Inlägg från: Vattuman |Visa alla inlägg
  • Vattuman

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Har precis varit hos bm.
    Nu var sf-måttet 1 cm mindre än förra gången, så nu blir det viktskattning på spec. Bebbens hjärtljud och mitt blodtryck var jättebra, men nu blev jag lite orolig för mini...
    Hon sa att det mindre måttet kan bero på att magen sjunkit ner, men det vete tusan om den har - rumpan är fortf uppe i revbenen.
    Det blev ju inte bättre av att jag var ensam hos bm den här gången heller...
    Ska iaf på mammamassage idag, då kanske tankarna skingras en stund.

Kram på er

• Vattuman

Tack för peppningen.
    Bm ringde precis, Har fått tid redan imorgon, skönt...
    Har varit på härlig massage, alltid trevligt när man vaknar av sin egen snarkning

Spännande med gissningarna, jag misstänker att det kan bli svårt att undgå kön imorgon, eller hur var det för dig Liffan?

Kram på er!

• Vattuman

Det gick bra! Nu är det bara att vänta...
    Läkaren sa för övrigt till oss att blunda vid några tillfällen, ingen risk att förstöra spänningen mao..

• Vattuman

Fick ju så klart en viktuppskattning också, men den tänker jag inte avslöja för er så det är bara att gissa på...

Vitsippa: Med tanke på att det gick jättebra med -1 cm, så är jag övertygad om att det kommer gå minst lika bra med +1/2 cm.

Det var inte världens bästa upplevelse i övrigt kan jag meddela, läkaren kom 35 min för sent, inspringande. Blandade ihop mig med någon annan med samma förnamn. Suckade lite, tyckte uppenbart att det var obehövligt med ultraljud så här sent, och svischade sen runt med ultraljudsmojängen väldigt snabbt (samtidigt som en annan hyperstressad barnmorska/läkare klev in och ut ur vårt undersökningsrum och var allmänt otrevlig i tonen mot sin kollega - och nonchalant mot oss - kändes som att man var liiite i vägen om man säger så...). Avslutningsvis slängde hon handduken på min inkletade mage och rusade sen från rummet. Det var det det.

Men, hade det varit några konstigheter hade hon säkert inte betett sig så...

Måste ju gissa på bebis!

Vitsippas bebis:

Liffan: tjej ( ), 18 oktober, 50 cm, 3260 g
    Miss Star: Tjej, 16 oktober, 49 cm, 3 420 g
    Juristen: Tjej, 20 oktober, 51 cm, 3399 g

Juristens bebis:

Liffan: kille (jag hoppas ju på tjej men alltså...), 17 oktober, 52 cm, 3940 g
    Miss Star: Tjej (nu gäller det!), 20 oktober, 49 cm, 3 620 g

Kram!

• Vattuman

Ja, usch vad man blir nojig.. Skönt att hon sprattlar på iaf, jag tror att hon kommer växa som 17 i en vecka sen är det dax att hälsa på i stora världen!

Nej, om man skulle ta och gå upp nu, magen kurrar...

Kram

• Vattuman

He he, jag får väl rätteligen lägga till att jag låg vaken mellan 4.30-7, sen somnade jag om när maken åkt till jobbet... Nu har jag ätit frukost och läst tidningen från första till sista sidan, det har man ju inte haft tid med tidigare..och kommer väl inte ha det sen heller misstänker jag...

• Vattuman

Här är det lugnt (förutom förvärkar då men de har ju hållit på ett tag)..

Liffan, ja jag såg minsann att mormor är i stan - fin bild!

Var inne på förlossningen i torsdags och kollade ctg på bebben, blev lite orolig då det var så lugnt i magen. Men allt såg bra ut. H*n tog väl en rejäl sovmorgon helt enkelt. Skönt att man fick komma in med en gång, de tyckte tom att det var bra att vi hörde av oss så fort. Så nu har vi spanat in lokalerna innan det är dax på riktigt...

Skönt med ok Miss Star och skönt ändå att veta att det är mjölk som är boven Kissie.

Hoppas att allt är bra med er alla!

Kram

• Vattuman

Ska också till bm idag. Tisdagar säger du.,.då får vi se om vi passar in i den statistiken...

Jag börjar redan bli trött på att folk frågar om det kommit nåt barn, hoppas verkligen att den lill* behagar komma denna vecka...

Hoppas att ni får en härlig start på veckan tjejer!
    Kram

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?