Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
Tänker på dig, skickar en kram
Har varit på ännu en åderlåtning idag.
Blev ingen dosändring ikväll iaf.
Imorgon blir det VUL och planering av ÄP.
Har bara två doser kvar på menopuren efter kvällen, hoppas att det ska räcka.
Kram på er
8 äggblåsor, varav en var 22 mm (!)
På tisdag gäller det.
Kram
Klart att vecka 4 är vår turvecka Vitsippa! Håller tummarna för dig. :) Skönt att min Menopur räcker,blir bara en ampull över. Hade förresten en kvinnlig läkare imorse som jag inte träffat på förut. Bara att lägga till på listan.. Kram
Tack för alla tummar! Håll dem hårt hela dagen imorgon också! Ska vara där kl 10. Ha ha, jag drömde inatt att jag skulle föda och var mitt inne i värkarbetet. Har aldrig drömt om det förr,hoppas att det är ett tecken! Hoppas att allt har gått bra idag Vitsippa! Kram på er!
Hej tjejer
Nu är jag äntligen hemma.
Måste tyvärr börja med följande:
FY FAAAAAAAAAAN vad ont det gjorde denna gången.
Det var inte alls kul.
Morfinet hjälpte inte trots flera doser, och den där jäkla lustgasen var ju ett skämt. Den slängde jag bort.
När inte ens morfin hjälper, då är man illa ute var det jag hann tänka. (hade ju nästan sett fram emot en liten snabbfylla)
Efteråt när jag skulle ställa mig upp höll jag på att svimma (återigen) så det blev till att lägga sig igen.
Fick inte gå till rummet utan de fick dra in sängen in i op-salen och sen fick jag ligga kvar på rummet i flera timmar.
Fick en drös med panodil och diklofenak, men det är först nu som det börjar kännas bättre faktiskt.
Förra gången kunde jag ju hänga med och titta på skärmen när äggen skördades.
Denna gången sprutade tårarna och det var bara fokus på att överleva.
Men jag fick ett "tack för att du var så avslappnad, det hjälpte verkligen" från läkaren.
Alltid nåt.
Fick förklarat för mig att anledningen till att det gjorde så ont var att äggen låg som i en krans och att hon fick liksom buffa sig fram och sticka igenom för varje ägg.
Jag som trodde att det skulle vara en walk in the park. Tji fick jag.
Men tjejer...det blev sju ägg!
Jäkligt bra.
De sa att fem-åtta är riktigt bra, så jag är supernöjd.
Hade det gjort så här ont förra gången, så vet i tusan om jag hade pallat en omgång till faktiskt.
Nu är det bara till att hoppas att de lyckas hitta några bra simmare att putta in och att de göttar till sig lagom till torsdag.
Har pillat i mig en liten youghurt och en kexchoklad.
Illamåendet börjar släppa.
Maken fick sticka in på hälsoboden och köpa en vetekudde som helt klart är guld värd.
Sorry att det så lång tid att få en uppdatering, men nu vet ni varför...
Kram på er och tack för alla tankar idag
(fortsätt gärna att hålla alla tummar och tår några dagar till)
By the way, varför ska allt gå lätt när det kan vara svårt? När ssk skulle sätta nålen i armen, lyckades det givetvis vara fabrikationsfel på den jäkla nålen som var lite böjd och gjorde jäkligt ont den med. Hon bytte efter lite knölande.
Hej tjejer
känns lite bättre idag, är hemma från jobbet.
Dock fick jag lite panik imorse när jag vaknade och insåg att jag missat att ta progesteronet över natten.
Däckade ju av igår kväll och tänkte inte alls på det.
Var tvungen att ringa och fråga om det, men det var ingen fara sa bm.
Det hade ju varit själva den om man hade misslyckats pga en sån miss..
Både jag och maken har lite kort stubin dag, men vi vet ju vad det beror på..
Date den 3 feb. kl 17.30, förslagsvis middag på Texas Longhorn
Liffan
Miss Star
Juristen
Yes! Telefonen har varit tyst.
Ska vara inne 14.45, rapporterar sen!
Lycka till idag LVHM!
När ska du vara inne?
Då är man tillbaka på banan.
Ett på plats och två till frysen.
Yippikiyey