• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • MaMaS

Hej!

Mår lite bättre idag (psykiskt) men vaknade istället i morse med migrän som inte vill ge med sig jag hade behövt ta "riktiga" tabletter och inte bara panodil, men det står ju överallt att man inte ska det när man försöker bli gravid så vill helst inte det nu när jag är nära äl. Men snart ger jag upp och tar iallafall, för dunkande huvud är inget vidare. 
    Sprang ute för första gången igår, runt delsjön. Jätte mysig slinga för er som brukar springa, men ibland får jag huvudvärk efter jag sprungit. Framför allt när jag tagit i lite extra det det var väl det som hände igår. Så visste redan igår kväll att jag skulle ha migrän idag. 
    Liffan: Låter hur mysigt som helst med Bryssel. Njut lite för mig också
    Macpau: vilken heldag du kommer få imorgon!! Hoppas det går bra med linserna  
    Nu ska jag nog lägga mig i soffan igen - huvudet bankar
  • Liffan

fast nu såg jag på gp.se att landvetter har stängt pga askmoln från vulkanutbrottet på Island. så absurt. all flygtrafik i sverige stänger kl 22 ikväll och det verkar vara lite kaotiskt även på andra håll i Europa. så nu kanske det inte blir någon weekendtrip... väntar med spänning...

• Liffan
    MaMaS skrev 2010-04-15 14:16:55 följande:
    Hej! Mår lite bättre idag (psykiskt) men vaknade istället i morse med migrän som inte vill ge med sig jag hade behövt ta "riktiga" tabletter och inte bara panodil, men det står ju överallt att man inte ska det när man försöker bli gravid så vill helst inte det nu när jag är nära äl. Men snart ger jag upp och tar iallafall, för dunkande huvud är inget vidare.  Sprang ute för första gången igår, runt delsjön. Jätte mysig slinga för er som brukar springa, men ibland får jag huvudvärk efter jag sprungit. Framför allt när jag tagit i lite extra det det var väl det som hände igår. Så visste redan igår kväll att jag skulle ha migrän idag.  Liffan: Låter hur mysigt som helst med Bryssel. Njut lite för mig också Macpau: vilken heldag du kommer få imorgon!! Hoppas det går bra med linserna   Nu ska jag nog lägga mig i soffan igen - huvudet bankar
    Vad skönt att du mår lite bättre men jobbigt med migrän. det här är ju inte alls vetenskapligt men jag har också en tendens att få huvudvärk när jag har tränat kondition och för mig hjälper det om jag dricker resorb (vätskersättning) efter träningen. kan vara värt att testa nästa gång iaf.
  • MaMaS
    Liffan skrev 2010-04-15 14:21:30 följande:
    Vad skönt att du mår lite bättre men jobbigt med migrän. det här är ju inte alls vetenskapligt men jag har också en tendens att få huvudvärk när jag har tränat kondition och för mig hjälper det om jag dricker resorb (vätskersättning) efter träningen. kan vara värt att testa nästa gång iaf.
    jo, jag brukar också dricka det och ibland hjälper det, ibland inte. Tog det igår, men tydligen hjälpte det inte  
    just det, det är ju kaos med flygen. Hoppas det löser sig så ni kommer iväg. *håller tummarna*
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-04-15 14:16:55 följande:
    Hej! Mår lite bättre idag (psykiskt) men vaknade istället i morse med migrän som inte vill ge med sig jag hade behövt ta "riktiga" tabletter och inte bara panodil, men det står ju överallt att man inte ska det när man försöker bli gravid så vill helst inte det nu när jag är nära äl. Men snart ger jag upp och tar iallafall, för dunkande huvud är inget vidare.  Sprang ute för första gången igår, runt delsjön. Jätte mysig slinga för er som brukar springa, men ibland får jag huvudvärk efter jag sprungit. Framför allt när jag tagit i lite extra det det var väl det som hände igår. Så visste redan igår kväll att jag skulle ha migrän idag.  Liffan: Låter hur mysigt som helst med Bryssel. Njut lite för mig också Macpau: vilken heldag du kommer få imorgon!! Hoppas det går bra med linserna   Nu ska jag nog lägga mig i soffan igen - huvudet bankar
    åh nej vad trist med huvudvärk, men skönt att höra att det känns lite lättare i själen   kram på dig.
    Liffan skrev 2010-04-15 14:18:59 följande:
    fast nu såg jag på gp.se att landvetter har stängt pga askmoln från vulkanutbrottet på Island. så absurt. all flygtrafik i sverige stänger kl 22 ikväll och det verkar vara lite kaotiskt även på andra håll i Europa. så nu kanske det inte blir någon weekendtrip... väntar med spänning...
    Oh no!! Hoppas att ni kommer iväg!

Idag ska jag på jobb afterwork & sen träffa en annan fl tjej. Vi har hängt ihop i ett drygt år och hon har precis ställts i ivf kö på SU. Ska se om hon är intresserad att hänga på när vi ses nästa gång. För visst ska vi försöka få till en till träff innnan alla "loggar ut" för sommaren?

kramar
  • Liffan
    Macpau skrev 2010-04-15 15:19:03 följande:
    åh nej vad trist med huvudvärk, men skönt att höra att det känns lite lättare i själen   kram på dig. Oh no!! Hoppas att ni kommer iväg! Idag ska jag på jobb afterwork & sen träffa en annan fl tjej. Vi har hängt ihop i ett drygt år och hon har precis ställts i ivf kö på SU. Ska se om hon är intresserad att hänga på när vi ses nästa gång. För visst ska vi försöka få till en till träff innnan alla "loggar ut" för sommaren?kramar
    Självklart ska vi ha en date innan sommar!

ja, ändrade planer... inget Bryssel för oss inte. så nu jobbar jag imorgon - jag som hade sett fram emot en långhelg. kan ju ifs ta ledigt ändå men känns liksom lite meningslöst nu. jävla island - vad är det för stil?? och ändrade planer är det ju inte heller. från trevliga planer till INGA planer. jävla skit!!
  • Liffan

ok, nu har det styrt upp sig iaf. vi drar till danmark imorgon istället och hälsar på några goda vänner som bor där. så nu är jag glad igen!

kram på er!

• Lycklig vill ha mer

Ni ska inte vara oroliga för sprutorna för det är piece of cake när man vet vad resultatet kan bli.

Jag fick bara ett ägg av mina 12 befruktade till frysen men dock ett bra ägg. Återinförande i början av juni.

• Stella Kardunn
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-04-15 19:44:17 följande:
    Ni ska inte vara oroliga för sprutorna för det är piece of cake när man vet vad resultatet kan bli. Jag fick bara ett ägg av mina 12 befruktade till frysen men dock ett bra ägg. Återinförande i början av juni.
    Du hade rätt angående oddsen då mao, men nu vet ni i alla fall att ni har ett toppenägg då det är långtidsodlat och man behöver ju faktiskt bara ett i slutändan!
  • Lycklig vill ha mer
    Stella Kardunn skrev 2010-04-16 11:03:11 följande:
    Du hade rätt angående oddsen då mao, men nu vet ni i alla fall att ni har ett toppenägg då det är långtidsodlat och man behöver ju faktiskt bara ett i slutändan!
    Ja det räcker ju med ett men visst hade det varit skönt att ha några fler att ta av. 50/50 chans till graviditet nu. Det är det bästa oddsen för ett embryo så nu hänger det bara på min kropp att den vill ta emot det.
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?