Inlägg från: Vattuman |Visa alla inlägg
  • Vattuman

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hej tjejer,

Kastar mig in i er grupp, har hört mycket gott om den från Macpau (grattis frun!).
    Har inte orkat vara aktiv på forumet på ett bra tag, men nu har vi äntligen blivit kallade till första ivf-besöket (norpade sista platsen före sommaren) och nya krafter har infunnit sig.

Lite bakgrundsinfo om mig kanske är på sin plats...
    Slutade äta p-piller sommaren 2006, och började väl "försöka på riktigt" först ett år efter det.
    Inget hände.
    Skrev in oss på repro jan 2009.
    Allt såg/ser bra ut, enda kruxet är oregelbunden mens och osäkerhet på om ÄL sker.
    Så, pergotime var min lösning.
    Blev gravid efter första dosen, men lyckan blev inte så långvarig, mf efter v. 5. Efterföljande fem doser resulterade inte i något.
    Har fått utskrivet några doser till som jag kan ta i avvaktan på ivf. Har ätit en dos med förhoppning om att ÄL skett (kanske igår, hade jäkligt ont iaf).
    Men vågar inte hoppas för mycket...

Känns i varje fall otroligt skönt att äntligen få komma fram till ivf, som känns både otäckt, spännande och fantastiskt.

Hoppas att jag platsar här och att vi kan hålla tummarna åt varandra

Kram

• Vattuman

Hej på er!

Har varit borta från fl ett bra tag, men nu blir det till att köra igång igen. Hoppas att alla mår bra. Jag har dock inte orkat läsa igenom alla inlägg (det vid såna här tillfällen man skulle vilja ha en liten resume från alla).

Japp, då var man igång igen då...trodde jag...
    men det blev ingen spraystart idag, mensen kom inte igång som det var tänkt. Är bara lite blandat...
    Varför kan det aldrig bli som man tänkt sig för!
    Ringde in igår morse och förklarade läget.  Då sa sköterskan att jag skulle vänta med att börja tills idag så att mensen kommer igång på riktigt.
    Kändes ju lite jobbigt att behöva ringa igen imorse.
    Nu bestämde vi att jag skulle sätta igång när det väl drar igång.
    Vad händer om den inte sätter igång frågade jag. Ja, då är det först ett gravtest och sen ultraljud. Var hon tvungen att säga gravtest? Nu tänker jag ju inte på något annat. Jag som bara har gått omkring och väntat på att få mens.
    Aldrig är man nöjd...

Kram

• Vattuman

Grattis Macpau!!!
    Sa ju att det var vår tur i höst!
    Hoppas verkligen att det smittar...
    Satte igång i söndags och ska in för blodprov och sprutdemo den 21:e.
    Sen är det dags för ÄP v. 40.
    Tiden går jäkligt sakta just nu, men den som väntar på något gott!
    Håller tummarna för alla!

• Vattuman

Halloj,

Har sprayat i 10 dagar nu, ska lämna blodprov på tisdag. Fasen vad tiden går sakta...
    Vill hoppa fram några månader så att vi alla har plussat.

Har ni förresten märkt av några biverkningar av sprayen? Jag har haft en del, men just nu är det tipptopp.

Håller tummarna för alla!

• Vattuman

Hej tjejer!

Jag har varit på VUL idag och det fanns ca 15 ägg i varierande storlek mellan 10-14 mm.
    Dags på Pregnyl på söndag kväll och ÄP på tisdag, insättning på torsdag.
    Känns så kul och spännande och nervöst på samma gång!
    Äntligen. Hoppas hoppas hoppas att det går bra...

Kram på er allihop!

• Vattuman

Yes, då har man tagit ägglossningssprutan då...
    Sista sprutan, känns skönt att slippa det hädanefter.
    Fortsättning följer...inom kort 

Nattinatti

• Vattuman

Yes, 11 ägg fick de ut. Hoppas att det blir några bra!

Gick ok, var ju mycket värre med spolningen.
    Dock fick jag ena armens artär spräckt så det blev till att ta i andra armen...
    Fick världens blodtrycksfall på väg från op till rummet, så sköterskorna fick lite bråttom när de märkte att jag segnade ihop... Jag återfick färgen i ansiktet efter ett tag.

Maken också.

Nu ska jag äta glass och längta till torsdag.

Kram

• Vattuman
    Macpau skrev 2010-10-06 19:46:48 följande:
    Vad tråkigt med kass arbetsdag...hoppas det blir bättre imorgon! Spanien låter underbart!! Hoppas du slipper allt det äckliga vinet, den vidriga skinkaon och de mögliga ostarna

Kram

Kram & god natt allihopa!
    God natt??? Själv kommer jag nog inte somna förrän mycket sent.
    Sov som en liten gris till halv 12 idag...

Haha, jag ska tänka på att inte dricka för mycket imorgon med andra ord. Vill ju inte kissa i Milans hand (om nu det blir han som fixar insättningen imorgon).
    Han fick i och för sig på sätt och vis det igår när han satte en kateter på mig (och jag som trodde att jag kissat ordentligt, det var typ ett glas av den där äpplejuicen som jag bälgat i mig hela morgonen).
    Fick någon av er den äran att vara med om samma sak, eller är jag den enda med stressblåsa?

Möglig ost kan man ju vara utan, dåligt vin likaså. Dallrig skinka går också bort. Men jag är allt lite avis på att få åka till Spanien...
  • Vattuman

Faaaaaaaaaaaaaaaan.
    Fick ett samtal från SU precis. Med dåliga nyheter.
    Orkar inte mer.

• Vattuman
    Macpau skrev 2010-10-07 09:53:39 följande:
    Nämen gumman!! Vad är det? är det att ingea blev befruktade? för det har vi ocså erfaenhet från här i tråden...då är det icsi som gäller nästa gång...

om det är något hemskt, då hoppas jag att det är detta (den mins onda av tingen). Då kan de befrukta ägget för hand!

Stor kram. Ring om du vill. Jag är hemma och kramar toastolen.{#emotions_dlg.flower}
    Några få blev befruktade, men delades inte bra.
    Resten orkade inte simmarna ta sig in i.
    Vi hoppas att allt beror på att maken hade hög feber för inte så länge sedan.
    I övrigt såg allt bra ut, men en läkare ska ringa oss idag för vidare info.
    Varför i h-e kan de inte spara hälften till microinjektion för?
    Då ska man behöva gå igenom karusellen en gång till...
    Blä.
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?