• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Macpau
    Liffan skrev 2010-04-15 19:14:53 följande:
    ok, nu har det styrt upp sig iaf. vi drar till danmark imorgon istället och hälsar på några goda vänner som bor där. så nu är jag glad igen!kram på er!
    vad kul att det ändå blir en resa för er! Ha det jättebra ich hoppas ni får fint väder 
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-04-16 11:34:41 följande:
    Ja det räcker ju med ett men visst hade det varit skönt att ha några fler att ta av. 50/50 chans till graviditet nu. Det är det bästa oddsen för ett embryo så nu hänger det bara på min kropp att den vill ta emot det.
    I mina öron låter det som toppenstatistik! Håller tummarna hårt

Ha en trevlig helg allihopa! Själva ska vi packa bilen och bege oss till svärföräldrarna med mina föräldrar, för att planera klart bröllopet. Hörs på måndag igen.
  • Vitsippa76

Hejhej!

Jag har varit borta härifrån ett tag, här har varit lite kaos. Resa bokad på söndag och i veckan har det strulat med boendet. När det var löst kommer askmolnet från Island och ställer till det ännu mer... Frågan är om vi kommer iväg alls? Inte åker jag ensam heller, har ansvar för 30 pers, då är man inte så flexibel!

FrkSommar, välkommen tillbaka. Jag har tänkt på dig och undrat hur du haft det. Spännande att du har börjat spraya, om en vecka kommer jag efter!

Försöker - tråkigt att höra att du mått dåligt. Kram! Vi har en trevlig folkhögskola här ute jag tror att den har kurser i ekonomi, projektledning osv, men jag har inte så bra koll.

Liffan - ha det så mysigt i Danmark!

Och alla andra, trevlig helg på er också. Och snälla, håll tummarna för att jag kommer iväg på söndag. Gå gärna ut och blås lite på på molnen. Åt nordost skall de!

• Kissie

Hejhej, då kom brevet idag, men gud så besviken jag blev.. Fick tid den 28/4 för informationsmötet och då är jag så lång hemifrån man kan komma o inte vill jag boka om tiden när man gått o väntat så länge :( Det här tål att funderas över alltså hmm om man bokar om en tid då måste man väl nödvändigtvis inte boka om nästa tid eller hur..

Känns spännande att mannen skall lämna prover samma dag som info mötet den tiden på morgonen, då brukar han vara i neandertalarstadiet hihi

Nä det är väl så att jag får diskutera detta med min andra hälft, blev bara så ivrig att riva upp brevet när jag förstod vart det var ifrån =)

En annan fråga de prover som togs när vi började utredningen skickas inte de med när remissen skickades över..?? Inte behöver man göra om dem...??

Ojoj jag blev så exalterad här så jag kan inte tänka klart längre :P

• MissDrutten
    Liffan skrev 2010-04-14 08:35:07 följande:
     MissDrutten: hur mår du? nu närmar det sig! Kram till er alla!
    Jag mår bra förutom att jag är gasig i magen och har ont i den lite varje dag, men så kan det tydligen vara.
    Ruvardag 15 idag och på onsdag morgon har jag och sambon bestämt att vi ska ta grav.test (om allt är bra fram tills dess), för då är vi båda hemma.
    Börjar bli rejält nervös men försöker att inte tänka på det hela tiden. Måste ju fungera normalt inför omvärlden{#lang_emotions_wink}

Tänker på er alla, både i era med- och motgångar.
    Kram på er och tack för alla hållna tummar{#lang_emotions_smile}
  • FrkSommar

Hej tjejer,

som vanligt har jag inte tid att läsa i kapp men jag är rädd att jag gav en taskig bild av sprayandet sist....

de första dagarna mådde jag ganska kass men sedan dess har jag mest mått som vanligt.
    Går och oroar mig lite för sprutorna och mycket för ÄP men jag försöker att inte tänka på det mer än nödvändigt :)

Har aktivt försökt att varva ner och det fungerar ganska bra :) Tar ut kompledigt så ofta jag kan och roar mig med att se hur länge jag kan hålla mig borta från FL.... helt klart nyttigt men inte jätte lätt!

Åh,.... jag skulle ju egentligen bara gå in och tala om att jag saknar er och håller tummarna för er allihopa!!!

Åter om en vecka eller ngt :) Hoppas att ni förstår.

LIFFAN: väldigt sent om side: Grattis på namnsdagen!!!!!!!

• Liffan

Hej tjejer!

Tillbaka efter en härlig helg i Danmark hos vänner med två barn som vi gillar så mycket man kan gilla andras barn. de är fantastiska, enormt intensiva (ett och tre år gamla) och älskar oss tillbaka. mys i massor!

Lycklig: 50 % låter bra! förbered kroppen och ta hand om dig tills dess!

Macpau: Hoppas helgen hos svärisarna har varit bra och att bröllopet börjar hitta sina strukturer!

Vitsippa: surt med strul och jag gissar att ni inte kom iväg och att en del (typ 32 stycken) är besvikna. jäkla vulkan...

Kissie: hoppas ni hittar en ny tid. annars kanske du ändå inte är så långt borta med tanke på hur läget ser ut...

MissDrutten: oj, vänta ända tills onsdag. det var väldans tålmodigt!

FrkSommar: skönt att höra att du tar hand om dig och att sprutandet går bättre. det andra kommer du klara fint! tack för grattis på namnsdagen

Vi får se vad veckan har i sitt sköte. skulle egentligen till amsterdam men det verkar kanske inte bli så...

kram

• bubblan79
    Kissie skrev 2010-04-16 19:10:19 följande:
    Hejhej, då kom brevet idag, men gud så besviken jag blev.. Fick tid den 28/4 för informationsmötet och då är jag så lång hemifrån man kan komma o inte vill jag boka om tiden när man gått o väntat så länge :( Det här tål att funderas över alltså hmm om man bokar om en tid då måste man väl nödvändigtvis inte boka om nästa tid eller hur.. Känns spännande att mannen skall lämna prover samma dag som info mötet den tiden på morgonen, då brukar han vara i neandertalarstadiet hihiNä det är väl så att jag får diskutera detta med min andra hälft, blev bara så ivrig att riva upp brevet när jag förstod vart det var ifrån =)En annan fråga de prover som togs när vi började utredningen skickas inte de med när remissen skickades över..?? Inte behöver man göra om dem...??Ojoj jag blev så exalterad här så jag kan inte tänka klart längre :P
    du kan säkert ringa och byta tid till några dagar senare.. jag fick ju två datum att välja på när dom ringde till mig. och om du byter med någon annan som kanske kan komma in några dagar tidigareså tror jag inte dom blir ledsna
    (¯`°?.¸ ღMidsommarafton 2008 ღ ¸.?°´¯)
  • bubblan79
    MissDrutten skrev 2010-04-17 14:36:07 följande:
    Jag mår bra förutom att jag är gasig i magen och har ont i den lite varje dag, men så kan det tydligen vara. Ruvardag 15 idag och på onsdag morgon har jag och sambon bestämt att vi ska ta grav.test (om allt är bra fram tills dess), för då är vi båda hemma. Börjar bli rejält nervös men försöker att inte tänka på det hela tiden. Måste ju fungera normalt inför omvärldenTänker på er alla, både i era med- och motgångar. Kram på er och tack för alla hållna tummar
    håller tummarna att ni får testa på onsdag
    (¯`°?.¸ ღMidsommarafton 2008 ღ ¸.?°´¯)
  • Macpau
    Kissie skrev 2010-04-16 19:10:19 följande:
    Hejhej, då kom brevet idag, men gud så besviken jag blev.. Fick tid den 28/4 för informationsmötet och då är jag så lång hemifrån man kan komma o inte vill jag boka om tiden när man gått o väntat så länge :( Det här tål att funderas över alltså hmm om man bokar om en tid då måste man väl nödvändigtvis inte boka om nästa tid eller hur.. Känns spännande att mannen skall lämna prover samma dag som info mötet den tiden på morgonen, då brukar han vara i neandertalarstadiet hihiNä det är väl så att jag får diskutera detta med min andra hälft, blev bara så ivrig att riva upp brevet när jag förstod vart det var ifrån =)En annan fråga de prover som togs när vi började utredningen skickas inte de med när remissen skickades över..?? Inte behöver man göra om dem...??Ojoj jag blev så exalterad här så jag kan inte tänka klart längre :P
    vad kul att brevet äntligen har kommit! Men vilken ångest att du är bortrest då...vet inte hur jag skulle göra faktiskt, men tror att jag skulle göra allt i min makt för att anpassa mig till SU och deras tider...hur ska du göra?
    FrkSommar skrev 2010-04-18 22:18:51 följande:
    Hej tjejer,som vanligt har jag inte tid att läsa i kapp men jag är rädd att jag gav en taskig bild av sprayandet sist....de första dagarna mådde jag ganska kass men sedan dess har jag mest mått som vanligt.Går och oroar mig lite för sprutorna och mycket för ÄP men jag försöker att inte tänka på det mer än nödvändigt :)Har aktivt försökt att varva ner och det fungerar ganska bra :) Tar ut kompledigt så ofta jag kan och roar mig med att se hur länge jag kan hålla mig borta från FL.... helt klart nyttigt men inte jätte lätt!Åh,.... jag skulle ju egentligen bara gå in och tala om att jag saknar er och håller tummarna för er allihopa!!!Åter om en vecka eller ngt :) Hoppas att ni förstår.LIFFAN: väldigt sent om side: Grattis på namnsdagen!!!!!!!
    Vad underbart att du kan kompa lite då & då. Jag har nu inga kompdagar innestående kvar, tyvärr, men skulle det behövas tar jag väl semesterdag eller jobbar in det i efterhand...brukar funka rätt OK.

Jag tycker du är jätteduktig som lyckas hålla dig ifrån oss! (missförstå mig rätt ). Jag ska också ta ett litet sommaruppehåll i juli har jag tänkt mig...hur kul det än är så är det faktiskt lite stressande...jag förstår dig fullständigt. kram
    Liffan skrev 2010-04-19 00:21:17 följande:
    Hej tjejer!Tillbaka efter en härlig helg i Danmark hos vänner med två barn som vi gillar så mycket man kan gilla andras barn. de är fantastiska, enormt intensiva (ett och tre år gamla) och älskar oss tillbaka. mys i massor!Lycklig: 50 % låter bra! förbered kroppen och ta hand om dig tills dess!Macpau: Hoppas helgen hos svärisarna har varit bra och att bröllopet börjar hitta sina strukturer!Vitsippa: surt med strul och jag gissar att ni inte kom iväg och att en del (typ 32 stycken) är besvikna. jäkla vulkan...Kissie: hoppas ni hittar en ny tid. annars kanske du ändå inte är så långt borta med tanke på hur läget ser ut... MissDrutten: oj, vänta ända tills onsdag. det var väldans tålmodigt!FrkSommar: skönt att höra att du tar hand om dig och att sprutandet går bättre. det andra kommer du klara fint! tack för grattis på namnsdagen Vi får se vad veckan har i sitt sköte. skulle egentligen till amsterdam men det verkar kanske inte bli så...kram
    Morrn Liffan!

Kul att höra att helgen blev en succé, trots er inställda planerade resa! Jag vet, jag älskar min lilla systerdotter så mycket, hur mycket skulle man inte älska sitt eget barn??

Helgen har varit jättebra utan några missöden mellan våra resp. föräldrar (jag har en viljestark mamma & sambon har en envis pappa). Allt börjar falla på plats iallafall och det känns så himla skönt. Börjar se fram emot det nu!!

Annars så är det SU infomöte nu på onsdag & på torsdag efter lunch har vi första möte med läkaren för att lägga upp en tidsplan för spraystart, etc...kommer nog inte att få så mycket gjort innan dess är jag rädd...vill bara ha ett datum att se fram emot.

Kram alla fina tjejer-hörs snart igen
  • MaMaS

Hello girls!!

Vitsippa: Kom ni iväg? Annars lär det vara några besvikna ungdomar du får ta hand om. 
    Kissie: Hoppas det löser sig med tid och datum!
    FrkSommar: *vinkar tillbaka*  Skönt att du kan ta det lite lugnt, det behöver vi alla lite då och då. 
    Liffan: Hoppas ni hade en mysig helg i Danmark. 
    Macpau: Härligt att allt börjar falla på plats och att alla är vänner Allt lite avundsjuk på dig
    Och LYCKA TILL på ons och tors!!! Lite avundsjuk igen
    Jag är nog den enda som är glad att det ligger aska över Sverige. För sambon skulle på kurs i Sthlm mån-ons egentligen och jag har äl imorgon så vi var sådär nöjda att vi kanske skulle missa det. Nu när man ätit pergo och allt. Men icke så nicke, flyget är inställt så han fick snällt stanna hemma. Jätte synd.....hehhe
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?