• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • MissDrutten

Hej.

Ser att tråden varit "död" ett tag men vill berätta att jag och kära sambon har satt igång rond 2 nu... Och har redan misslyckats med att behålla ett ägg. Nya tag i februari. Trodde inte att det skulle vara så jobbigt den här gången när vi redan har vår fantastiska I, men längtan är nästan lika stark nu. Konstigt va? Men v¨åran känsla är att familjen inte är färdig än och att vi gärna vill ha ett barn till.

Hur känner ni inför eventuellt ett barn till? Ni kanske oxå redan är igång eller redan har två? Glad     

• Macpau

Hej miss Drutten! Vad spännade att ni har satt igång igen! Jag vet hur du menar, man blir mer besviken än man tror när det misslyckas, fastän vi redan lyckats med ett mirakel .Vi hade ett ägg i frysen på Sahlgrenska som tyvärr inte klarade upptiningen. Vi gick då till ca och fick 2 finfina blastocyster. Det ena ligger i frysen i h det andra lilla ägget ligger just nu bredvid
    Mig, exakt en månad gammal, och skriker för fulla muggar . Det skiljer nästan 1,5 åt mellan mina två tjejer.

Hoppas det får bra för er!

Kram kram

• Sereena

Hej, 
    vi börjar också så smått fundera på rond 2, men känner att vi inte riktigt är redo ännu.
    (Lilla "N" är 15 mån nu. )

Vi har tre emroyn kvar på Sahlgrenska.

Tänk vad häftigt Macpau; för inte alltför längesedan kämpade ni för att få ett barn och nu är ni en liten 2-barns-familj!!!

Lycka till framöver MissDrutten!  

• emsan83

flickor när har ni ägglossning efter mens??? detta är min andra mens efter plocket o ja brukar alltid ha 28 dagar men kom upp i 31 dagar pust o nu dag 14 efter mens inget positivt på ägglossnings stickan o ja blir så orolig :(((

• Macpau

Emsan83- var inte orolig! Om det är nåt jag har kärt mig så är det att hormoner kan ändra om hela ens cykel ganska duktigt. Jag har haft utslag från dag 13 till dag 17... Lycka till

• emsan83

Tack nu kan ja andas ut hoppas bara att det tar sig snart... har ni några bra tips?

• Sereena
    emsan83 skrev 2012-12-12 15:08:04 följande:
    flickor när har ni ägglossning efter mens??? detta är min andra mens efter plocket o ja brukar alltid ha 28 dagar men kom upp i 31 dagar pust o nu dag 14 efter mens inget positivt på ägglossnings stickan o ja blir så orolig :(((
    Jag kunde ha allt från 12 dagar (sällan) till upp mot 22 dagar ibland. (oftast runt 15-18 dagar om jag minns rätt.)

Känner igen det där med att gå och vänta på att ÄL-test ska visa positivt... Just när man gett upp och tänker att det är kört för denna månad så visar det plötsligt positivt.

Lycka till. 
  • emsan83

Precis så var de hihi

Ni som har lyckats med era ivf hur många insättningar m.m tog det? ska in på mitt 6e ägg nu har ni några tips?

Sereena skrev 2012-12-16 22:10:06 följande:
    Jag kunde ha allt från 12 dagar (sällan) till upp mot 22 dagar ibland. (oftast runt 15-18 dagar om jag minns rätt.)

Känner igen det där med att gå och vänta på att ÄL-test ska visa positivt... Just när man gett upp och tänker att det är kört för denna månad så visar det plötsligt positivt.

Lycka till. 

• emsan83

Precis så var de hihi

Ni som har lyckats med era ivf hur många insättningar m.m tog det? ska in på mitt 6e ägg nu har ni några tips?

Sereena skrev 2012-12-16 22:10:06 följande:

Lycka till. 

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?