Hejsan tjejer! Hoppas alla har en bra helg. Själv har jag som mål att inte ens gå utanför ytterdörren...de nästkommande 2 veckorna och helgerna är helt uppokade så nu laddar jag batterierna:)
Lycklig vill ha mer skrev 2010-04-10 11:24:39 följande:
Av mina 16 ägg så har 12 stycken blivit befruktade normalt. Så nu odlas de i fem dagar innan de fryses in. Hoppas på att många klarar sig hela vägen till frysen.
Vad underbart!!! Jättebra att höra hur du upplevde äp. Då ka kanske jag & Försöker79 slappna av lite...
Håller tummarna för dig att det blir en massa dugliga ägg av toppkvalitét.
MissDrutten skrev 2010-04-09 17:11:31 följande:
Hej.Ruvardag 7 om man räknar insättningsdagen... och hej hej alla biverkningar. Har läst lite om biverkningar och progesteron och nästan alla biverkningar passar in på mig. Svullnaden har gått ner men är konstant illamående och magen är i rörelse hela tiden... Trodde först att jag var magsjuk men när jag började läsa på sa förstod jag att så var det inte alls. Det är vagitoriernas fel allting...Förutom detta så är allt bra. Nu väntar man på dag 18 så man kan ta grav.test, om inget händer innan dess...Tänker på er alla och håller tummarna
Vad trist att få alla möjliga biverkningar, speciellt där symptomen är desamma som vid en graviditet...fast du kan ju försås vara det!!
Några dagar till, sen får du testa. Sjukt spännande!!
bubblan79 skrev 2010-04-09 20:10:10 följande:
hej jag har inte skivit här på ett tag nu för jag har känt mig ganska nere..i höst efter alla undersökninar så sa läkaren till mig att jag skulle ta pergo 4 månader och efter det om det inte tog sig så skulle han skcka remiss för ivf på sahlgrenska. ja nu tog de sig inte och vi väntar på tid, senast 4 maj.. problemet är att jag innan pergon låg på bmi gänsen och när man ska genomgå alla behandlingar så får man inte banta sa dom.... jättebra eftersom pergon fick mig att gå upp 7 kilo på tre månader.. jag skippade 4e månaden för jag klarade inte av dom mer.. nu ligger jag alltså över bmi gränsen. om jag nu får min efterlängtade tid för ivf och dm nekar pga min vikt, vad gör jagdå? kan dom neka mig? mår jättedålgt av detta.
åh vad tråkigt att du har varit deppig...jag vet att man går upp i Pergon, jag gick också upp ett par kilo då jag åt 6 kurer samt var gravid i 3 månader utöver det...men nu är jag nästan nere på startvikt igen! Jag tror att det är mycket vätska...för man tappar det ganska så fort när man slutar äta dem (hoppas, hoppas att det går lika smidigt i ditt fall). Ok, du får inte banta...men du kanske kan äta extra nyttigt, skippa allt socker/mjöl och träna lite extra? Hmm...vet inte om det räknas som att banta?? *kliar mig i huvudet*.
Ring och fråga dem på måndag, de måste veta detta...jag förstår att det måste kännas lite som moment 22. kram på dig!
Liffan & Vitsippa- hoppas ni får en jätteskön fortsättning på helgen! Nu ska jag gå och läsa