Familjeliv
    Hej!
    Jag har flyttat din tråd Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet? till forumet Svårt att få barn:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m50340307.html
    där den passar bättre.

Jag hoppas att du får många svar på din tråd och att du trivs här på Familjeliv.se.

-------------------------------------------------------------------

Nu är det officiellt tjejer- vi har svårt att få barn
  • Liffan
    Macpau skrev 2010-04-20 11:50:17 följande:
    Info från fl:-------------------------------------------------- ---------------- Hej!Jag har flyttat din tråd Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet? till forumet Svårt att få barn:www.familjeliv.se/Forum-11-261/m50340307.htmldär den passar bättre.Jag hoppas att du får många svar på din tråd och att du trivs här på Familjeliv.se.-------------------------------------------------- -----------------Nu är det officiellt tjejer- vi har svårt att få barn
    Jag fick också ett sådant mail ang medlemstråden men är inte helt med - är det inte där vi har varit hela tiden? jag ser ifs inte tråden när jag kollar i den kategorin så jag känner mig lite förvirrad...
  • Liffan

ok, det var under medlemsgrupper...

jag tycker inte det är ok för då har ju inga nya någon chans att få komma till oss och få stöd och peppning från vårt fina gäng...

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?