• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Sereena

Vi lyckades på tredje försöket. (1:a IVF, 2:a FET)

Har egentligen inga konkreta tips. Gissar att du läst omkring en massa redan på forumet om en massa huskurer med vitaminer, mm.

Det som vi gjorde annorlunda den gången det funkade var att jag innan varit hos en annan läkare och tog om några prover och det visade sig att jag hade något förhöjda prolaktinvärden, så jag fick äta norprolac.
    I övrigt gjorde jag det 2:a FET i naturlig cykel, utan progesteron och andra hormoner.
    (Egentligen skulle jag gjort det i stimulerad cykel då jag har/hade ägglossningsproblem, men eftersom jag ändå hade ägglossning emellanåt så chansade vi på naturlig cykel, och det funkade ju!  

• Stella Kardunn

Ville bara kika in och önska MissDrutten med familj ett lyckat försök nu i februari!

Kissie, hur har ni det nu för tiden?

• MissDrutten

Macpau: Vad härligt och grattis!!! Tänk hur livet kan vända...

Hade TD idag och fick två streck... Tog om testet (såklart) och fick två streck igen... GRAVID...
    Sitter just nu i chock för jag var helt övertygad om att det inte funkat den här gången heller. Har haft menslika smärtor i magen, spänningar och rejäla magknip så jag har väntat på mensen men nu får jag vänta på en bebis istället.
    Magontet oroar mig lite men det är ju typiskt mig att alltid oroa mig för något Glad  De på Sahlgrenska sa att det kan kännas helt annorlunda vid andra barnet.

Emsan83: Första graviditeten blev till efter ett FET, då första IVF misslyckats. Nu var det andra FET som satte sig. Och det som har funkat för mig är i den naturliga cykeln utan stimulans eller hormoner.  Verkar som det är andra gången gillt som gäller för mig .

Tack för att ni höll tummar och skickade lyckönskningar 

• Stella Kardunn

Nämen grattis MissDrutten!! Va roligt att jag prickade in precis rätt tillfälle att fråga också Cool Jag håller tummar och tår för att resten förlöper som det ska också så det blir ett litet syskon i slutet av året!

• Tarda

Stort Grattis MissDrutten, vad roligt med syskon till I!

Idag är det exakt 5 veckor till BF med nr 2 för mig. Vi hade ett embryo i frysen på SU som tyvärr inte fastnade, men på något magiskt sätt lyckades vi på egen hand och månaden efter blev jag gravid helt utan annan assistans än en ÄL-sticka. Det känns fortfarande väldigt konstigt men det gjorde det första gången också ;)

• MissDrutten

Grattis Tarda!

Vilken otrolig utveckling vi har haft i den här tråden.

På fredag är det UL för oss och jag väntar med spänning. Lite nervöst och jag har haft en liten oroa-mig-fas men nu känns det bättre igen och jag ser fram emot det.

kram på er        

• Liffan

Var ändå inne på fl och även om jag har i princip daglig kontakt med många av er ville jag passa på att ge er alla en kram!

Hoppas ul gick bra miss drutten! Och hoppas att du mår bättre nu Kissie!!

• MissDrutten

Den 9/11 fick jag och sambon vår andra dotter. Allt gick otroligt bra trots att den här bebisen var betydligt större än den förra Glad

• Tarda

Åh grattis MissDrutten!! Hoppas ni kommit iordning med nya familjemedlemmen. Lillebror föddes i början av juli och är nu 5 månader. Hjälp vad tiden går snabbt. Kram

• Tarda

Och vår tvåa var också lite större, 500 g och 3 cm. Märkte dock ingen större skillnad under förlossningen.

• Kissie

Jag kunde ju inte låta bli att kika in här några år senare.. vilken fantastisk utveckling och vad roligt att det går så bra för alla ?? kul med så många syskon som tillkommit och vilken fantastisk resa vi varit med om.. all lycka till er och era familjer (lite nostalgisk blev jag igår när M fyllde 5 år)

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?