• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hejsan!

Vi har precis ställt oss i ivf kön på Sahlgrenska. Beräknad start, med allt vad det innebär, är till våren.

Det skulle vara väldigt trevligt att vi "förstagångsförsökare" utan barn skulle kunna prata, älta, klura & stötta, med allt vad ivf innebär.

Välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    Här är länken till vår medlemstråd, så vi kan hålla koll på hur vi ligger till i ivf-svängen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 21:24
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m50620416.html

• Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
  • Kissie

Hej på er igen,

Har inte riktigt orkat med de sista månaderna men såg att ni hade en mysig dejt innan jul och mina hjärligaste lyckönsningar till dig Liffan!!
    Macpau jag håller tummarna för att ni lyckas med nästa försök :)

Jag har hunnit vara sjuk i två omgångar, har inte haft någon sammanhängande sömn på månader och jobbar nu på att få lillan att ta den renaste ersättning som går att få, för hon är superkänslig med mjölkproteinet så vi har haft det ganska kämpigt med det och hon har haft kolik större delen av nätterna och nu är T hemma med henne istället för orken tog slut - det känns så himla konstigt!

Men dopet som jag planerade föll ut väl och hon sjöng vackert i kyrkan och skrattade åt prästen när hon fick vatten på huvudet så hon var verkligen en solstråle den dagen.
    Förra veckan fick andra dosen vaccin och väde 8160 gr och var 68 lång, så de växer de små liven som redan är så stora och stadiga...

Miss Star: Vad skönt att dopet gick bra för er, visst var det en härlig känsla, jag fälde både en och två tårar

Ja jag fortsätter att ta det lugnt och sitter väl minimalt framför datorn...

Kram på er

• Sereena

Hejsan,
    blev det någon facebook grupp?
    Någon som kan skicka ett pm till mig om vad gruppen heter, så kan jag söka upp den och skicka en förfrågan om att gå med?

//S

• Macpau

Kissie- tack så mycket! Det känns bra att vara igång igen. Hur är det med dig?

Ni verkar ha haft det kämpigt med lillbusan:). Våran lilla hade också kolik i tre månader och det har nu visat sig att hon är äggallergiker och känslig mot mjölkprotein... Så vu verkar ha det lite same same. Nu har I. haft feber ett par dar för länge, så nu ska vi till vårdcentralen. Igen. Funderar på att skaffa vip kort.

Vad bra att nj kan vara så flexibla så att din kille kan ta över. Härligt.

• Sereena
    Macpau skrev 2012-02-02 13:53:24 följande:
    Sereena- jag är inte då haj på detta men jag provar
    Prova du! Blir säkert bra.
    Man kan ju skapa den antingen som sluten eller hemlig... men om den är hemlig går det nog inte att hitta förmodar jag, utan du måste lägga till alla separat.
    Är den sluten kan visserligen bara medlemmar i gruppen läsa vad som skrivs, men det går att hitta den via sökfunktionen.
    Vet inte vad som är bäst för ändamålet.  
  • Macpau

Sereena- hittade du gruppen? Jag skickade namnet till dig. Det är en sluten grupp.

Alternativt att du skickar ett privat meddelande till mig med ditt riktiga namn på fb så kan vi hitta di där och lägga till

• Sereena
    Macpau skrev 2012-02-03 17:11:08 följande:
    Sereena- hittade du gruppen? Jag skickade namnet till dig. Det är en sluten grupp.

Alternativt att du skickar ett privat meddelande till mig med ditt riktiga namn på fb så kan vi hitta di där och lägga till
    Knepigt, hittar den inte. Skickar PM.
  • Macpau

Sereena- har vidarebefordrat till ansvarig för fb gruppen! Ses där kram

• Lycklig vill ha mer

Hej tjejer!
    Tänkte sticka in och säga hej till er, har visst inte varit inloggad de senaste tre månaderna. Vad tiden går fort.
    Ja fort förresten, herregud att det är över två år sedan den här gruppen bildades första gången. Vad naiv jag var att saker och ting skulle gå enkelt!

Vi har fått en diagnos kring vår barnlöshet nu i alla fall och det känns bra att ha någonting att gå vidare i från. Det var den utökade missfallsutredningen som gav lite svar, synd bara att de inte kan kosta på alla den från början och spara lidande för några få i alla fall. De flesta får ju inget fel men för oss som fått och har harvat runt i ivf träsket i två år innan man får reda på allt. Hursom det finns lite hopp för oss i alla fall och andra grejer som vi ska ta ställning till. Kanske låter konstigt att tycka att det är bra att få en diagnos, att veta att något är fel men hellre vetskap än att vara ofrivilligt barnlös hela livet.

Kram till er och era små!

• Stella Kardunn

Hej LVHM, long time no see som sagt, det är Miss Star här som bytt nick, utifall du undrar Flört

Va skönt att ni verkar fått något att gå på, det måste verkligen vara helt tröstlöst att harva runt när man bara vet att standardmetod 1A inte funkar, men inte varför...Jag hoppas verkligen ni kommer vidare på ett sätt som känns okej för er nu...

Ja man kan tycka att de borde gå till botten på en gång istället för att prova sig fram enligt samma protokoll varje gång, men så verkar inte reglerna vara tyvärr och vad jag hört nu har SU dessutom fått sin budget kapad rätt rejält så köerna börjar växa på sig igen...Obestämd

Jag önskar er all lycka i framtiden i alla fall och glöm inte bort att vara rädda om varandra...kram Hjärta

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?