• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Stella Kardunn

Hej på er tjejer!

Har ni hämtat er från mat/sockerkoman? Här har vi tagit det väldigt lugnt och suttit mycket på våra rumpor på olika ställen, senast idag hos svärfar. Men i morgon har jag utlyst arbetsläger, mamma och R får ta tvättstugan medan jag och J får städtjänst...

Igår var vi på BVC på 4 månaderskontroll också, Liten har nu blivit hela 6 kg tung och 60 cm lång!

Kram på er alla Hjärta

• Vattuman

Stora tjejen!

Själva har vi haft en lugn jul och har nu spenderat några dagar hos hotell svärmor.. Imorgon blir det hemfärd och uppladdning inför nyår.

Grattis på 2-månadersdagen lilla E!

Hoppas att vi ses snart!

Kram och gott slut på 2011!

• Liffan

Hej på er!

God fortsättning!

Här är det sådär. Kom upp till Sthlm på juldagen och berättade, rätt skämtsamt, om lite konstiga symptom jag haft de senaste dagarna. Min familj sjukvårdarna tittar på mig och berättar att det låter precis som ms. Så nu är jag på neurologen i Sthlm för magnetröntgen och utredning. Va fan! Det här året skulle ju vara så fint. Jag vill kunna njuta av A och vara en bra mamma. Inte utveckla en neurologisk sjukdom...

• Tarda

Ååh Liffan jag hoppas verkligen det är falskt alarm och att utredningen visar nått annat eller helst ingenting såklart. Alla tummar och tankar är hos er Hjärta

God fortsättning alla mammor, 2011 var ett toppenår på bebisfronten men jag hoppas att både vi och bebisarna är friskare 2012. 

• Macpau

Liffan- jag håller tummarna allt jag har för dig, jag är säker på att allt är ok med dig, det måste det vara. Jättekram från familjen S.

Gott nytt år allihopa. Tänk vilket fantastiskt år vi har haft...

• Stella Kardunn

....men Liffan, vad är det här för skit! Jag hoppas verkligen att det är falskt alarm! Vi tänker på dig allihopa här Hjärta

Jag hoppas alla får ett riktigt gott slut på 2011 och att 2012 som sagt blir ett friskare år, även om min lilla familj har klarat sig väldigt bra hittills får jag säga.

KRAM

• Vattuman

Men fy tusan Liffan, håller alla tummar och tår för att allt är bra med dig!
    Kramar

• Stella Kardunn
    Liffan hur har det gått, hur mår du?

Hoppas alla andra haft ett bra nyårsfirande och att ni nu ser fram emot ett toppen 2012.

Här har vi fortsatt ta det lugnt, fast idag blev det en tur till Ikea för att inhandla ny säng åt lilla damen, hon har börjat växa ur sin första säng nu och den vi hade fått innan var lite väl nött tyckte vi när vi började montera den.

I övrigt är det sista veckan med alla hemma och på söndag kommer den avslutas med dop av lilla damen. På måndag åker mamma hem och sen blir det alldeles vanliga vardagen igen.
  • Liffan

hej!

tack för era tankar! tyvärr tyder allt på att det är MS. ska göra ryggmärgsvätskeprov här i gbg med magnetröntgen m.m. visar på inflammationer i hjärnan och ryggmärgen. många lever bra med ms så jag hoppas att vi ska kunna leva så normalt som möjligt men är givetvis ledsen och chockad.

gott nytt alla! orkar intre riktigt kommentera men tänker på er!

kram     

• Stella Kardunn

Åh gumman va hemskt! Jag håller tummar och tår för att det ändå ska vara falskt alarm, eller att du ändå kommer må så bra som möjligt!

Stor kram från oss alla här hemma Hjärta

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?