• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Stella Kardunn

Hej på er,

Hoppas ni har det bra i snön (och solen!) Här klev vi upp i ottan i morse och gav oss ut med vagnen för att gå på biblioteket på föräldragrupp. Lagom tills vi var klara strax före 11 dök solen upp ordentligt, så jag och R tog en promenad efteråt och njöt lite. Så nu är vagnen testad i snö också, funkar bra tycker jag. Värre var det med mig som kände mig som bambi på hal is ibland, borde skaffa skor med grövre sula på om man ska ut och knalla i snön.

Hittade du någon som verkar funka bättre igår Juristen?

• Vattuman

Miss Star: härligt med promenad, men det är jäkligt halt. Det känns att man inte är stabil i bäcken och rygg än. Ska åka och byta napp imorgon hade jag tänkt, det blev nog en storlek för stort. Dock hade de bara latexnapp (brungul) i 0-6 mån och jag vill minnas att du hade silikon eller vad nu det genomskinliga är..

Idag var vi på BVC igen, var ju lite spännande att se vad som hänt på två veckor. 270 g och en halv cm

• Stella Kardunn

Ah ja i sådana fall har jag silikon för mina är helt genomskinliga.

Härligt att höra, hur mycket väger hon nu?

• Stella Kardunn
    Vattuman skrev 2011-12-06 18:32:56 följande:
    4275 g
    Tummen upp!

Hmmppff från fin vinterdag till slask och blötsnö från himlen...idag blir det bara en kort tur för en fika på "andra sidan kullen" på eftermiddagen, ska nog gå ner och gräva i garderoben och se om jag har en pösigare jacka att leta fram så får fröken åka bärsele under den dit. Fast då gäller det att inte halka Förvånad
  • Liffan

hej på er!

hoppas allt är bra med er! tack för senast Vitsippa och ni andra! Vitsippa, kan inte du dela med dig av receptet på soppan, den var verkligen jättegod! 

Juristen; härligt att liten blir större! 

Miss Star:härligt med biblioteksbesök. ser fram emot när man kan hänga på bibblan sen och läsa böcker. lite tidigt för A att uppskatta det än kanske men hon verkar gilla att man läser för henne iaf.

idag åker vi tåg till sthlm igen. ska bli så mysigt att komma upp!

hoppas att ni alla får en bra helg!!

kram        

• Sereena

Hej Hej,
    jag hakar gärna på i den här tråden (har nog skirvit någon enstaka gång förut, men är inte alltid så aktiv här på FL - det går i perioder ;). 
    Vi började med IVF våren 2010, lyckades sedan på tredje insättningen (andra FET) i december 2010 och har nu en liten dotter som är tre månader. 

Hade varit kul att träffa andra IVF-bebisar, jag har förstått att ni är några stycken.  
    Jag bor i Gårda i centrala Gbg, någon som bor i närheten? Går gärna promenad någon dag.

//S 

• Stella Kardunn

Åh, jag blir så avis varje gång du skriver att du sätter dig på tåget till familjen Liffan, jag skulle så gärna vilja ha lika "lätt" att träffa familjen och få lite miljöombyte. Har iofs bror i Sthlm men han är så upptagen jämt att jag skulle känna mig i vägen mest tror jag, de jobbar ju också. Jag hoppas tågresan går bra och att ni får en riktigt trevlig helg!

Idag ska jag till jobbet på eftermiddagen, farmor med särbo kommer och passar Liten...börjar faktiskt känna mig lite nervös nu, inte så mycket för att farmor ska passa R, det lär hon överleva Tungan ute utan för att jag känner pressen att prestera på jobbet. Men jag får väl utgå ifrån att de inte förväntar sig att jag ska kunna komma in och styra upp bokslutet utan att få fundera en stund och inte ha koll på allt direkt.

I morgon siktar vi på att vara med på jullunchen också, men då får Liten följa med eftersom det är mer nöje.

Hej Seerena! Roligt att du hittat oss, det är det inte många som gör längre Flört Va roligt att ni lyckats och det är ju helt perfekt att ni fått en tjej, i den här tråden har vi nämligen allihopa lyckats med konst stycket att bara få tjejer Själv bor jag en bit från Göteborg, men jag är med så ofta jag kan och ibland tar tjejerna en tur från stan och hälsar på här med.

Hoppas allt är bra med dig också Kissie, längesen du kikade till oss nu! och hur går det LVHM?

Passar på att önska alla en riktigt trevlig helg Hjärta såhär lite i förväg

• Tarda

Vad kul att vi blir fler, välkommen Sereena!!

Håller tummarna för att det bra för dig på jobbet Miss Star. Vet inte om jag nånsin vill jobba igen, kanske när S börjar högstadiet eller så.

Idag hade vi grandiosa planer, först föreläsning om babymassage o sen HDKs julmarknad på Valand, dessvärre grusades allt när jag vaknade med mjölkstockning så nu är jag sur och har ont, bläää.

• Sereena

Vad kul att alla fått tjejer! Lustigt sammanträffande. 
    Jag skrev upp mig i medlemstråden också. 

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?