• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Stella Kardunn

Måste bara avreagera mig lite....

{#lang_emotions_yell} Varför får alla andra kallelser utom jag!!

...och med detta vill jag inte på något sätt säga att jag missunnar er andra att komma vidare i processen, bara att jag är lite frustrerad som alltid i ingenmansland mellan ÄL och mens....denna ständiga väntan, 2 veckor där man kastas mellan hopp och förtvivlan och lyssnar på minsta kurr från magen...

• Macpau

Försöker- tur i oturen att killen är hemma.tjoho!!

Miss Star-jag förstår dig jätteväl! Kommer inte ihåg, men när var du där då de sa att de sätter upp dig i ivf-kön? Har du fått hem ett brev som bekräftar att du ni väntar på kallelse? Kommer inte ihåg & är för lat för att kolla i den andra tråden {#lang_emotions_undecided}

Ring dem annars & bara fråga... skadar aldrig.

• Macpau
    Macpau skrev 2010-04-19 11:37:07 följande:
    Försöker- tur i oturen att killen är hemma.tjoho!! Miss Star-jag förstår dig jätteväl! Kommer inte ihåg, men när var du där då de sa att de sätter upp dig i ivf-kön? Har du fått hem ett brev som bekräftar att du ni väntar på kallelse? Kommer inte ihåg & är för lat för att kolla i den andra tråden Ring dem annars & bara fråga... skadar aldrig.
    ok, nu har jag kollat...det var den 19/2. Alltså borde du få det denna veckan ju! Jag har för mig att de har massutskick från SU tisdagar & onsdagar..hoppas, hoppas det dimper ner ett brev då!

kram:)
  • Stella Kardunn
    Macpau skrev 2010-04-19 11:37:07 följande:
    Miss Star-jag förstår dig jätteväl! Kommer inte ihåg, men när var du där då de sa att de sätter upp dig i ivf-kön? Har du fått hem ett brev som bekräftar att du ni väntar på kallelse? Kommer inte ihåg & är för lat för att kolla i den andra tråden Ring dem annars & bara fråga... skadar aldrig.
    Jadå jag fick remissbekräftelse från Sahlgrenskas reproduktionsenhet (eller alien avdelningen som vi kallar den {#lang_emotions_laughing})

Jo kommer mensen som "o"planerat snart så ringer jag nog och kollar, men ska börja med att gräva fram förra brevet vi fick och jämföra tiden, men jag är rätt säker på att det var exakt 3 månader och att den kom max 2 veckor innan, vilket kan innebära att jag får den första veckan i maj.
  • Macpau

Försöker- har du haft en bra helg? bubblan, hur mås det idag?

Vitsippan- du jobbar inte ihjäl dig nu eller? Sista slutspurten, sen är det leeedigt

Miss Drutten- testdag på onsdag morgon!!! TÄNK om det har funkat! Hur fantastiskt vore inte det?....

• Stella Kardunn

...får brevet första veckan i maj, menade jag såklart {#lang_emotions_dreamer}

men jag önskar att du har rätt Macpau så det kommer denna vecka!

• Macpau
    Stella Kardunn skrev 2010-04-19 11:41:12 följande:
    Jadå jag fick remissbekräftelse från Sahlgrenskas reproduktionsenhet (eller alien avdelningen som vi kallar den )Jo kommer mensen som "o"planerat snart så ringer jag nog och kollar, men ska börja med att gräva fram förra brevet vi fick och jämföra tiden, men jag är rätt säker på att det var exakt 3 månader och att den kom max 2 veckor innan, vilket kan innebära att jag får den första veckan i maj.
    ja, jag tror att du får brev med datum denna veckan eller senast nästa. Men ring & kolla för som sagt, jag ringde ett par veckor innan jag fick det och då kunde de säga när jag senast skulle få brevet. Lycka till!
  • MaMaS

Miss Star: Förstår din frustration. Inte för att det hjälper dig, men jag har inte heller blivit kallad till ivf-möte så du är inte ensam. Hoppas du får det snart!!

Macpau: ja, jag tycker det är jätte bra att sambon blev hemma. Nu ska man bara få till det också  
    Annars var helgen jätte bra, kort men bra, som alltid
  • Liffan

Hej fina tjejer!

Miss Star: brevet borde väl komma närsom nu! förstår din frustration! jag tycker att det känns lite bättre så fort jag har varit i kontakt med SU, om så bara för ett telefonsamtal eller ett blodprov. känns liksom som att man är på g då. när det går för länge mellan gångerna blir man lätt otålig.

Försöker: härligt med solskenshistorier från askkonsekvenserna! jag samlar lite på dem känner jag. klart ni får till det!

Macpau: skönt att de håller sams! det blir liksom lite lättare då... snart är det dags för första besök! gud vad tiden går fort!

ha de girls!

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?