• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Liffan

Hej tjejer!

Nu har jag lämnat av mamma och pappa vid tåget efter en mysig helg! tyvärr fick min sambo min tokförkylning och jag har inte heller varit helt frisk. men vi får försöka få till ändå för nu är det återigen sags för ÄL.

Hoppas våra ruvare mår bra! och ni andra också såklart!

Kram

• Macpau
    Liffan skrev 2010-04-11 12:56:44 följande:
    Hej tjejer!Nu har jag lämnat av mamma och pappa vid tåget efter en mysig helg! tyvärr fick min sambo min tokförkylning och jag har inte heller varit helt frisk. men vi får försöka få till ändå för nu är det återigen sags för ÄL.Hoppas våra ruvare mår bra! och ni andra också såklart!Kram
    Samma här! Osugen som sjutton men är det äl så är det
  • Vitsippa76
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-04-10 11:24:39 följande:
    Av mina 16 ägg så har 12 stycken blivit befruktade normalt. Så nu odlas de i fem dagar innan de fryses in. Hoppas på att många klarar sig hela vägen till frysen.
    Grattis, det är ju jättebra!{#lang_emotions_smile} Jag håller tummarna för att de har det bra där i värmeskåpet och delar sig som de ska.
    MissDrutten: håller tummarna för dig också!
    Vilken underbar helg det har varit. Sol och vår! Idag har jag varit ute nästan hela dagen, promenad och trädgårdsröjning. Underbart! En bra avslutning på påsklovet som i och för sig gärna hade fått vara ännu längre...
  • Liffan

Godmorgon!

Nu är det måndag och jag har bestämt mig för att jag ska bli helt frisk den här veckan och att jag ska få mycket gjort på jobbet! sen blir det semester på fredag!

Vitsippa: fantastisk helg! det är sådana helger jag önskar vi hade trädgård...

Macpau skrev 2010-04-11 12:59:16 följande:
    Samma här! Osugen som sjutton men är det äl så är det
    Nej du, det blev något nödgat sexande igår kan jag säga... Hoppas ni fick till det!

Kram
  • bubblan79

idag fick vi våran tid till sahlgrenska.. 5 maj ska vi på infomöte, mannen ska lämna prov och sen var det läkarmöte..

ni som gått igenom detta, vad händer på infomöte och läkarmöte?

(¯`°?.¸ ღMidsommarafton 2008 ღ ¸.?°´¯)
  • Lycklig vill ha mer

Eftersom jag har gått privat så skiljer det sig nog väldigt mycket. För att upphålla vårdgarantin så har de ett infomöte inom tre månader från remissen och där tror jag man bara får information om vad som händer i en IVF process. Har man otur och det är lång kö så är det ytterligare tre månader till ni får sätta igång med ert första försök.

• Tarda

De går igenom behandling detaljerat och så tittade vi på en film som visade ett par under deras IVF-försök. Läkarbesöket var egentligen inget nytt, en snabb gynundersökning och ungefär samma frågor som på de andra besök vi varit på. Sen gick vi igenom planeringen med en barnmorska och vi kunde ställa ev frågor.

• bubblan79

tack för era svar.. vi har fått remiss till sahlgrenska och som jag förstod det så kommer man igång direkt efter infomötet..

hörde nånstans att man skulle få nån nässpray och ta sprutor men vet inte om det stämmer

(¯`°?.¸ ღMidsommarafton 2008 ღ ¸.?°´¯)
  • Stella Kardunn
    bubblan79 skrev 2010-04-12 10:35:11 följande:
    tack för era svar.. vi har fått remiss till sahlgrenska och som jag förstod det så kommer man igång direkt efter infomötet.. hörde nånstans att man skulle få nån nässpray och ta sprutor men vet inte om det stämmer
    Japp det är tanken, men det beror som sagt på hur mycket kö de har. När vi skulle iväg första gången hade de rätt fullt och då var beskedet att man fick komma på detta möte inom 3 månader (för att de ska hålla vårdgarantin som "lycklig" skrev), sen hamnade man i nästa kö som vid det tillfället också var exakt 3 månader, efter det får man komma igång med ivf försöken om man blivit godkänd och då är det som du säger dags för Nässpray och sprutor om man kör den långa metoden med nedreglering först.

Har vi tur är det dock lite kortare kö fortfarande (det var det i början på året) så det inte blir 3 månaders väntetid igen efter infomötet.
  • Stella Kardunn
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-04-10 11:24:39 följande:
    Av mina 16 ägg så har 12 stycken blivit befruktade normalt. Så nu odlas de i fem dagar innan de fryses in. Hoppas på att många klarar sig hela vägen till frysen.
    Ville bara säga att jag håller tummar och tår för 12 ägg till frysen!
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?